søndag den 24. februar 2013

Burde og Bør

Når Burde og Bør, når Pligt og Ansvar fylder hele lejligheden på en snehvid Søndag....

Kan jeg komme til at ;
 Forsøge mig med rugboller af den rigtige grove slags, der aldrig har set så meget som  et blink af hvede...
 At pynte Geranium med et gammelt hårbånd...
 At læse Januars bog færdig. Hvilken bog ! Er glad for at jeg gav mig selv den. Vidste du, at i Paris har man en vision om at plante et bytræ for hver eneste menneske, der lever i Paris ? Der bor 1 million og man har , indtil nu, plantet 69000 træer. Der er langt igen, men hvilken vision !
 At strikke endnu en lille perlestrikket klud. Hør, bomuld/viskose. Bare fordi ,det er lækkert at strikke med. Bare fordi, det er lækkert at mærke på. Bare fordi, det er lækkert at se på.
At klippe en stikling eller to. Geranium kan altid skabe glæde, enten her eller der.

Sneen drysser ned. Lokker, trods kulden bid. Gad godt se lidt sol. Men en tur giver appetit til en rugbolle :)
Kager skal bages og aftensmad gennemtænkes. Sønnen kommer forbi, så vil jeg gerne forkæle.
Burde og Bør. Pligt og Ansvar.
De venter 100% på mig.

God Søndag- grib den, brug den og husk at nyde den !

29 kommentarer:

  1. Hvad er det dog for nogen grimme ord du bruger på en højhellig søndag?! ;-)

    Blev bollerne gode?

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Tja, de er ok, men der er plads til forbedringer :)

      Slet
  2. Hvilken poetisk dejlig ordsammensætning

    Tak for igåt

    du har permanent indrejsetilladelse til Planeten smiler

    god Søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak :)
      Det indrejse tilladelse er jeg meget glad for !!
      Men ydmyg som jeg, trods alt er, venter jeg til, du inviterer :)

      Slet
  3. Smukke tanker om 1 million træer. Jeg vil efterleve det i min have, plante lidt flere træer. Jeg har en fornemmelse at hvis du lavede mad, som jeg kunne købe, vil jeg leve lidt mere sundt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg blev helt rørt, da jeg læste det ! Det er en rigtig fin bog. Ja, plant et træ !!
      hvis jeg bare boede tættere på, ville jeg med glæde lave mad til dig :)

      Slet
  4. God søndag og glæde til dig :)
    Kram

    SvarSlet
  5. God søndag og glæde til dig :)
    Kram

    SvarSlet
  6. The bread looks so delicious and I love your knitting!!! :) xo

    SvarSlet
    Svar
    1. Det smager også fint, men jeg kan mærke det kan blive bedre :)
      Mange tak- perlestrik er bare mit ynglings for tiden :)

      Slet
  7. Det er rart med de "burde og bør", der giver pauser - fx basis-brød-bagning, når det er i ovnen, vasketøj, når det er i maskinen, og mens det tørrer. Min første maskine er lige sat over, og så kan jeg jo passende sidde her ;-)
    Geranium er noget særligt for mig. Min mors forældre havde dem, min mor og mostre fik aflæggere og senere fik mine søskende og jeg også. Min er imidlertid død, desværre, men jeg skal have fat i den igen, når vi får mere plads. Min moster har stadig originalen, og den skal helt sikkert komme derfra :-)
    God søndag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt, du også giver dig selv lov til noget andet end bør og burde :)
      Dejligt at du vælger at skrive til mig fx :)
      Jeg kan godt forstå du skal have en stikling af moder planten ! Planter med en historie skal vi passe på.
      OG god Søndag til dig også:)

      Slet
  8. Det var en nyttig oplysning om Paris vision om træerne. Jeg skal snart til Paris, så vil jeg da holde øje med nyplantede træer.
    Perlestrikkede klude. Jeg har strikket ca 100 stykker de sidste 8 måneder, og bruger dem meget flittigt. En hver gang jeg vasker hænder. Bare fordi da min datter boede her sidste sommer efter sin lungetransplantation flyttede nye hygiejneregler også med ind og er blevet.
    De er så dejlige at strikke og overskueligt i tid.
    Hav en smuk søndag

    SvarSlet
  9. Ps har du læst Benny Andersens digtsamling Man burde burde? Den er skøn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Paris ! Byernes by :) Og på sigt, måske træernes tid :)
      Hold da op en operation, din datter har været igennem ! Håber hun er helt rask i dag. Og hvilken skøn måde at bruge de klude !! Tak for inspiration:)
      Har ikke læst den digtsamling, han er ellers en skøn digter, der rammer mig. Tak for oplysningen :)

      Slet
  10. God søndag til dig, kære Mira. Smid bør og skulle ud i sneen og følg glæden. Ælt den ind i dine boller, som jeg allerede kan dufte. :)

    Knus.

    SvarSlet
  11. Kære Miri, skulle der altså stå! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg følger glæden og sidder nu og gnasker fornøjet på en chokolade/lakrids småkage :)

      Slet
  12. Heisann
    Nå fikk du meg til å ville lage noe godt på kjøkkenet. Takk for det.
    Ellers må jeg gratulere med dagen som var....du har fødselsdag dagen før min datter. Det er flotte, flinke og snille mennesker som blir født i februar, vet du.
    Ha en fortsatt deilig søndag. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis jeg kan inspirere til kønneglæde, så er jeg glad :)
      Og mange tak ! :)
      Tillykke til datteren din også :)

      Slet
  13. Hvor kom alle de pligts ord lige fra ?

    Jeg håber dog bollerne blev gode og nydes nu sammen med sønnen.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde du, de ord er skam en stor del af mig :) Men er ejer også evnen til at overleve dem :)
      Tak- og må din Mandag blive spændende :)

      Slet
  14. Kære Miri
    Du er så god til ord og tanker
    Håber der har været masser af hygge - bollespisning ( de ser meget lækre ud ) - kagespisning - snak g latter i din søndag
    Kram fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Min Søndag var fin :)
      Med en helt del spisning :)

      Slet
  15. Så fint! Den boken ska jag nog också läsa! Det är något fantastiskt med träd! Kram!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan varmt anbefale hendes bog- den er god :)

      Slet