torsdag den 17. januar 2013

Tid

Tid er noget mærkeligt noget. Svær at få hold om. Den kan føles så forskellig.
Men en ting er sikkert, den går.
Ofte føles det dog, som om den spurter afsted.
Tiden er jo bare tid. Vi har den tid vi har. Det handler vel dybest set om, hvad vi bruger vores tid på. Hvor mange gøremål vi presser og propper ind i vores tid.
Tiden siver, ej rettere løber væk gennem mine fingre, for tiden. Jeg kan ikke gribe den. Kommer skævt ind i den. Får ikke brugt den, som jeg gerne vil. Har svært ved at skabe rum, for det jeg vil.Synes stort set alt er en anelse stressende og kræver for meget tid...For meget tid.. Det gør det jo ikke, tid er bare tid. Og det er mit ansvar at bruge den. Ellers går den bare. Det er nemlig sikkert, den går lige meget om jeg springer på den eller ej.





25 kommentarer:

  1. Smil godt skrevet :-) ha en dejlig dag.

    SvarSlet
  2. Tak:) Når jeg hele tiden tænker lidt frem, passer jeg ikke godt nok på min tid

    SvarSlet
    Svar
    1. Prøve svar skrevet i toget på iPhone.

      Slet
  3. Det lyder som om du er kommet ind i en dum spiral inde i dit hovede, skal så meget, vil så meget. Og i virkeligheden trænger du garanteret mere til en slapper, din motor går i stykker hvis du ræser rundt på motorvejen i 2. gear....

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har så ganske ret, du kloge kvinde:)
      Og jeg går så lidt , nej- løber lidt forvirret og stakåndet rundt og prøver at stoppe dette hjernespind:)

      Slet
  4. Du kan også tenke slik: Tiden går ikke den kommer. Ta i mot den. D

    SvarSlet
    Svar
    1. God pointe. Det er slet ikke tiden som er problemet, der er som regel andre frustrationer som ligger bag.

      Slet
    2. En meget smuk måde at anskue tid på :)

      Slet
  5. Det er rigtigt - tid er en sjov størrelse. Jeg kan også tit føle, den forsvinder for mig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tiden er noget underlig noget...Er der ikke en børnesang, hvor den linje indgår ?
      :)

      Slet
  6. Jeg tror, vi alle sammen kender det, du beskriver - jeg gør i al fald :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske det moderne menneskes udfordring ?
      :)

      Slet
  7. Den bedste beskrivelse af tid......nogle gange har jeg for meget... til andre tid for lidt....TID er en underlig størelse!

    SvarSlet
    Svar
    1. 10 minutter hos Tandlægen er laaaang tid , men 10 minutter i gode venners seskab er alt for kort tid :)

      Slet
  8. F.eks..... brugte jeg lige tid på at tænke på ordet størrelse.....er det med to r....sikke noget!

    SvarSlet
  9. Jeg skulle inn og skrive det samme som Drude. Tiden blir også slik som vi skaper den. Hvis vi tenker at den går, så går den, men hvis vi tenker at den kommer - hva skjer da? Det er ikke sånn at jeg er flink til å tenke kreativt om tiden selv, men jeg øver meg. Og så sender jeg gode ønsker om at du skal få oppleve litt god tid - enten den er kort eller lang - i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes du og Drudes syn på tid er meget smuk. Jeg vil prøve at tage jeres syn på den til mig. Prøve om jeg kan gøre det til mit eget.
      Mange tak :)

      Slet
  10. Jeg prøver også og det lykkedes aldrig selv ikke med alskens kalendre. Måske prøver vi virkelig at presse alt alt for meget ind?????

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror du har ret.
      Men at have for meget tid, kan stresse andre mennesker. Og hvordan kan man have for meget tid ?
      Jeg oplever tid som det dyrbarsete vi har :)

      Slet
  11. Tid er underlig. Måske fordi vi gerne vil nå så meget mere, som tager meget af den tid vi alligevel hellere ville bruge på noget andet. Måske er det egentlig ikke tiden men os, der burde stoppe op og reflektere over hvad den skal bruges på. Måske, jeg ved det ikke, for jeg er jo glad for det jeg bruger tiden på lige nu og her.

    Ønsker dig en skøn torsdag, eller det som er tilbage af den.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror du er inde på noget rigtigt dér- vi må nok gøre op med os selv, hvad vi vil bruge tiden på.
      Tak og i lige måde :)

      Slet
  12. Jeg tror, det kan være meget stressende med alle de valgmuligheder, vi har: Internettet, blogs, pinterest, bøger, TV, aviser, blade, DIY, madlavning, træning... man skal virkelig tænke sig grundigt om, når man prioriterer, hvad der giver den bedste værdi for én. Vi kan ikke nå det hele... der er jo basale ting, som man bliver nødt til at nå - så som at arbejde, sove og spise - så dér skal man i hvert fald opprioritere, at det gøres 'rigtigt' synes jeg :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Prioritering..Tror du har ret. Vi kan ikke det hele ! Men jeg har nok en tendes til at mene at burde jeg da, jeg har jo ingen børn og dermed masser af tid. Altså, jeg har børn, men de bor ikke hjemme. Jo, en af dem. Men det jeg mener er, at de er voksne :)

      Slet
  13. Ja, tiden ja.... Den är svår ibland, tycker jag... Kan lätt få panik över hur fort åren går! Men det kanske har mer att göra med vad jag har gjort och inte gjort under åren som gör att jag får panik.... Intressant att tänka på det, samtidigt som det stressar mig ibland... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes nemlig også det er vildt spændende at tænke over og samtidig stresser det mig !! :)
      Og så må jeg lade det hele passe sig selv og prøve at se hvad der sker lige nu og her:)

      Slet