søndag den 3. februar 2013

Det smukke

Jeg har et stort behov for at omgive mig med skønhed.  -  så er det jo ret heldigt at jeg har fået 3 smukke børn  :)
Jeg trives bedst,  når jeg er omgivet af ting og sager, som jeg synes er smukke. Høre musik som ikke er grim. Spise mad, der ser lækker ud.
Osv osv.
Lyder måske lidt mærkeligt, men det har taget mig mange år at indse det, at jeg trives bedst i smukke omgivelser.
Og nu er det heldigvis meget forskelligt, hvad vi hver især, synes er smukt.
Dette billede tog jeg for mange mange år siden, på Sofiero i Sverige. I 2003.
Jeg kan hvile glad og rolig i det billede. Det er pænt.



14 kommentarer:

  1. Det lyder så smukt når du skriver det, men hvor er det rigtigt.
    Vi rejser rundt i Sydamerika i øjeblikket, og ser meget trist, fattigt byggeri, men altid med en enkelt blomst at glædes over i alt det grå.
    Så tror rigtig mange har det på den måde inkl. Mig.
    Mange varme knus til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. hvor er det fantastisk, at du lige nu er på den anden siden af jorden !!
      og her går jeg i gråvejr og anspændt hverdag :)
      Knus tibage og hvilke oplevelser I må få !

      Slet
  2. Det kender jeg skam godt. Jeg trives også bedst med smukke ting omkring mig. Og hvad smukt er, er jo en smagssag - og det elsker jeg :)
    God søndag!
    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke, det gør det endnu bedre, at det netop er en smagssag- gør det mere værdifuldt.
      Tak og god Søndag tilbage :)

      Slet
  3. Sånn har jeg det også. Jeg kan stå på jobben og kikke inn i skapet før jeg velger en kopp. Vi har mange forskjellige kopper og krus, og de fleste tar bare det første hendene treffer. Jeg kan stå lenge og kikke, for å finne nettopp det fine, pene, morsomme, - det som kan gi meg noe fint å se på gjennom dagen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det er nemlig forskelligt, ikke sandt :) Den ene dag tiltrækkes man af eet krus, en anden dag et andet :)

      Slet
  4. Jag också! Och jag tycker danska är så vackert! Bara ordet smuk - det är ju fantastiskt! Kram!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er nu sød :) Jeg sad og så et meget kedeligt program på SVT i går, Landet rundt, bare for at høre på det smukke svenske sprog :)

      Slet
  5. Et smukt billede fuld af ro. Jeg trives også bedst omgivet af smukke ting, hvorfor omgive sig med noget, som ikke for øjet til at glædes :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, hvorfor...? Nogen gange er man steder, hvor der er så grimt og trist, at jeg næsten kan mærke sjælen krympe sig..

      Slet
  6. Det er et meget fint billede, der udstråler ro og renhed, - og så alligevel lidt, der kan "forstyrre".
    God, smuk mandag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke sandt. Er vild med den opsætning og det den udstråler:)

      Slet
  7. Hvis du noen gang reiser til Cambridge, UK, vil jeg anbefale deg en tur hit: http://www.kettlesyard.co.uk/house/ Jeg tror det ville ha vært akkurat noe for deg. Ha en vakker mandag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød ! Jeg har en drøm om at komme til England- har nemlig aldrig været der. Og nu har jeg allerede noget jeg skal se- tak :)

      Slet