søndag den 13. januar 2013

Askepot

Jeg mener og tror på, at vi selv må tage et ansvar for vores eget liv.
Dermed ikke sagt, at vi ikke kan have et behov for at bede om hjælp.
Men ansvaret er vores eget.
.....

Nogen gange lider jeg af et Askepot kompleks - jeg ville ønske nogen kom og tog min hånd og sagde at det hele nok skal gå og at der i øverigt var et lille hus, der bare lå og ventede på, at jeg skulle komme til sommer.
Og forresten, var der et rigtig fint lille arbejde, i cykelafstand fra det lille hus. Et arbejde, hvor de frygtelig gerne ville have en ny medarbejder på 47 år, der var uddannet pædagog og (snart) ernæringsassistent.

.....


Men jeg er ingen Askepot, så...
Godt, der findes lige her og nu glæder, som friske tulipaner og nybagte boller :)

38 kommentarer:

  1. Griber din hånd tværs over landet, gir den et klem og råber:DET SKAL NOK GÅ!!!

    SvarSlet
  2. Ønsker dig alt det bedste, og tænker at du har ret; det skal nok gå :-))
    Kate

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak søde Kate, det skal det jo :)

      Slet
  3. Bliv ved med at se det billede for dig. Jeg tror, du vil blive glædelig overrasket. Askepot! ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Bare du har har ret. Tak for opmuntringen - knus Askepot :)

      Slet
  4. Kun godt at drømme Miri og som Megan siger fortsæt med at se billedet for dig og hvem ved♥ Tulipaner og boller er nu heller ikke så dårligt lige nu og her♥ KNUS

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Tak.
      Og livet leves her og nu med friskbagte boller og varm kaffe :)

      Slet
  5. Drømme er godt for sjælen og dermed os. Bliv endelig ved.
    Dit lille hus finder du en dag på en af dine små cykelture. Jobbet skal også nok være der, men du skal nok gøre en indsats selv.

    Tulipaner på bordet og lækre boller, så mangler du kun noget varmt at drikke og mit billed er fuldent.

    God søndag.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for gode ord fra dig kære Lis-
      Nyd din stille og senere travle Søndag :)

      Slet
  6. Det kunne være rart at være med i en historie, hvor ens drømme bliver til virkelighed.
    Der findes helt sikkert Askepotte, hvor den dejlig drøm bliver til virkelighed.
    Hvis vi nu drømmer stærkt nok, længe nok, så kan det jo være, at vi også bliver til enden på det dejlige eventyr!
    Dejlige drømme og dejlig søndag til dig Miri!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Kari:)
      Nogengange ville det bare være dejligt at en anden tog over- at en anden tog ansvar...
      Og god Søndag tilbage :)

      Slet
  7. Jeg gad også godt være en Disney-Prinsesse indimellem... men det er vel ikke meningen at livet skal være let på den måde. Det er netop af vores udfordringer vi lærer allermest, og erfaringer er guld værd. Småtingslykke er også guld værd!

    God søndag til dig...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine kloge og sande ord !
      Nogengange gad jeg bare godt at dele ansvaret...
      :)

      Rigtig god Søndag til dig i mit hjertes Land:)

      Slet
  8. Ja, hvor kunne det være vidunderligt, at det kunne være så nemt, bare en gang i mellem :) Der er mange her i blog-land, der tager din hånd og hjælper dig på vej med deres fine tanker og ønsker for dig :) Så hold fast i dine ønsker, de bliver til noget, ingen tvivl om det. Hepper på dig. knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis tårer var guld..Og hvis ønsker gik i opfyldelse..
      Tak søde Helle :)

      Slet
  9. jeg vil også være askepot for en dag :)

    ønsker du en dag (snart) finder det du ønsker med eller uden hjælp af en prins :)

    SvarSlet
    Svar
    1. :)
      Prinsen behøver jeg ikke. bare een der kunne hjælpe mig lidt på vej.
      Men tak :)

      Slet
  10. Jeg tror det ligger i de flestes natur at længes efter at blive "passet på" og være tryg. Men hvis vi ser på prinsen i eventyrene er han jo faktisk altid inderligt ligegyldig. Man hører ikke noget om hans personlighed, han skal blot have en hest, god tid, måske et kongerige og et par villige læber, så er hans rolle ellers uddebatteret. Er det nu også det vi vil ha?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det er ikke det jeg vil ha :)Men bare lidt hjælp og lidt retnings anvisninger :)
      Lige for tiden synes jeg ansvaret for mit livs store linjer er en anelse tunge at bære og lidt hjælp ville da ikke blive afvist :)
      Tak for dine ord :)

      Slet
    2. Jamen det ER rart med hjælp og støtte. Men har du bedt om det? For der kommer sjældent nogen og tilbyder af sig selv... Og beslutningerne - dem slipper vi vist ikke for, dem der skal tages.

