torsdag den 10. januar 2013

Husk det nu !

Fra Sarah Ban Breathnachs "Naturlig overflod".

22 kommentarer:

  1. Nydelig sagt..så sant!Ønsker deg en god torsdag!:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så sandt, at det næsten er banalt og dog glemmer vi det ofte i hverdagens travklhed. Tak og i lige måde :)

      Slet
  2. for 30 år siden ville jeg ikke ha forstået det, men nu må jeg sande at de ord er så rigtigt :)

    ha en dejlig dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi bliver heldigvis klogere med alderen :) Tak og i lige måde :)

      Slet
  3. .....det er både let og tung viden.

    SvarSlet
  4. Svar
    1. Visdom vi er klar over, men ofte må minde hinanden om :)

      Slet
  5. Må vist have den bog frem igen...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har fundet den frem igen og den glæder mig:)

      Slet
  6. Ja, det er jo lige det livet handler om;)
    Jeg fik lavet et lille maleri der hænger i vores soveværelse med lignende ord,
    bare på islandsk...så hver morgen jeg vågner er det det første jeg kigger på,
    det er godt at blive mindet om det lige så tit som muligt:)

    Knus og kram herfra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var dog en rigtig god ide ! For det er nemlig kloge ord, som vi jo godt ved er sande. Vi glemmer det bare i hverdagens trummerum og det må vi altså ikke !
      Tak og knus tilbage :)

      Slet
  7. ...og min bog ligger her ved mig, slået op på nøjagtig samme sted, fordi jeg vil følge hende dagligt i år. Og dét citat dér, er bare så fint...
    TAK for du deler det her, så andre også kan se :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gode må deles :)
      Hvor hyggeligt at vide, at vi læser den samme bog hver eneste dag i 2013 :)

      Slet
  8. Min Far er jo lige død så jeg har det meget friskt i erindringen.
    Jeg har aldrig fået læst netop denne bog!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ofte skal der så drastiske oplevelser til, før vi husker..
      Du må have fat i denne bog ! den er et must have !
      :)

      Slet
  9. Svar
    1. Ja og store ord. Ord som forpligter. :)

      Slet
  10. Der er nogle sætninger, det altid er godt at starte dagen med!

    SvarSlet
    Svar
    1. De hjalp mig i hvert tilfælde i går :)

      Slet
  11. Bare vi så også huskede det når vi står midt i alt og problemerne gør os bange. Her midt i vores sorg over svigermors død, er det bare mere sandt.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi må vel øve os. Hjælpe hinanden, når vi glemmer det. Ofte vil voldsomme begivenheder få os til at huske..

      Slet