torsdag den 21. marts 2013

Hej verden

Så er jeg færdig med at gå i skole. Nu har jeg knapt 2 måneder tilbage på mit arbejde, min elevplads.
Om lidt er jeg færdiguddannet ernæringsassistent
Pust !
Det har været hårdt den sidste måned, eksamens kuller, nervøsitet og opgave skrivning...
Men nu er slut !
I går var jeg oppe i den praktiske del - fik 2 karakterer, en for den selvvalgte opgave og en for den bundne og ukendte opgave - og jeg fik sørme 12 og 12 :)
I dag skulle jeg så forsvare min skriftlige opgave ved en mundtlig eksamen - og fik 12 !
Det betyder,at jeg modtager en sølvmedalje for min svendeprøve, fordi jeg har opnået 12 i alle prøver.
Hvad det så betyder, den der sølvmedalje, dét ved jeg ikke, men jeg er glad!
Og lettet.
Og træt.
Og lidt stolt.
Og meget overrasket !!
 Lige nu sidder jeg så her ved mit bord med sne i håret og forkæler mig selv med kaffe og masser af knækbrød med min, pt store last- peanut butter.

Nikke venligt til de meget lyserøde tulipaner, jeg gav mig selv i går, da jeg fortumlet skulle forkæle mig selv, for de første 2 12 taller.
I morgen skal det fejres- både på skolen og med mine kære.
Lige nu sidder jeg bare her og deler dette med jer :)
Og nu kan jeg rette ryggen, trække vejret frit og se ud over min egen næsetip- hej verden !

60 kommentarer:

  1. Stort tillykke! Seriøst godt gået!

    SvarSlet
  2. Tak :) Så venter jeg bare på overskuddet til at kigge bolig efter din skønne liste og , nå ja , et job :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mon ikke lidt jobsøgningsoverskud indfinder sig nu hvor du har klaret et par milepæle?

      Slet
    2. Jov, men først påske ferie :) Det fortjener jeg !

      Slet
  3. Fantastisk! Stort til lykke. Du er bare for sej. Troede det var i dag og i morgen du skulle op, men det her er da meget bedre. Nyd den skønne fornemmelse. Og så kan fremtiden da ellers bare komme an :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Har skrevet en mail til dig :) Fremtiden må godt vente, bare lidt, trænger til lidt ferie først :)

      Slet
  4. Fantastisk! Stort til lykke. Du er bare for sej. Troede det var i dag og i morgen du skulle op, men det her er da meget bedre. Nyd den skønne fornemmelse. Og så kan fremtiden da ellers bare komme an :-)

    SvarSlet
  5. stort stort tillykke super godt gået :) kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, det er skønt det er overstået :)

      Slet
  6. Hvor er det bare flot og godt gået!!! Stort, stort tillykke! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :) Jeg stadig sådan lidt forvirret og kan dårligt tro det- fik så megen ros, helt mærkeligt. Men godt :)

      Slet
  7. SÅ SEJT! Stort tillykke med alle de flotte resultater, og en sølvmedalje! Du kan med rette være stolt af dig selv ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :) Ja- jeg skal sørme være stolt ! For det er jo flot :) Tak :)

      Slet
  8. Super godt gået, tillykke med de flotte 12-taller

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak :) Blev bare nød til at dele :)

      Slet
  9. Tillykke Miri! Det er en super flot afslutning!!
    De sidste 2 månder er 'a piece of cake' selvom det virker som evigheder.
    Hvad skal der til for at få en guldmedalje? Det syntes jeg ellers du fortjener!

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak :)
      Det har været en hård tid..
      Men nu er den overstået !
      Der findes ingen guld,"bare" sølv.

      Slet
  10. Tillykke - sidder her og bliver hel stolt på dine vegne - hvor er det flot. Det sølv - det skal da hænges om halesen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød- tak :)
      jeg ved ikke om det er en sølv medalje ting, eller om det bare står på et stykke papir..

