torsdag den 21. februar 2013

Lys

Åh, hvor jeg nyder at lyset er tilbage !
Tror ikke det varer længe, før lygterne kan forblive slukkede om morgenen, når min kære cykel trækkes frem.
Lyset er her og så betyder kulden ikke helt så meget.
Selv om den bider noget og går gennem marv og ben..
Men se, disse skønheder står nu i mit vindue og fortæller historier om våren, der venter liiige rundt om næste måneds skift;

 Den særlige glæde at ligge på knæ langs en stor vejr og med stive forfrosne fingre, at plukke et par duknakkede erantis....Den er stor :)
Og heldigvisvis findes der metoder til at optø frosne fingre og næsetippe;
ÆldsteDatters vidunderlige porre/kikærtesuppe.
Porrer, løg, hvidløg,kikærter, grønsagsbouillon. Pynt af persille, skyr og mandler.
Sjælemad :)

21 kommentarer:

  1. Tre timers lys har vi fået - det er nemlig skønt, og også de små gule forårsbebudere :-)

    SvarSlet
  2. Deilig at lyset kommer tilbake og våren er på vei. De små gule blomster lyser også. D

    SvarSlet
    Svar
    1. Som små sole på min vindues larm :)

      Slet
  3. Det er dejligt :-) Suppen serveret i farvematchende tallerken og matchende serviet, så er alt perfekt for øjet også.
    Knus.

    SvarSlet
  4. Uhm lækker suppe -
    Lys og forår på vej
    Jeg har set og hørt spætten i dag
    - smiler jeg har også haft forfrosne fingre i jorden. :)
    Kram og go torsdag

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er vidunderligt! Lige nu sidder og venter på en bænk og vender ansigtet mod solen:kr

      Slet
  5. ....dejligt lys, skønne forårs bebudere ........og den suppe falder jo lige i tråd med mit forsøg på at få flere vegetabilske proteiner ind i køkkenet - den må prøves!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så dejligt at lyset får mere og mere magt. Hvor er din forårsblomster yndige, selvom de er små og få, så er de så smukke og rigtig velkommen :)
      God dag.

      Slet
    2. Kære bruunsbolig- den suppe er også dejlig ! Kikærter og porrer klæder hinanden :)

      Kære Sonnie ; ja, jeg synes det er så vidunderligt ! Og de første erantis er bare noget ganske særligt :)

      Slet
  6. Det är underbart att ljuset är på väg tillbaka! Allt blir lättare, människor blir gladare och vi mår bättre!
    Kraaaaam

    SvarSlet
  7. Jeg stornyder også lyset, og har fyldt mit hjem med sprøde tulipaner

    SvarSlet
    Svar
    1. Lys og tulipaner - så er det svært at være pessimistisk :)

      Slet
  8. Jeg skulle ønske at jeg en gang kunne få komme på matlagingskurs hjemme hos deg, Miri. Jeg føler at sjelen blir tilfredsstilt bare av å se på bildene dine. Og hurra for at du blogger i dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød:) Jeg ville gerne have dig til middag, hvor vi kunne spise dejlig mad, drikke god vin og snakke om livet :)

      Slet
  9. Og jeg har lige gået en tur i solskin her sidst på eftermiddagen, skønt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Solen var også hekt fantastisk her i slutningen af dagen ! Godt du nød den :)

      Slet
  10. Det nyder jeg virkelig også. Og tænk, solen har skinnet hele dagen! :-)
    Dejlig suppe, men hvad smager skyr egentlig af? Minder det om creme fraiche?

    KH

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Torsdagen var så dejlig med sol, trods kulden :)
      Skyr er jo et syrnet mejeriprodukt..Smager ikke så syrligt som creme fraiche. Fyldig smag. Og har et stort indhold af protein. Lavt indhold af fedt. Smager fint :)

      Slet