torsdag den 28. marts 2013

Grønt

"Det grønne væsen skaber forbindelse til vores hjerte. Det er et kærlighedens væsen. Det grønne væsen giver nærvær, fortæller dig at du har alt hvad du behøver - men først skal du nærme dig dit eget hjerte og lære at lytte til det." - citat fra Sten og Sjæl af Maria Cervera.
.....
 Der er meget længsel i mit liv for tiden.
Bland andet længsel efter vår !
Jeg savner g r ø n t !
Jeg sår ærter og rucola i den gamle rugbrøds form, sætter den i mit vindue og venter..
Jeg laver noget så gammeldags som pastasalat - fyldt med grønt.
For som sagt, jeg længes- også efter grønt :)

14 kommentarer:

  1. ....ja grønt bliver godt for øjet :0) Jeg har efter dit indlæg den anden dag nu købt rucola til lidt køkkenvindue lækkeri ;0)

    Knus og god påske
    Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Mere vil ha mere, så nu har jeg sået endnu mere rucola :)
      Tak og i lige måde :)

      Slet
  2. Jeg har for første gang nogen sinde begivet mig ud i at forspire blomster til altanen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er måske ved at få g r ø n n e fingre af at vente på forår :)

      Slet
  3. Jeg gætter på, du ikke har kat..... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - nej, ingen kattebakke her :)

      Slet
  4. Just wanted to wish you a great and happy Easter, sweetie! :) xo

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, er glad for du kiggede forbi :) Det samme til dig og din skønne pige :)

      Slet
  5. Jeg sukker dagligt, for jeg venter også lettere utålmodigt på våren ;-)
    Dejlige spirer du har sået. Herhjemme har vi kun fået sået en masse basilikum, nå ja og selvfølgelig lidt påskekarse i mælkekarton...

    SvarSlet
    Svar
    1. Basilikum er også et must have :)
      Påskekarse i mælkekartoner, dét skal der til, når man har mindre børn :)

      Slet
  6. Og tænk, så står man op til endnu en omgang sne i Aarhus i dag..... Ikke meget grønt over det. Men vindueskarmene kan levere.

    SvarSlet
    Svar
    1. .... Og sne i Ballerup.......
      Længe leve en vårklædt vindueskarm !!
      :)

      Slet
  7. Uhm... den der pastasalat med grønt i ser meget indbydende ud! Uhmmm...

    SvarSlet
    Svar
    1. Lidt "gammeldags" mad måske, men den smagte grønt og bare SÅ godt :)

      Slet