torsdag den 3. januar 2013

Smagte bedre end det ser ud

Jeg holder meget af kål. At spise kål. Og kål er faktisk også pænt at se på.
Jeg spiser kål hele året rundt. Frisk kål. Ikke frosent.
Her er det en gang ruskomsnusk med portobello svampe, grønkål,lidt pecorino, bitte små mungbønnespirer, timian og et par æg.
Salat af , total ude for sæson råvarer, peberfrugt, rucola, avokado og gulerod.
Ristet rugbrød med olivenolie og salt. De smagte godt. Jeg spiste mange.De knasede, så festligt mellem tænderne.
Ikke så smukt for øjet, måske - men smukt for krop og sjæl :)

16 kommentarer:

  1. Det lyder sund og meget, meget lækkert - lige noget for mig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det er super nemt og hurtigt og enkelt at lave :)

      Slet
  2. Jeg synes nu ikke, at det ser så skidt ud for øjet endda. :) Det lyder lækkert, tak for inspirationen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - synes det så lige lovligt ruskomsnusket ud :)

      Slet
  3. Jeg synes faktisk tit at det er sådan at det lækreste mad ikke nødvendigvis er så smukt på billeder. Tilgengæld synes jeg faktisk at din mad ser super lækker ud her på den fine tallerken. Og så lyder det også lækkert. Lige januar mad efter min smag.

    Godt nytår.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) det smagte altså også godt :)
      Og godt nytår til dig !

      Slet
  4. Hum. Jeg elsker også kål. Godt nytår Miriam.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg troede engang at broccoli var mit ynglingskål, men nu ved jeg ikke :)
      Tak og i lige måde :)

      Slet
    2. Jeg har for nyligt fået øjnene op for rosenkål, som jeg ellers altid har ment var noget af det værste man kunne tilbyde mig. Det handler jo alt sammen om tilberedningsmetode, og det skal man nok lige huske før man siger nej tak til en råvare.
      :-)
      God weekend.

      Slet
    3. Det har du ret i- det handler virkelig meget om tilberedning.
      F.eks smager det skønt med palmekål på pizza- det bliver sprødt og meget lækkert. Rigtig god weekend også til dig :)

      Slet
  5. Og jeg mener selvfølgelig Miri

    SvarSlet
  6. Salaten ser bedst ud, men det som mætter bedst er som du selv kalder det, ruskomsnusken. Tror det smagte godt.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  7. Jag äter också mycket kål. Mjölksyrad kål, kålsoppa, gratinerad blomkål... så gott! Fott nytt år till dig också, fina du!

    SvarSlet
    Svar
    1. Gud ja, mælkesyret kål, dét er mange år siden jeg har spist det! Det må findes, indkøbes og spises :)
      Tak og rigtig godt nytår !

      Slet