mandag den 25. marts 2013

Det der med blomster

 Jeg elsker blomster. Helt generelt og basta. Denne mega store buket fik jeg af mine 3 -Sønnen og De Dejligste Døtre, i Fredags dag jeg dimitterede. En favnfuld af de sprødeste tulipaner, mit hjerte hoppede en ekstra gang i mit bryst, da jeg stod med næsen i dén buket.
 Jeg føler blomster er livnødvendige for mig. Ikke i den forstand, at jeg fysik dør, hvis jeg ikke er omgivet af den, men min livskvalitet højnes mærkbart, når jeg har en blomst eller flere i mit hjem.
 Det behøver bestemt ikke at være en luksus buket som denne tulipan overflod, det kan være 2 bellis og en vorterod. En håndfuld anemoner eller 5 mælkebøtter i en gammel kande.
Blomster, klippet af roden ( og i færd med at dø....?....) giver mig en inderlig glæde, finpudser mit øje for naturens skønhed og mit hjem føles lidt dødt uden blomster.
Derfor har jeg altid en blomst i en vase på mit bord.
Det gør mig glad.
Og denne favnfuld tulipanskønhed gør mig glad og taknemmelig for at jeg har de 3 i mit liv.

24 kommentarer:

  1. blomster er da også noget af det smukkeste naturen har skabt ... en ren fryd for øjet :)

    SvarSlet
  2. .....en fin følelse Miri - blomster gør glad :0) Hjertlig tillykke med eksamen. Super flot og skønt at være på den side af det hele.
    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Det er lidt mærkeligt at være på den anden side, nu hvor stoltheden og glæden er lidt på afstand. Så nyder mine gavmilde tulipaner :)

      Slet
  3. They are beautiful! :) xo

    SvarSlet
    Svar
    1. Tulipaner er bare een af mange ynglings blomster :)
      Og denne buket er jo ren og skær luksus og forkælelse :)

      Slet
  4. •Sålænge der findes en blomst, kan erindringen om en højere verden ikke slettes ud.
    Smukt, ikke?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, det er meget smukt ! Hvem har sagt det, dig ?

      Slet
  5. Farver skal der til - mange og hele tiden!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg holder også af farver !
      Og denne buket er et rent fyrværkeri :)

      Slet
  6. Kære Miri.
    Jeg har det ligesom dig... blomster er en nødvendighed. Tænk i Weekenden fik jeg den fineste buket af en lille hund (naboens) der synes jeg fortjente en buket. Det gør mig glad hver dag når jeg kigger og tænker på den.
    Stort tillykke med eksamen og det fine resultat. Hvor er det godt gået!! Men jeg vidste det - du er jo bare go´
    Håber vi snart skal ses. (jeg trænger)!! (smil)
    God påske.
    Kæmpe krammer fra Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Først og fremmest tak for din tiltro til mine evner, noget jeg, desværre, ikke altid har selv.
      Tak :)
      Og hvor godt at kende en hund, der ved at du bliver glad for blomster :)
      Jeg trænger også til at se dig ! Virkelig !
      Rigtig god påske til dig og dine :)

      Slet
  7. Jeg er også helt vild med blomster, og tulipaner i skønne farver er gode til at give glæde

    SvarSlet
    Svar
    1. Tulipaner har en særlig evne til at glæde os, når det er vinterligt og vi bare ikke kan magte, at jorden er hård og frossen :)

      Slet
  8. Jeg vendte lige ryggen til, og så havde du fået sølvmedalje og hvad har vi!!!!!! Et kæmpe tillykke og et stor buket virtuelle blomster fra mig til dig.

    SvarSlet
  9. kære Miri
    Du er heldig :) - du har de dejligste børn i verden ...
    og hvis du ikke har fortjent at blive forkælet med en kæmpe buket af de smukkeste blomster - hvem har mon så... :)
    Jeg holder også rigtig meget af små (og store) buketter med blomster
    kæmpe kram fra mig ♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er heldig med de 3 :)
      Tak søde Marianne :)
      Og knus tilbage til dig !

      Slet
  10. Sikke en skøn buket! Du har også vist de dejligste buketter med vilde blomster. Lige nu har jeg forsythiagrene i blomst her på bordet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den er ret vidunderlig:) Jeg holder meget af de vilde, det er helt rigtigt :)
      At sætte grene til drivning, er en af de bedste måder, at få skabt forår i sin stue!

      Slet
  11. For en nydelig tulipanbukett. Fordi du fortjener det. Livet hadde vært fattig uten blomster. Ha en fin påske. D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, livet ville i sandhed være fattigt uden blomster !!
      Mange tak og må det samme ske for dig :)

      Slet
  12. En vidunderlig buket og kloge ord om blomster og glæde :D
    Tillykke med både eksamen og dejlige børn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :)
      Blomster må der til !

      Slet