fredag den 21. december 2012

Opmærksomhed

Nu har jeg juleferie. Og den er tiltrængt. Den senere tid har været drænende.Jeg har følt mig helt drænet for energi, når jeg kom hjem. Og i går, gik det op for mig hvorfor. Jeg er på en arbejdsplads fyldt med mennesker, der suger min energi. Nu har jeg ferie. Og jeg vil nyde den med bl.a, at øge min opmærksomhed på at få tilført ny energi.

Min erfaring fortæller mig, at ændring af vaner ofte tilfører mig en ny energi. Derfor holder jeg en lille ferie fra bloggen. Fra i morgen og til med den 26. December. Ikke at begynde min dag med kaffe og morgenmad og besøg hos alle jer dejlige blogkvinder....Vil savne det !
Men ændring af en vane øger min opmærksomhed og vil give mig en energi tilførsel- håber jeg.
For livet leves nu. Leves hele tiden og jeg vil altså leve det med respekt og glæde. Hver dag. hele tiden.
Basta !
:)
Julen skal jeg fejre og nyde sammen med de 3 bedste mennesker i mit liv, Sønnen, ÆldsteDatter og YngsteDatter.
Det bliver godt :)
Jeg vil ønske jer alle en rigtig dejlig jul.

42 kommentarer:

  1. Ha en deilig juleferie med full oppmerksomhet på Livet. Og så sees vi igjen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør vi, vi "ses" lige om lidt:)

      Slet
  2. Kære Miri
    Dejligt at ferien er begyndt :)
    Og sikke noget m.. Med den arbejdsplads :(
    Jeg var næsten klar over at det var det der havde skylden :(
    Jeg vil ønske dig en fantastisk juleferie :)
    Og håbe du glemmer alt om arbejde til efter nytår :)
    Jeg håber du vender tilbage med fornyet energi
    Kæmpe jule kram fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Ferie !
      Arbejde- hvad er det ?
      Ha ha- er helt fjollet efter alle de brunekager jeg lige har spist:)
      tak, min søde ven og massere knus til dig også :)

      Slet
  3. Rigtig god juleferie - du trænger vist til det;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og ja, det er vist ret tydeligt :)
      Og det samme til dig :)

      Slet
  4. Kære Miri,

    Ønsker også dig og dine kære en glædelig jul.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, søde Lis- vi "ses" om lidt igen :)

      Slet
  5. Rigtig glædelig jul også til dig og dine!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg spiser også for mange småkager :)

      Slet
  6. Hei. Vil bare ønske deg alt godt for julen. Kos deg alt du kan. Takk for de fine ordene du alltid skriver. Din blogg er jo som du vet en berikelse for meg. Klem, Drude

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, kære Drude:)
      Jeg er glad for jeg fandt dig i det store Blogland :)
      God jul !

      Slet
  7. Hvor er det en rigtig god idé at tage sine vaner op til revision; jeg tror faktisk, jeg vil se på mine, gode og dårlige, og se, hvad der sker.
    Jeg ønsker dig en rigtig dejlig Jul og nyd endelig din ferie

    SvarSlet
    Svar
    1. Glad for at jeg kan inspirere :)
      Jeg har i hvert tilfælde rigtig godt af at gøre det i ny og næ. Også i det små, som at køre en ny vej til arbejde.
      Tak- jeg håber din ferie også vil blive nydt :)

      Slet
  8. Også rigtig glædelig jul til dig søde :)

    Håber din ferie vil give dig alverdens ny energi :) jeg kender godt med at andre personer kan dræne en fuldstændigt, efter min depression har jeg måttet sortere lidt ud i min omgangskreds for ikke at blive hevet i den forkerte retning igen, ved det ikke altid er en mulighed når det gælder dem på jobbet, men håber for dig at det hen ad vejen vil løse sig ;)

    Håber du og dine børn får en skøn juleaften - jeg skal selv fejre den med min familie og mine forældre - der findes ikke noget bedre :)