      Slet
  11. hi - altså ikke halesen - blot halsen :-)

    SvarSlet
  12. Gratulerer !! Så flink du er. Du fortjener både peanøttsmøret og de rosa tulipanene. D

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak- ja, det gør jeg da :)

      Slet
  13. Tillykke Miri, det er bare superflot gået, husk nu at klappe dig selv på skulderen, du er sej :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lene, jeg klapper mig selv på skulderen ved at skrive dette indlæg, hvor jeg fortælle om det :)

      Slet
  14. Nei, så flott! Gratulerer så masse. Ikke glem å minne deg selv på at disse resultatene har du jobbet hardt for og ærlig fortjent!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret- jeg har ikke fået dem for mine blå øjnes skyld , men fordi jeg har gjort mig fortjent til dem- tak :)

      Slet
  15. Hold da op hvor er det flot - du er bare så sej, og glæder mig til at høre hvad du så vil bagefter.

    Sølvmedalje, jamen dog, og tænker så på hvad pokker der skal til for at få guld, for højre karakter findes da ikke!!

    Stort stort tillykke seje Miri.

    Knus Marlene

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Marlene:) Jeg glæder mig også til at se hvad fremtiden vil bringe mig :)
      Der findes ikke guld... "Bare " sølv. Aner ikke hvorfor :)

      Slet
  16. Hold da helt op...du må godt være helt vildt stolt af dig selv :D
    STORT,STORT ja KÆMPE STORT tillykke herfra.

    Kæmpe knus og kram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :) Jeg er stolt, men også lidt fortumlet..Sjovt, for jeg er yderst overrasket, men meget glad :) Og træt.

      Slet
  17. Kære Miri, tillykke - det er helt vildt flot!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :) Er bare så lettet og glad og træt :)

      Slet
  18. Godt gået, Stort tillykke - det er bare så fortjent.
    Kender ingen som dig, som taler så "kærligt" om mad og økologi og haven. Du kan det med at lave noget helt fantastik ud af næsten ingen ting. f.eks. din råkostsalat. Den smagte bare såå godt.
    Kæmpe stor kram og knus herfra Nicole

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Nicole :)
      Hvor er det dejligt at høre fra dig.

      Slet
  19. Hold nu op! Det er sejt gået, Miri, stort tillykke! Kram :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, det er ganske utroligt, men også ganske dejligt :)

      Slet
  20. kære kære søde Miri
    Waaauw ....KÆMPE KÆMPE stort tillykke :)
    Du er sørensdansemig sej og mega dygtig :)
    (det har jeg overhovedet ikke været i tvivl om :)
    Du kan virkelig være stolt af dig selv (jeg er også stolt af dig )
    og selvfølgelig glad og lettet :)
    Jeg krydser alt hvad krydses kan for at du finder din drømmebolig og dit drømmejob - i nær fremtid ...
    kæmpe stort kram og endnu en gang tillykke
    ps åh hvor ville jeg igen igen ønske at jeg var tættere på så du kunne få en kæmpe krammer ♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, for de fine ord og store kram :)
      Jeg er stolt og glad og lettet og træt :)

      Slet
  21. Fantastisk;-))), klap dig selv på skulderen

    SvarSlet
  22. Stort stort tillykke, det er skisme sejt gjort.
    Knus Jo

    SvarSlet
  23. Kæmpe tillykke du kloge og smukke kvinde :-)
    Jeg vidste jo bare, at du ville gøre det så flot, men forstår godt kulleren og den lette nervøsitet.
    Pyyh nu kan du ånde lettet op.
    Og sølvmedalje det er altså stort! Endnu engang tillykke.

    Stort godnatknus herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, mange tak :) Og du får et morgen knus herfra :)

      Slet
  24. Tusind gange tillykke - så godt gået :)

    SvarSlet
  25. Flot - tillykke, tillykke, tillykke..

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, det er sådan en lettelse :)

      Slet
  26. Hvorfor er jeg ikke spor overrasket :) Kæmpe tillykke og masser af knus, nyd din påskeferie, du fortjener den mere end os andre. Jeg snupper sgu lige et glas hvidvin her, for at fejre dig, dit fantastiske menneske :)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak, søde Helle :)
      Jeg synes nu også du fortjener din ferie :)

      Slet
  27. Hvor er det flot. Tillykke!
    Det er satme fuldt fortjent :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, er så glad og meget lettet :)

      Slet
  28. Du er for sej.... STORT tillykke med det gode resultat.
    Nyd weekenden...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg vil ikke bare nyde weekenden, men hele ugen- har nemlig taget ferie :)
      Må din weekend blive god :)

      Slet
  29. STORT og hjerteligt til lykke.
    Flot.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak :) NU kan jeg slappe af :)

      Slet