mandag den 7. januar 2013

Blink...

Jeg synes lige, jeg blinkede og så var der gået en weekend !
En weekend har også meget at bære på, meget den skal opfylde. Den skal helst rumme plads til både at sove længe, slappe af og lange dovne stunder- samt byde på nye oplevelser, middage med gode, spændende mennesker og lange traveture, helst langs strand og i dybe skove. Og tid til både gode bøger, begyndelser på krea projekter, smalle film og gode blog indlæg.En slentre tur i byen, gerne med lidt snusen i skønne butikker. Et besøg på et museum.En kop kaffe og kage på en ny cafe. En tur ud i det blå med mennesker, der kan fortælle gode historier og grine.
En løbetur. Planlægning af ugen der skal komme. Den gode samtale. Tid til at tænke de store tanker og skrive drømme ned.
Meget den skal bære på sine bare to dage..
Det kan den jo sket ikke leve op til- den lille weekend !
Og det var jo også bare alt det, jeg altid drømmer om, at min weekend skal indeholde.
Det gør den aldrig. Ikke det hele, i hvert tilfælde.
Men dejlig var den nu alligevel.


25 kommentarer:

  1. Puha, det tempo kan jeg slet ikke følge med i ;) Jeg er glad for du ikke også skrev indkøb og rengøring, det plejer at være rigeligt til at tage pippet fra mig sådan en kort lørdag, så der ikke er plads til de gode ting!

    SvarSlet
    Svar
    1. Gud ja, jeg glemte rengøring :)
      nej, jeg har slet ikke disse weekender, men midt i arbejdsugen, er det sådanne weekender jeg drømmer om :)
      Men du har ret, weekenden skal give plads for de gode ting:)
      God mandag- nu må jeg af sted, er blevet lidt forsinket.. :)

      Slet
  2. Sådan skal min weekend også helst være :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke:) Vi vil vist leve det liv vi helst vil leve, på een lille weekend :)

      Slet
  3. Sådan ser min ønske week-end også ud. Især en mandag hvor jeg ser tilbage på en brugt week-end. Denne nåede desværre og af gode grunde aldrig at blive en god week-end. Dog vil jeg sige, at jeg gør rent i løbet af ugen, får vasket tøj i løbet af ugen, så det groveste jeg kan tilføje er Strygningen, men den fylder så også.

    Drømme er heldigvis altid gode, og især midt på ugen hvor trætheden indhenter og hovedet er ved at banke ned i tastaturet.

    Ønsker dig en god uge.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Og jeg ønsker dig en god uge- det kan være svært at overskue en ny uge, når weekenden ikke har været god..Håber du får vendt det hele :)

      Slet
  4. Uha...mon ikke de fleste genkender det billede du giver :D

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
  5. Hvis man kan fordele alle de skønne ting du nævner, på flere weekender, så er det da helt perfekt :)Det hele lyder så hyggeligt, så nu får jeg helt lyst til sådan en weekend. knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er vist til mange weekender :)

      Slet
  6. Vi må vist konstatere, at weekenderne er for korte til alt det, vi gerne vil nå. Heldigvis kan mindre også gøre det, jeg når i hvert fald aldrig en brøkdel af alt det, jeg gerne vil

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig det der er, de der dejlige weekender, de er korte !!
      Lidt er bedre end intet :)

      Slet
  7. Haha...ja, vi har vel nok drømme - for jeg er da ingen undtagelse, selv om jeg nu har alle dage til rådighed. Men er ved at lære det. Er sikker på, du har nydt det trods...knus fra Fyns land

    SvarSlet
    Svar
    1. Så længe vi har drømme og planer- er vi i live og stadig sultne :)

      Slet
  8. Nogle gange ....nogle ... nåår jeg skriver ned BAGEFTER hvad jeg egentlig fyldte i min weekend og hvad den selv rakte til mig ja så er det overraskende hvad og hvor meget der egentlig kan ske på sådan 2 dage.
    Derimod hvis jeg på forhpnd FORVENTER hvad jeg SKAL nå ja så er det kun meget lidt jeg når.
    Nu er jeg jo så 'heldig' at have 'weekend' hver dag -- så ovenstpende gælder osse for hverdagene ;-) Så hvis jeg bare -host- griber det der byder sig er jeg egentlig ganske godt tilfreds .

    KH SIffe

    SvarSlet
    Svar
    1. PS jeg har helt ondt af den lille weekend du beskriver ... sikkent dejligt billede <3

      Slet
    2. Først må jeg give dig ret- det er lidt synd for den weekend- alt det den skal leve op til :)

      Forventninger..Jeg prøver at finde balancen mellem forventning og tage tingene som de kommer og er..
      God øvelse at skrive ned hvad du faktisk har fyldt dagen med, efter dagen er gået.

      Slet
  9. åh ja - lige netop sådan lyder drømmen om weekend - og alt for sjældent bliver den sådan - alligevel godt at ha drømmen - drømme er med til at give glæde og livsmod!

    SvarSlet
    Svar
    1. Drømme er gode at have :) Bare vi også husker at leve lige her og nu. Lismod- ja, det er drømme gode til at nære :)

      Slet
  10. Bliver da total forpustet af sådan en weekend. Men ja tænk engang hvis man kunne proppe alt det ind! Dog - det der med afslapning og lange dovne stunder, det klarede jeg nu rigtig godt søndag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja :) Tror knapt nok det ville være muligt, heller ikke for en vildt aktiv person- hvilket jeg ikke er :)
      Godt du fik dovnet !

      Slet
  11. Jeg ble litt nedstemt, nærmest deprimert, etter min helg. Jeg var for lat. Bare litt av det du lister opp over her fikk jeg gjort. Jeg sov lenge, spiste for mye, leste i en bok og fikk gått en liten spasertur for å få frisk luft og ikke sykne helt hen. Mor tro hvorfor jeg blir så apatisk når jeg ikke har noe på programmet. Han jeg det travelt med plikter, får jeg også gjort mer av det hyggelige. Pussig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Balance. Jeg tror det handler om balance. Vi skal finde balancen mellem det at slappe helt af og det at være aktive og få nye oplevelser.
      jeg har ofte en tildens til at proppe alt det jeg ikke fik nået i ugens løb, ind i weekend PLUS alt det jeg ellers synes en weekend skal bruges til.Og det er en dårlig balance!

      Slet
  12. Det er jo så rigtigt!

    Smukke blomster.

    SvarSlet
    Svar
    1. :)
      Jeg er vild med den buket! Små fyldte tulipaner , der dufter af forår :)

      Slet