    Kh Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord:) Og ja, når vi først har været ned , så ved vi hvad der ikke er godt for os. Lige nu, må jeg "bare" bide tænderne sammen og komme igennem det..
      Og hurra for ferier !!
      Ferier, hvor vi kan være med dem vi holder af og gøre det vi kan lide :)
      Din jul lyder perfekt :)

      Slet
  9. Svar
    1. Tak og håber jeres jul er dejlig :)

      Slet
  10. Kære Miri

    Hav en dejlig og energibringende ferie.
    Og rigtig glædelig jul til dig og dine børn.
    Glæder mig til at ses i det nye år :-)

    Juleknus fra Karina

    SvarSlet
  11. Kære Miri, fra en anden "træt og ligger klasket på sofaen, oven på en travl, travl periode", skal lyde et ønske om den dejligste juleferie, skøn energi og kærlige tanker til dig og dine børn. På biblioteket kan bogen "Positiv Energi" af Judith Orloff lånes. Hun er læge, og hendes bog er anderledes end mange af de andre bøger om den slags. Hun skriver helt seriøst om hvordan særligt følsomme mennesker kan beskytte sig mod "energislugere" og få det bedste ud deres følsomhed. Elsker den bog. knus fra Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber fridagene har givet dig ny energi :) Bogen er bestilt på Biblioteket ! Tak.

      Slet
  12. Så vil jeg ønske dig en dejlig jul.
    Hvor er det en fin idé med bevidst at ændre vaner. Jeg håber, du vinder energien tilbage.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Håber du har nydt din jul også.

      Slet
  13. Kære Miri
    Have en forrygende dejlig JUL Hav en vidunderlig stille JUL, hav en skøn og velgørende JUL. Hav en tæt JUL. KNUS, jule Knus Sidse

    SvarSlet
  14. Glædelig jul, kære Miri! :-)

    SvarSlet
  15. Svar
    1. Tak Thea og jeg glæder mig at se dig i det nye år :)

      Slet
  16. Glædelig jul og håber du får en masse ny energi.
    Kh. Sonnie

    SvarSlet
  17. Förstår så väl hur du menar kära du. själv blev jag sjuk så snart mannen fick jullov. har drivit mig för hårt när han både jobbat på huset och på sitt jobb, och jag med allt annat. han blir väl sjuk så snart jag är frisk :) men jag har samma tanke. att ta hand om oss och kramas, få nya energier. ligger under filtar och skriver, och önskar dig en riktigt God Jul..

    ~Lycke

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber I alle er blevet friske og kan nyde nogle velfortjente fridage sammen :)

      Slet
  18. Julen er hjerternes fest og du har julen i dit hjerte.

    Glædelig jule kære Miri. Må I få en hyggelig aften i familien skød.
    Knus Kari

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :) Og ønsker dig et forrygende nytår !

      Slet
  19. Ind imellem skal der en lille pause til fra bloggen. H[ber at den lille juleferie kan gi dig ny energi♥ Dig og din familie ønskes en Glædelig Jul og et Godt Nytår♥

    SvarSlet
  20. Det er vigtigt at lytte til sig selv. Nyd din pause, julen, dine børn og alt det andet, der er værd at nyde :)

    SvarSlet
  21. Tak for i år, Miri. Jeg glæder mig allerede så småt til hvad 2013 mon bringer. Heldigvis ved vi det ikke, hver ny dag rummer sit eget lille mirakel. Lykkelige er de dage hvor man evner at sanse det.

    SvarSlet
  22. Kære Tina; mange tak :) Og godt nytår til dig og dine !


    Kære Pernille; Ja, det er vigtigt og jeg er vist presset lidt ud af kurs, så nyder disse fridage- meget ! Tak :)

    Kære Anne; Mange tak :) Jeg kan også mærke en vis forventning og nysgerrighed- 2013 venter på os :) !

    SvarSlet