tirsdag den 29. januar 2013

Trumme rum

Hverdagens trumme rum.....
Har altid taget afstand for det begreb. Ønsker ikke at leve mit liv i en trumme rum.
Bestræber mig på at at mærke, se dufte, høre og ja, smage hverdagen.
Den skal ikke være en trumme rum !
Men, ØJ, hvor er der meget, der meget nemt kunne blive en tromme rum, hvis ikke jeg er opmærksom og tager mig sammen.
Tage sig sammen. Kan være yderst svært, når du er træt. JEG er træt.
...
Men sen eftermiddagskaffen var blød bitter, på den helt rigtige måde, frugtkuglen smagte efter flere. Lakrids gør altså noget godt for en frugtkugle. Tulipanerne står i rosa og minder om æbletræernes sommerfarver.
 Tror jeg vil tænde et par stearinlys, skænke mig et glas vin, lytte til lidt musik- tror det skal være svensk, mit hjerte længes nemlig efter Sverige, tror det skal være Bo Kaspers Orkester, finde kniven frem og snitte lidt kål og hvad jeg ellers kan finde på at bruge til vores aftens mad.
...
Så- dér brød jeg da dagens tromme rum !




28 kommentarer:

  1. Åh ja, kære Miri, det gjorde du da i dén grad! Og du gjorde mig let om hjertet og bragte smilet frem på mine læber :)
    Tusind tak for det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor dejligt jeg kunne det :)
      Selv tak, søde du:)

      Slet
  2. Dit trummerum blev til tromme rum - og det er jo et sted, hvor noget sker :)

    SvarSlet
  3. Skønne ord fra dig søde Miri! :-)
    Elsker den måde du bryder det daglige tromme rum, og ved du hvad? Jeg elsker også Bo Kaspers orkester, og har endda været til koncert i Vega med dem ;-)

    Glæder mig helt vildt til at se dig, og resten af kreaklubben på lørdag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har aldrig hørt dem live- du er en heldig kvinde !
      Ja, vi ses !

      Slet
  4. Jeg tænker at en trummerum også kan være positivt og trygt, hvis det er det der er brug for. At det kan vendes fra at skulle være negativt til at være det man allerhelst vil. At gentagelser kan være en måde at lade op.

    Og sikke en smuk farve tulipanen er i besiddelse af :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg forstår hvad du mener. For mig personligt er det bare et negativt ord. Du ved- overleve istedet for at leve.
      Den tulipan er så smuk :)

      Slet
  5. Godmorgen Miri!
    Sender dig et "knus" til dagen :-) Tak for du viste din meget smukke Tulipan.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for knus og jeg sender dig en tanke, nu da du nærmer dig hovedstaden :)

      Slet
  6. Der skal ikke så meget til for at bryde rutinen bare man er opmærksom på det. Og din måde lyder dejlig. Omkring dit design synes jeg det ser fint ud men kan huske at du brugte den samme Blogger skabelon som mig med separate kolonner. Kender godt når man lige skal chekke noget og så hovsa blev det permanent ved en fejl he he. Knus♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Hovsa - det er nemlig liige det der skete for mig :)

      Slet
  7. Jeg slapper jo af i dit trommerum.. nu er for snart forår. Inviterer du os ind til dig. Du ved Lene og jeg, og måske vi så tog toget til Malmø eller Lund? Et dejligt trommerum kan vi dele.

    SvarSlet
    Svar
    1. med jer 2 er det da ikke et trommerum, men bare herligheder :)

      Slet
  8. Puha, der er også meget trummerum her for øjeblikket. Du fik mig til at mærke efter, og det er jo mig selv der skal vågne op. Og det vil jeg gøre :) knus og tak søde Miri

    SvarSlet
  9. Set fra en anden side ---- jeg elsker trummerum ---- bare ordet er fantastisk. Runddt rummeligt og rart. Og fyldt af kedelig ro som jeg sådan har brug for. Lissom trisse ... et anddet dejligt ord.

    Jeg ser du staver det forskelligt - et tromme rum er da osse dejligt tænk på alt dejlige larm der er i et tromme rum ;-)

    Og jeg foretrækker trummerum fremfor tomme rum. Din trummerum lyder rar og fuld af dig ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine overvejelser og fornemmelser for tromme og trumme rum :)

      Slet
  10. søde Miri
    jeg holder så meget at dine ord og billeder
    sender dig et stort kram ♥

    SvarSlet
  11. Vackert, förstår innebörden, men ordet trummerum förstår jag inte exakt? :)
    Äppelträdets blommor, åh, den ljuvliga färg och doft!
    Jag skulle köpa tulpaner här om dagen, men ångrade mig då här ser ut som ett bombnedslag i hela lägenheten, med badrumsrenoveringen going on... Då jag tänkte, att jag sparar de pengarna och köper tulpaner för att fira nya badrummet sen när det är klart! Och städat i lägenheten... :) önskar dig en fin torsdag!

    SvarSlet
  12. Ih ja som vi forstår at føle ord forskelligt! For mig et trumme rum helt præcis lige netop det jeg sætte så meget pris på - den form for ro og rutine der netop giver mig plads til nydelse og glæde - til at se små fine detaljer i livet og nyde flammen i dagens tændte lys, krøllerne i mit barns hår, smagen af et kys, gentagelsen af aftensmaden fra igår - men med en ny salat til, hvidløget der kvases og afgiver duft og lovning om mere nydelse... dét er for mig lige præcis det allerbedste; den dagligsdags, stille og følelesesmættede trummerum! GODT at du ved lige HVORDAN du gerne vil nyde dagen... jeg nyder at aflægge dig visit her på din blog!

    SvarSlet
  13. Nej, Kære Emmie, det er også et lidt opdigtet ord, men betyder noget med at det hele er bare er det samme, kedeligt, kører på skinner, man ved hvad der skal ske, vane.. Blomster pynter ! Også på "bombenedslag" :)
    Måske du skulle købe den alligevel og ikke vente, men finde skønheden NU :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Aha, tack, då förstår jag! :)
      Joo, jag vet.. Hade vi haft lite mer pengar den här månaden hade jag köpt dem med en gång.. :) nu njuter jag av alla bloggar som visar tulpaner istället, så länge :)

      Slet
    2. :) Jeg håber du snart får lidt penge til tulipaner, for jeg synes du fortjener en smuk buket :)

      Slet
  14. hjemmemortil9, jeg elsker dine indput- du vender lige det hele en anelse, så jeg ser det på en lidt anden måde :) Og tak for det :)

    SvarSlet
  15. Fantastisk billede! Åh ja, det er så vigtigt, at vi husker at bryde hverdagens trummerum! Bo Kaspers orkester er også i høj krus her :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg kan bare mærke at jeg ikke trives i trommerum eller trummerum:)

      Slet