fredag den 8. februar 2013

De lange linjer

 - Og det klare udsyn - tja, det er ikke det, der præger mit liv i disse uger.
Jeg har, for at sige det lige ud, haft det bedre.
Jeg plages af hovedpinen,hyppige, men heldigvis korte, besøg af min gamle bekendt Angst, overvejelser - åh så mange overvejelser( lettere paniske til tider), om hvor jeg skal bo og hvor jeg skal arbejde, her lige om lidt, den 21.5...... Hold da op hvor jeg har googlet job og hus i provinsen...
Jeg kan blive noget så træt  - af mig selv.
Og dog kan jeg ( heldigvis ) smile kærligt til mig selv, når jeg ,som her, tager et billede af opvasken, fordi den er så pæn.........

Mmhmm- en pæn opvask  :)
Jeg kan blive så sur på mig selv, når jeg ikke har været ude at løbe en eneste gang i over en uge, fordi mit hoved gør så ondt.
Jeg trives nemlig bedst, når jeg får rørt mig hver eneste dag.
"Men søde lille du, du kan jo ikke løbe med det hoved" siger jeg så til mig selv og tilføjer kærligt, "Heldigvis har du fødselsdag på Tirsdag, hvad vil du have at spise ? "
 Så spændende er jeg nemlig ! Og lidt flink mod mig selv. Kan nemlig ret godt lide at have fødselsdag. Også selv om jeg bliver gammel.
Kender I den følelse af, at der sidder to små fyre på ens skuldre og diskuterer og ser alt fra hvert deres synspunkt.... De 2 fætre har åbenbart slået sig ned her hos mig i disse dage...
Men jeg har en pæn opvask !
Og weekend :)
Og langt nede, inde bag hovedpinen, en tillid til, at det hele jo nok skal gå godt alt sammen.
For det skal det !

God Fredag !


21 kommentarer:

  1. Nu skal jobbet jo nok komme først, men har du skrevet dig op hos de forskellige godser som har små søde huse til leje i skovbrynet og lign? Vores nærmeste har da et par stykker jeg sagtens kunne se mig selv bo i...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det skal det måske. Og nej, er kun inde og kigge og drømme... hvis du en dag har overskud, tid og lyst, må du da gerne sende mig en mail med de godser du kender til.
      :)

      Slet
    2. Jeg tænker bare at det ville være halvtræls at finde drømmehuset i Fåborg, for så bagefter at få job i Hillerød!

      Skal prøve at huske hvor det er jeg har set links til de der huse. :)

      Slet
    3. Du er bare så fornuftig :)
      Tak :)

      Slet
  2. Du har ret - din opvask er pæn :)
    Åh hvor er det altså træls med det hoved ...og åh nej angsten
    Jeg krydser alt for dig ....
    At du finder nyt hjem - og dejligt job i provinsen ...
    At angsten holder sig langt væk -
    Håber får en dejlig weekend og ikke mindst fødselsdag på tirsdag :)
    Kram og tanker herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved du ønsker det bedste for mig og det er jeg taknemmelig for :)
      Også en god weekend til dig, søde Marianne:)

      Slet
  3. Ha en herlig helg - den er helt din!

    SvarSlet
  4. Du har helt ret, det er en smuk opvask. Dejlige farver i en skøn blanding af mønstre. Lige sådan som jeg godt kan lide det.

    Jeg håber du finder din drømmebolig :D Hvorfor vil du på landet at bo?

    Sender mange kram i din retning for hovedpine er også en af mine følgesvende og de har også to venner som sætter sig ved mine ører og hvisker. Så bliver ens styrke hurtigt nedbrudt. Hvad der kan gøres imod det ved jeg ikke. Jeg tager piller og gør jeg det ikke, sååå ....

    Ønsker dig en dejlig week-end hvor din styrke måske er at finde lige netop drømmeboligen. Drømmejobbet kan jeg nok ikke hjælpe dig med.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, Lis, vi er nogen som tænker "hvorfor er der nogen der gider bo i byen?" ;)

      Slet
    2. Jeg har altid ville bo på landet. Jeg hører til dér hvor øjet kan se langt uden at støde ind i bygninger.
      Tak :)
      Og det gør mig ondt, at hovedpinen er din følgesvend - for den er IKKE en rar rejsekammerat !

      Slet
  5. Kære Miri, selv om du måske er lidt træt af dig selv, er det så ikke rart at vide at jeg i hvert tilfælde IKKE er træt af dig.
    Ønsker alt det bedste for dig.
    Mange knus

    SvarSlet
  6. Man må sige, at din opvask ihvertfald er noget smukkere end vores. Måske det har noget at gøre med mængden? :-)
    Jeg er ked af at læse, du døjer med både hovedpine og angst. Det er overhovedet ikke rart, og du har fortjent at have det som blommen i et æg!
    Jeg kan godt forstå dine drømme om job og hus i provinsen, og håber du finder hvad du ønsker. Bare ikke alt for langt væk, vel...?
    Du ønskes en dejlig weekend.
    Knus og tanker fra Amager

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, I må unægtelig generere noget mere opvask end os :)
      Mange tak for dine ord :)

      Slet
  7. Det skal det.
    Og hovedpinen kan godt tage at pakke sammen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, tak- hovedpiner er ikke velkomne her !
      :)

      Slet
  8. Mine skuldre sidder også lidt højt og så er det nogen gange svært at gøre noget virkelig godt for sig selv.

    Kunne du ikke give de to diskuterende fætre en uges ferie? Gå en tur i stedet for at løbe (husk at svinge med armene!)? Bage noget lækkert til på tirsdag (og så nappe en lille smagsprøve)?

    Nære mål i stedet for de store linjer. God lørdag (og husk at tage billeder, så vi kan følge med. Også gerne af opvasken, for du er fænomenal til at se det smukke i det hverdagsagtige, at du ved det!).

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eva- 1000 tak for dine ord. De føles som et knus og et klap
      på skulderen og en opmuntring til at tro på, at det hele selvfølgelig er godt nok :)
      Tak:)

      Slet
  9. Jeg er meget enig med ovenstående kommentar fra en navnefælle!
    Knus og gode tanker
    Eva

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Eva:) Jeg tager det til mig og ønsker dig og den lille en dejlig Lørdag

      Slet