mandag den 11. marts 2013

Jeg nægter !

" Kom nu, solen skinner "
"Nix, jeg nægter, det stormer"
"Kom nu, du får det så godt undervejs."
Nix, jeg nægter, det er knogle knusende koldt !
"Kom nu, du får ødelagt den gode rytme, du er inde i"
"Nix, jeg nægter, det er FOR koldt, FOR blæsende, til at begive sig ud i igen, når jeg lige har kæmpet mig hjem".
Kom nu, du vil fortryde det"
Nix, jeg nægter. Jeg vil have mere kaffe, flere oste madder og de varme uldsokker på, hilse i Bloglandet og IKKE ud at løbe".
Den dovne og kuldskære nægter vandt :)

34 kommentarer:

  1. Hi hi Miri!
    Jeg forstår dig til fulde :-)
    Nyd din kaffe, de uldne sokker og varmen i din stue.

    SvarSlet
  2. Forstår dig godt med den kulde. Ganske utroligt at I formår bare engang imellem at løbe når det er så koldt! Måske imorgen!!?? Hvor skønt at du har skrevet din opgave og at der ikke er så langt endnu! Dejlige tanker om ens personlige sabbat! Her hedder vores hviledag jo sabbat og det er altid så dejligt at mærke stemningen inden den begynder. Alle laver mad, gør rent og forbereder sig til dagen. Vi har kun en enkelt dag som weekend så det er vigtigt at man finder lidt hbile. Man starter gerne med et sabbatmåltid fredag aften med hele familien dvs. søskende, svigerforældre osv. og lørdagen bruges så af mange religiøse til bøn og hvile (man laver ikke mad eller kører i bil f.eks) mens andre læser en god bog eller tager på en tur ud i naturen. Knus♥

    SvarSlet
    Svar
    1. I morgen ! Netop :) Faktisk er jo ret god, da jeg løber trods sne og frost , bare ikke i dag...... :)
      Tænkte faktisk også på dig, da jeg skrev indlægget, fordi du ofte fortæller at I skal forberede sabbat. Noget vi kunne lære af , eller JEG i hvert tilfælde kunne.

      Slet
    2. Ja det giver sådan en dejlig stemning når forberedelserne går igang! Helt specielt. Du er altså sej at løbe i både sne og frost....... Sidst jeg var i DK om sommeren og skulle løbe på en halvskidt sommerdag fik jeg ondt i ørene hi hi. KNUS

      Slet
    3. Jamen, dét er sørme også meget ofte koldt i Danmark- også om sommeren :)

      Slet
  3. Med så ihærdigt "nægteri" er det vist helt i orden at slippe for i dag! Jeg trodsede kulden og gik over efter pigerne i dag - dumt, for nu sidder jeg her med forstuvet ankel ... men det var trods alt dejligt med lidt frisk luft ;-)

    Nyd dagen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, sådan en nægten kan man da ikke sidde overhørig, vel :)
      Åh nej, stakkels dig !

      Slet
  4. Det var vist det lille barn, der nægtede og den voksne havde ikke lige de afgørende argumenter. Så må du bare afsted på et andet tidspunkt inden ret længe.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  5. Vinden har lagt sig og kommer ikke igen i morgen!

    hilsen den anden kuldskære.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, det lyder godt ! Jeg er godt nok ikke glad i det blæst .... Håber du sidder under et varmt tæppe :)

      Slet
    2. Vi har brændeovn...

      Jeg får pip af at være ude i stormvejr.

      Slet
    3. Brændeovn- en lille lykke :)
      Jeg har fået at vide, at jeg skulle tage en hue på, når det blæser fordi den ligesom skulle holde mig mod jorden- jeg bliver nemlig rundtosset af al det blæst.

      Slet
  6. Ha, Miri, jeg kiggede ind hos dig, fordi jeg troede du fik dig selv overtalt og jeg sad med samme diskussion med mig selv og havde brug for et mentalt skub, jeg skyndte mig at klikke væk og tage løbetøjet på ;-) Men i morgen så løber du, er jeg sikker på :-)

    SvarSlet
  7. Hehe det kan jeg godt forstå!:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. tak :) Det var jo næste ikke til at være menneske i det vejr !

      Slet
  8. Haha, awww :) Great socks by the way ;) xo

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Nogen gange må vi bare opgive alle de gode intentioner :)

      Slet
  9. Man skal kun gøre det man har LYST til.
    Godt nægteren vandt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nægteren havde et godt argument :)

      Slet
  10. Uhmmmm er helt sikker på at de lune sokker er MEGET bedre end løbeskoene... altså på sådan en dag som i dag :)
    Jeg pudser lige glorien, for jeg kom nemlig af sted på min gåtur ;o) piv!!!! det var koldt
    Sidder nu i varmen med the og mit strikketøj, det er livet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Flot !!!
      Dén glorie er vel fortjent :)
      Nu vil vi meget gerne have foråret tilbage- tak :)

      Slet
  11. Hej Miri
    Præcis i dag sprang jeg også over ( cykelturen )
    Men er helt sikkert afsted i morgen igen ....
    Det så ellers såflot ud i dag - men uhhh
    Godt du lyttede til dig selv -
    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det så fint ud, men ........................ :)
      God vind i dag :)

      Slet
  12. inte roligt att gå ut i iskall vind. Under filt med varmt kaffe känns mycket bättre!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var nemlig under tæppet denne Mandag burde have foregået :)

      Slet
  13. Jeg tror det er vigtigt med balancen, så det også er ok at sige nej til projekter, som man dybest set selv er herre over. Den indre dommer og slavepisker kan snige sig ind og begynde at husere uden at man opdager det . hvis man da ikke havde sin gode nej siger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er efterhånden også kommet frem til ,at balance er det vigtigste element i mit liv, hvis jeg skal have det godt. Tak for dine ord:)

      Slet
  14. Det skal der også være plads til. Mon så ikke den anden del vinder en anden dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal der nemlig, livet skal (helst) foregå i en form for balance :)

      Slet