torsdag den 17. januar 2013

Tid- igen

Jeg er langt fra færdig med at tænke over og mærke , den der tid, som jeg skrev om i morges.
Jeg takker mange gange for jeres indput !
De har fået mig til at tænke lidt mere og i lidt andre spor.
Håber så, jeg kan fastholde den gode retning :)
 Jeg er i skole for tiden. Det betyder at min tid er meget anderledes indrettet. Blandt andet har jeg meget længere transport.
Da jeg cyklede hjem fra toget i dag, gav jeg mig tid. Dels er mit gear fastlåst af frosten knugende greb og jeg kan kun hjule rundt, men dels tænkte jeg en del over, hvad I havde skrevet til mig. Jeg besluttede mig for IKKE at skynde mig, selv om det var sent og selv om jeg har travlt og og og...
 Jeg satte tasker og poser lige inde for døren og trippede ned i gården for at se og mærke lidt på sneen.
 Smilede over de målrettede spor til og fra gyngen.
Lod tiden bare folde sig ud. Gjorde kun een ting af gangen og gjorde den færdig.
Bladrede lidt i magasiner.
Smilede over min nye iPhone faktisk er er med over alt.
Drak bare kaffe og mere kaffe.
Prøve smage en lille bitte bid af Krea Klubbens kage. De opdager det nok ikke.. Men tænk nu hvis den smagte dårligt ! Det kan man da ikke byde sine gæster!
Den smager forrygende af mandler og appelsiner og vanilje:)
Og nu sidder jeg her...To do listen ligger og råber, ja, jeg synes næsten jeg kan mærke den også hiver mig i ærmet. Men jeg vil prøve at lade tiden komme mig i møde og så må jeg se, hvad den rækker til.
Tak, søde Blog Venner- I skal bare vide, hvor taknemmelig jeg er for jer !

18 kommentarer:

  1. Et innlegg til inspirasjon. Jeg skal prøve å etterleve det jeg også i ettermiddag. Takk:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor dejligt du kunne bruge det :)
      Selv tak.

      Slet
  2. Det kán faktisk lade sig gøre at lære ikke at have så travlt.
    Uanset hvor meget vi skynder os, når vi alligevel sjældent alt det, vi synes, vi skal nå uden at få dårlig samvittighed.
    Jeg har øvet mig i nogle år, og jeg er stadig ikke ekspert, men det bliver bedre og bedre dag for dag.
    Fede støvler du har på forresten

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er sikker på du har ret- det kan læres.
      Og det er sikkert livslang læring :)
      Men , det må være dejligt for dig, at du faktisk kan se, at du bliver bedre og bedre.
      Mange tak- holder også meget af mine oldgamle Doc Martin:)

      Slet
  3. Hvor fint skrevet, Miri! Sætter dejlige tanker igang <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Er glad for du kunne bruge det til noget:)

      Slet
  4. Jeg leste ikke ditt morgeninnlegg før nå på ettermiddagen. Din beskrivelse av tiden er nok noe mange av oss kan kjenne oss igjen i. Det er jo ikke alltid det handler om den tiden vi faktisk har eller ikke har, men mer om vår sinnstilstand. Et eksempel: Jeg er i den priviligerte situasjon at jeg har fri 7 uker hver sommer. Så skulle jeg ha god tid til alle mine prosjekter. Det jeg må betale er lange arbeidsuker når jeg jobber. For noen år siden flyttet min yngste ut av huset, og hans gutterom skulle bli mitt arbeidsrom. Jeg skulle male, pusse, sy og fikse, - og jeg gledet meg. Hele sommeren gikk, men jeg fikk ikke gjort en skitt. Da jobben begynte i august, og jeg hadde det sinnsykt travelt, pusset jeg opp værelset i løpet av et par uker - på ettermiddagstid, etter jobben. Hva forteller det? Når jeg har all den tiden jeg trenger, og det har jeg av og til, da blir jeg nesten litt halvdeprimert og veldig tiltaksløs. Når livet har høyt tempo og det virkelig swinger, - da rekker jeg det meste.

    Så er det også sånn at man ikke må gjøre så mye hele tiden. Når hverdagen er hektisk og det er mye å gjøre med jobb eller utdanning, - da skal man kanskje bare lande i sofaen eller hvor det nå er man vil lande, og gjøre bare, bare, bare det man egentlig vil, - før man legger seg til å sove.

    Ha en god helg, Miri.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak for at dele dine egne overvejelser og erfaringer med tid. Det er lærerigt og inspirerende for mig.
      Pas på dig selv og dine :)

      Slet
  5. Du prøver og for mig lyder det som om du vinder. Du står næsten stille og mærker nuet. Du kan jo også glædes over de små ting. Spor i sneen, og over din nye følgesvend.
    Det sætter også tanker igang, endnu en stund. For er det mig der jager eller er det tiden.

    God nat til dig.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en inspirerende dialog vi alle har skabt herinde:)
      Den har virkelig givet mig nye indput, nye ideer, nye overvejelser.
      Herligt !
      Ha en dejlig Fredag :)

      Slet
  6. Jeg læste for nylig i en klog bog - at istedet for todo lister, skulle man lave TADA! lister. Slutte sin dag med en liste over de ting, store som små, som man havde udrettet i løbet af dagen. Og være stolt over sig selv, fordi man nok har fået lavet mere end man går og tror, og det er nok.

    SvarSlet
    Svar
    1. TADA lister- bare ordet er skønt og rigtigt :) !
      Kunne måske være en øvelse at gøre..
      Tak :)

      Slet
  7. Jeg synes også at tiden bare glider fra mig. Hverdagen tager sit - og mere til - med børn der skal i skole, job der skal passes (og rejses til), huslige gøremål, mad, opvask .. godnathistorielæsning. Der er så lidt tid til overs - tid til selvvalgte gøremål - og tiden flyver. Måske det kan bremse den lidt at bare være i nuet. Jeg ved det ikke.

    Tillykke med den nye telefon, forresten. Der er så mange muligheder med den, også for at blogge.

    Kh Bodil

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, hverdagens liv bruger tid! Tror du er inde på noget sandt, at hvis vi kan være tilstede i tiden, så vil den åbne sig og føles som om, der er masser af den :)
      Tak :) - jeg er ganske ny i denne smarte telefon sag og det er virkelig en helt ny verden :)

      Slet
  8. Smukke, vigtige tanker og overvejelser. Dejligt at du stopper op, mærker efter, føler selv i travlheden... det er vigtigt.
    Og kagen sender mig tilbage til barndommen med en smag på tungen af noget lækkert... måske jeg skulle fremkalde den i weekenden.
    Håber du får en dejlig weekend...

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu ER det weekend og tiden går som tiden nu gør, men sidder her og drikker min kaffe og læser dine ord og tænker lidt på dig- måske sidder du også og drikke kaffe, snakker lidt med din kæreste og fortæller ham, at i dag vil du bage en kage :)

      Slet
  9. Jeg er ret vild med dine støvler :)

    Det lyder som en god ide, ind imellem at slå tiden fra og gøre noget helt andet.

    SvarSlet
  10. Tak :) - de er gamle, men højt elsket :)

    SvarSlet