onsdag den 23. januar 2013

Selvforkælelse

Jeg går stærkt ind for forkælelse.
Jeg mener forkælelse er meget vigtig i et menneskes liv.
Det er skønt at blive forkælet af andre, men det er også ganske vidunderligt at forkæle sig selv.
Noget af det jeg ynder at forkæle mig selv med, er friske blomster.
I år, har jeg desuden besluttet mig for at forkæle mig selv med éen ny indkøbt bog pr måned !- og, ja, jeg skejer rigtig ud, ét museum/udstillings besøg pr måned.
Hver eneste måned, en ny bog og en ny kunstnerisk oplevelse.
:)
Januar måneds bog er denne.
Januar måneds udstilling bliver denne
Kan mærke helt ned i lilletåen, hvor frydefuldt det er, at forkæle mig selv med noget, der slet ikke er "nødvendigt". At forkæle mig selv med det der ekstra.
Forkælelse er en god ide.
Selvforkælelse er ganske fortryllende dejlig.



34 kommentarer:

  1. Sikke en skøn idé du har lavet til dig selv :)
    Det er skønt at forkæle sig selv engang imellem, måske jeg skulle forkæle mig selv idag med et buket tulipaner - de er så smukke :)
    God dag
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes helt sikkert du skal købe dig et bundt knitrende smukke tulipaner i dag:)

      Slet
  2. Det lyder som en fantastisk ide.
    Gode fornøjelse med oplevelserne og skønt med forventningens glæde :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er yderst tilfreds med mit påfund for 2013 :)

      Slet
  3. Genial plan - og interessant bog. Hendes andre bøger ser også flotte ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lykkes mig i ny og næ, at udtænke noget, der virker :)
      Jeg har et par af hendes havebøger og de kan anbefales.

      Slet
  4. Forkælelse er godt - og selvforkælelse næsten bedre. Dejligt at du har lavet en "aftale" med dig selv hver måned med nogle ting som du holder af. Da jeg studerede, købte jeg hver måned en gave til mig selv. Det kunne være en bog, en buket blomster, et tørklæde. Så fik jeg det pakket ind - og når jeg kom hjem, så lavede jeg en hyggestund med at pakke gaven op mens jeg drak et krus the. Måske lidt ressourcespild i forhold til gavepapir. Men det var hyggeligt.
    Nyd din bog og dit museumsbesøg...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes det var en rigtig god ting, du gjorde da du studerede !!!
      Tror min næste boggave skal pakkes ind :)

      Slet
  5. Det lyder som en dejlig ide, og museumsbesøget bliver godt. Det lyder spændende med så mange forskellige kvinders syn på kunst, samt at det jo er "voksne" kvinder der udstiller.

    Det er også en dejlig måde at gøre noget for en selv på. God fornøjelse med januars forkælelse eller pampering.

    Ønsker dig også en god onsdag.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er et rigtig fint udstillings sted og jeg glæder mig til at opleve dén udstilling.
      Tak:)

      Slet
  6. Det er vigtigt at forkæle sig selv.
    Dine tulipaner giver en dejlig glæde til min dag. Tusind tak, du har forkælet mig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejlig at kunne glæde :)
      Så må du finde på noget og forkæle dig selv med :)

      Slet
  7. Hvor lyder det dejligt - både med (selv)forkælelsen og med månedens bog og udstilling.
    Vi skal huske at forkæle os selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke sandt- forkæles og egen omsorg, det er altså vigtigt :)

      Slet
  8. Det er fantastisk beslutning du har taget! Det vil jeg virkelig tage til mig, det du her skriver...
    og spændende udstilling og bog... om ting, der spirer og gror i mere end én forstand.
    Ønsker dig en dejlig onsdag og tak for dejlig input! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er glad for du kan bruge det til noget:) Skrev dette indlæg i håb om at inspirere andre kvinder, for vi er ofte gode til at forkæle andre og glemmer måske lidt, at forkæle os selv...

      Slet
  9. Rigtig god idé. Jeg fik heldigvis bøger både i fødselsdagsgave i november samt i julegave, så jeg er godt med, men jeg er helt med på den med museumsbesøg og udstillinger (og en lille frokost bagefter, måske). Så rigtig god fornøjelse:-)
    Kate

    SvarSlet
    Svar
    1. Din forkælelse lyder som om den skal bestå af udstilling og frokost istedet for :)

      Slet
  10. Skøn udgangspunkt for det nye år......tror jeg tilslutter mig samme!

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt, at vi er flere der går ind for selvforkælelse :)

      Slet
  11. Selv-forkælelse er godt - super ide´at sætte det lidt i system - man skulle jo nødig glemme det. Ideen om et kultur indput en´ gang om måneden snupper jeg :-) - tak for det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig ! Jeg har ofte haft løsere planer og pludselig er der gået flere måneder !!!
      Selv tak :)

      Slet
  12. Åh Miri jeg går i den grad også ind for forkælelse, og jeg har også besluttet mig for at give mig selv en bog hver måned,. i næste måned bliver det dog en reoltingest som jeg har sparet op til, jeg glæder mig allerede meget til det bliver februar

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Du er jo også nødt til at købe en reol til alle de nye bøger :)

      Slet
  13. Jeg kom bare lige forbi.
    Rigtig god ide`. Måske skulle jeg også overveje det...
    Smuk buket.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så hyggeligt, når du lige kommer forbi :)

      Slet
  14. Rigtig god idé - jeg går også ind for selvforkælelse med blomster, bøger og udstillinger - og bogen 'Trädets tid' ser dejlig ud. Jeg vil nok selv tilføje en god film til listen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også til at åbne og nyde den bog. Jeg har ønsket mig den længe. Det er rigtigt, film skal der også til:)

      Slet
  15. Jeg er også stor tilhænger af selvforkælelse. Man bliver så glad af f.eks. friske blomster, som jo ikke engang behøver koste en formue.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, blomster behøver nemlig ikke at koste en frmue, det er en billig forkælelse :)
      Men virkningsfuld !

      Slet
  16. Det er en god aftale du har lavet med dig selv. Dejlig selvforkælelse til sindet er rigtig godt, og ja husk endelig også at få set en god film eller et lille stykke teater ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg holder meget af at gå i biffen:) Men nu hvor der står både bog og museum på månedsprogrammet, må jeg nok nøjes med biffen i ny og næ:)

      Slet
  17. ja vad klokt och bra du gör! man behöver verkligen skämma bort sig lite. boken verkar intressant och utställningen också. Kristel Kvant tycker jag om. Skämmer bort mig med tapeter här. har bestämt och beställt till vardagsrummet nu :)

    fredagskramar Lycke

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror faktisk det er meget vigtigt at tænke på sig selv, at forkæle sig selv. Og helst med noget lidt ekstra :)
      Jeg følger spændt med i jeres hus forvandling- det bliver så smukt !

      Slet