mandag den 18. marts 2013

Råkost

Mine skoletid, med madordning - får uhyggelige minder om fedtegrever, sildepostej og råkost.
Fedtegrever og sildepostej har jeg ikke spist siden, men råkost spiser jeg ofte - dog ikke i skole udgaven, som bestod af revne gulerødder, rosiner, appelsinsaft og sukker...
Min sidste råkost var lige så simpel, med dog så meget bedre; Fint revet gulerod, fint hakket frisk broccoli, salt og peber, olivenolie( bare en dråber eller tre ) og et bløb riseddike.
Drys gerne med letristede sesamfrø.
Så meget bedre end min skoletids råkost !

20 kommentarer:

  1. Råkost er deilig, du er flink til å bruke deilige grønnsaker!:)Enkel råkost er så godt fordi smaken kommer så tydelig fram.:)Klem fra Else Britt:)

    SvarSlet
  2. Lyder superlækkert - det må prøves :-)

    SvarSlet
  3. Jeg er faktisk rigtigt vild med råkost! Jeg glemmer det bare.... men pufaktisk skal jeg have råkost i dag til frokost med ristede sesamfrö.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes det er så godt, når grønsagerne vel og mærket smager af noget :)

      Slet
  4. Jeg elsker faktisk din skoleråkost :-) Ofte tilsætter jeg revne æbler til, og sukkeret udelader jeg. Fedtegrever har jeg kun prøvet en gang, da min far ville vise os, hvad han elskede som barn og jeg kunne rigtig godt lide det på en skive rugbrød ;-)
    god mandag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også en kollega, der er vild med det og hver eneste gang han skal stå for salaten, så er det den der er på menuen :)
      Det var også sådan de spiste det på min skole, godt trykket ned i smørret...Ikke lige mig :)

      Slet
  5. Lyder som en skøn smagsoplevelse. Jeg må vist ud i sne og storm så jeg kan få lækker råkost.

    Tak fordi du deler med mig.

    kh. lis

    SvarSlet
  6. Hmmmm, this looks wonderful!

    SvarSlet
    Svar
    1. Synes næsten man kan smage vitaminerne :)

      Slet
  7. Af hjertet tak for god inspiration. Min aftensmad består af en identisk menu. Nyd mandag aften :-)

    SvarSlet
  8. Lækkert - hvornår er det liiiiiige vi skal spise noget grøn mad sammen?
    I dag bestod min "aftensmad" af en moden banan, en avocado, 2 spsk kakao, ½ tsk vaniljepulver, 4 spsk sojamælk, 4 dadler og ½ spsk loppefrøskaller. Det hele blendet til en muse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, hvor er det det ? :)
      Din ret lyder lækker- lige til min frygtelig søde tand :) Den må prøves !

      Slet
  9. Her i huset elsker vi raspede gulrøtter og syrlige epler i en fin blanding. Og så må jeg innrømme at jeg mer enn gjerne tar noen rosiner på toppen. Men så er det ikke mat, men slikkeri.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og sund slik, det må det siges at være :)

      Slet