      Slet
    3. Beslutninger skal vi selv tage, det er jeg helt enig i- 100 % , er bare lidt træt i disse dage:)
      Der af mit Askepot kompleks :)
      Jeg ser mig selv som en handlekraftig kvinde, der bestemt tager ansvar for mit eget liv. I disse dage lider jeg så bare under et anfald af Askepot.
      hvis jeg skal være helt ærlig, så aner jeg ikke, hvor jeg skal bede om hjælp. Efter sygdom og karriereskift og skilsmisse, er mit netværk ikke hvad det har været. dette indlæg var bestemt ikke ment som klynk. bare en observation af en følelse. Tak for dine ord :)

      Slet
    4. Vi har alle (nogen mere end andre) vores sorte dage, og det er også ok. Og jeg tror overhovedet ikke at du klynker, men luft skal der til! Jeg ved så udmærket, hvordan det er at føle sig slidt....

      Slet
    5. :) Ja, jeg havde et behov for få lidt luft. hader den følelse af hjælpeløshed, jeg mærker for tiden. For jeg er stærk og tager ansvar, men nogen gange... :)

      Slet
    6. Måske kræver du for meget af dig selv. Det er umuligt at være stærk hele tiden, selvom dagens samfund lægger op til at vi skal være så fandens assertive, multitaskende, udadvendte, popsmarte og tjekkede. Vi skal lære at acceptere alle vore sider, ikke kun de "attraktive".

      Slet
    7. Ja. Ja. Ja. Du har så ret !

      Slet
  11. Jag önskar dig verkligen allt det finaste!

    SvarSlet
  12. Det er helt ok at føle sig som Askepot. Han er derude, og venter med en glassko, der passe lige præcis til dig, og måske et lille hus :)
    Du må finde din hoppe frem og ride ham i møde, så han kan finde dig.
    God søndag til dig Askepot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Det er nu ikke Prinsen, jeg pt leder efter:), snarere et sted at bo og et arbejde der kan give mig lidt penge til bøger, blomster og mad :)
      Håber du har en dejlig Søndag :)

      Slet
  13. Nogle gange opfyldes alle de gode ting man drømmer om lige pludselig når man mindst venter det, så mon ikke også det sker for dig søde. Det håber jeg af hele mit hjerte.

    God søndag.

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var rigtig sødt sagt- mange tak kære Marlene :)
      Må din Mandag blive mild :)

      Slet
  14. Hej min søde ven
    Det lille hus ..... Det findes .....
    Det nye job .... Det findes .....
    Og når du allermindst venter det dukker begge dele op ...
    Jeg vil holde øjne og øre åbne .....
    Sender dig titusind kram og en masse varme tanker

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:) Dejlig opmuntring på en mørk og kold Mandag morgen :)

      Slet
  15. Jag hoppas det går vägen för dig. Håller tummarna!
    Måste fråga, vad är askepot? :)

    SvarSlet
  16. Prinsen på den hvite hesten? Men du har jo din egen sykkel, Miri, og din energi og ditt humør. Det skal nok gå.

    Når det er sagt, så er det godt å bli passet på av og til, og det er også lov å lengte etter det. Men da må man ha en ved sin side som faktisk passer på, er god og snill, - ellers er det jo ikke noe poeng. Det er kjæresteparenes fordel - at de har en som kan være sterk når de selv er svake. Men gode venner, familie og egne barn kan jammen gjøre samme nytten.

    Opp på hesten!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ, ja jeg har min cykel :)
      Jeg længes egentlig heller ikke vildt meget efter prinsen..Men som du siger, det kan være tungt at være stærk, hele tiden.
      Tak for dine ord :)

      Slet