lørdag den 12. januar 2013

365

Kreativitet. Jeg opfatter mig selv som et kreativt menneske. På mange områder af mit liv.Men... Ja, jeg føler et men, et område, der trænger til at blive fodret lidt. Har gået lidt som katten om den varme grød og ikke vidst, hvad eller hvordan. Noget skulle hældes på, selv om jeg ikke følte det store overskud.
Så stærkt inspireret af Siffe og  Hanna, er jeg selv begyndt på mit eget lille papir projekt. 365 collager eller lignede. Hver eneste dag skal jeg trækker mig ind i papiret og frembringe en lille collage agtig noget. Hver dag. Det behøver ikke at tage lang tid. Nogle dage gør det, andre dage ikke. Der er aftner, hvor jeg har slæbt mig til papiret og ikke været i humør..men bagefter har jeg faktisk fået lidt energi og en lille oplevelse.
 Uge 1 ligger bundet- 7 små stykker kreativ papir :)

Uge 2 er godt i gang. Jeg prøver at lade være med at tænkt så meget, bare gøre det, der falder mig ind. Nogle af dem er gode, nogle grimme, nogle er pæne. De er forskellige og det nyder jeg. Jeg har for søren 365 forsøg, så det er bare at gribe alle de impulser, der dukker op. Jeg må ikke smide ud. Et papir om dagen og det skal ikke rives itu og smides ud. Bordet fanger. Det er bare for sjov , for søren da!
Og i går kom der skam et glas dejlig rødvin til arbejdet, det gør ikke fornøjelsen mindre :)
Jeg håber da, jeg fortsætter hele året. Men hvis jeg holder op før tid, så har jeg da prøvet. Og det giver mig noget. Noget et eller andet, som er godt for mig. Og det er jo godt. For mig.




24 kommentarer:

  1. Ja, sikke en fin ide!! Hold uuud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil gøre mit bedste og øve mig :)

      Slet
  2. Super - hold ved. Jeg er i gang med at konvertere en gammel bog til noget tilsvarende, på den måde kan jeg ikke undskylde mig med, at jeg ikke vil ødelægge dyre materialer.... Og så fik jeg lige en tanke omkring måden at angribe det på, mens jeg læste dit indlæg, og endnu en ide mens jeg stod i bruseren, er det ikke herligt som vi kan spille pingpong med andres tanker på tværs af landskabet?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror du griber det godt an- at det ikke skal "koste" noget- ingen undskyldninger for ikke at kaste sig ud i det :)
      Og jov- jeg elsker denne udvekling af tanker og ideer !!! :)
      Jeg er ret afhængig af dem, faktisk. Holder så frygtelig meget af at rejse rundt i Bloglandet og lære nye mennesker at kende. Som dig :)

      Slet
  3. Fantastisk lille meditativ syssel...;-))
    God weekend du søde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og forhåbentlig rykker den et eller andet i mig.. Men tiden er allerede nu, givet godt ud :)
      Tak og i lige måde !

      Slet
  4. Sikke en skøn idé!
    Her i huset gør vi lidt det samme, men det går ud på at tage et billede hver dag, som siger noget om netop den dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også i mange år taget eet billede hver eneste dag. Det er blevet en indgroet og ganske skøn vane for mig :)

      Slet
  5. Det er simpelthen så god en idé. Det er at give sig selv lov til at "finde sig selv" ved at lege lidt hver eneste dag.
    :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for opmuntring :) Jeg ved ikke om det holder, men gør et forsøg. Nogen gange må jeg give mig selv et lods i rumpen:)

      Slet
  6. Det var da en super ide, du lærer noget nyt, prøver grænser af. Jeg prøver så min grænse af med løb/jog/pust/støn. Det bliver spændende at få et billed af den udfordring det bliver at lave et nyt billed hver dag. Det kan jo være det smitter lidt af på mig.

    God lørdag til dig.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også sendt dig en tanke i dag :)
      Det er nemlig en stor udfordring!
      Og god Lørdag aften til dig :)

      Slet
  7. Det glæder jeg mig til at se mere af - det ser spændende ud!
    (jeg har en lille ting med guld - fx i SkønVirke er entren belagt med guld:) Ville linke til et billed af det, men det har jeg ikke fået på bloggen - det må der rettes op på.)
    Glæder mig til vi ses d.19. til åbent værksted http://skoenvirke.blogspot.dk/
    Knus
    Thea

    SvarSlet
    Svar
    1. Synes du jeg skal vise frem......
      :)
      Jeg glæder mig til at se dit sted- jeg synes nemlig du er for sej !
      Knus tilbage og vi ses om bare en uge :)

      Slet
  8. Det er en fantastisk spændende idé! 365 dage er bare lang tid, at skulle tvinge sig selv til at være kreativ med papir. Jeg har stor respekt for din tålmodighed, og vil gerne låne lidt? ;-)
    Jeg er spændt på at se mere,og det med guld ser ret labert ud!
    Åhh og med et lille glas rødvin til, ja så spiller papir og saks virkelig :-)


    Fortsat god weekend søde Miri.

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er VILDT lang tid !!!
      Jeg er slet ikke til at se og planlægge SÅ langt ud i fremtiden!
      Men netop derfor, giver jeg det en chance.. En dag af gangen :)
      Rødvin :)
      Og god weekend til dig !

      Slet
  9. Jeg havde et tilsvarende projekt kørende engang igennem et år. Det var simpelthen nødvendigt, for jeg skulle bruge collagerne til en stor udstilling, og det var den eneste måde jeg kunne overskue at nå det. Selvom det var hårdt indimellem (jeg "snød" også et par gange: sprang over - eller lavede "på forskud" hvis jeg viste jeg skulle noget andet en bestemt dag ...) tænker jeg tit tilbage på projektet med stor glæde. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror bestemt også jeg kommer til at "snyde" :)
      Kan slet ikke forestile mig, at jeg kan overholde en papir ting hver evig eneste dag. Men jeg har lært at jeg aldrig skal sige aldrig:)
      At du tænker tilbage på projektet med glæde, det giver mig lidt mere mod på det- atk

      Slet
  10. Det lyder som et spændende projekt.
    Jeg ønsker dig god fornøjelse og masser af gode oplevelser og glæde forude :)

    SvarSlet
  11. Så dejligt at du er kommet igang Miri. Jeg 'snyder ' jo osse lidt. Alligevel er jeg i det creative felt dagligt - og da jeg sekv laver reglerne er det jo ikke rigtig snyd ... så mine kort er lavet . jeg bruger gocards .. så formatet er givet-- både en afgrænxning og begrænsnig

    Glæder mig til at se dine collager

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var aldrig kommet igang, hvis ikke det var for dig. Du inspirerer mig vildt meget, det skal du bare vide :)

      Slet