torsdag den 31. januar 2013

Der er noget med lyset

Vi er midt i den sidste dag i januar.
Det blæser og er gråt.
Al sneen og frosten er væk...
Og der er et eller andet med lyset....
Vi er ikke engang halvvejs gennem vinteren, men der er noget med lyset i dag.
Det kribler i mine fingre efter at begave dem i jord og frø og spirer.
Mit vår glade hjerte, slår et ekstra slag, når små fuglene pipper fra de bare buske.
Mine hvidløg tror også det er forår og kaster deres spirer mod himlen.
Men søde I, vi er knapt halvvejs gennem vinteren.
Giv tid. Lad vinteren få sin tid og gerne dække os med en blød dyne af beskyttende sne.
Men der er noget med lyset i dag, på denne allersidste dag i Januar.

8 kommentarer:

  1. Der er noget med lyset - eller var ... Indtil regnen satte ind her i eftermiddag ....
    Mine fingre kribler sandelig også ... Og i går og i dag har jeg set vintergæk og erantis i flere haver og i skoven :)
    Sneen var fin - men jeg holder også af det grønne græs jeg kan fra mit køkkenvindue :)
    Kan se at mine hvidløg også spirer
    Sender dig et kæmpe kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg så også erantis på jernbane skråningen i dag ! Små gule sole :)
      Åh, så længes jeg efter en have !
      Knus tilbage til dig :)

      Slet
  2. Dagene er klart blevet længere - og det er skønt. Om vinteren er det mere end mørkt, når jeg kører hjemmefra på vej til arbejde og om torsdagen,som er den lange dag, er det igen blevet mørkt, når bilen og jeg vender næsen mod hjem. I dag var lyset kommet. Det trænger jeg til. Det trænger vi til.
    Vi har allerede plukket de første erantis ind. De stod og var klar, lige der nede under sneen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så dejligt, når lyset vender tilbage:) Det giver energi og en stille glæde at vide at der kommer bare mere.
      De første erantis er altså de bedste :)

      Slet
  3. Det er rigtigt. jeg mærkede det også :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv om det var gråligt vejr, så var lyset dér :)

      Slet
  4. Så fint!

    Jeg har også et hvidløg, som spirer derudaf. Det giver drømme om sommer. Jeg tror at mit skal have sig noget jord. Det er så dejligt med noget der gror og hvisker om forår.

    KH
    tina

    SvarSlet
    Svar
    1. God plan- sæt det i jord og du kan klippe det dejligste grønt til din mad.
      Og det er nemlig dejligt , når vi bare kan mærke at foråret kommer lige om snart :)

      Slet