onsdag den 12. december 2012

Igen

 Jeg holder meget af December. Elsker at måneden, næsten, er en lang fest.
De sidste mange år, har jeg valgt at min December ikke skulle være presset eller fyldt med bør og burde.
Det er nemt nok, når man som jeg, hverken har små børn eller mand, eller nogen stor familie.
Nemt eller nemt- det var det for mig. Jeg vil have min December skal være fyldt med lys, varme, smag, duft, overraskelser og glæde.
Og jeg glæder mig hver eneste dag over vores the julekalender. 24 thebreve hængt op på skabet med tape. En ny smag hver dag. Det er sjovt !
Beklager, det kornede billede. men der er ret usselt lys, hvor kalenderen hænger.

Noget andet dejligt ved December, er de mange julemarkeder.
Musicon i Roskilde er nok mit ynglings og der købte jeg (blandt meget andet) dette lille kit;
 Det var bare så indbydende og kvinden var sød og imødekommende.Hun begynder faktisk en blog til Januar.
Og sørme om jeg ikke fik dem strikket færdig ( var aldrig gået uden din hjælp Dorthe )!
Igen en færdiggørelse - jeg styrer for vildt i Helles udfordring :)

41 kommentarer:

  1. Sikke en skøn idé med en the kalender! Elsker Yogi the. Hav en dejlig dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg også ! Altså elsker Yogi the :)
      Og på denne måde, får jeg smagt nogle spøjse smage.
      Tak og i lige måde !

      Slet
  2. Dejligt med the kalender, og ret få kalorier i forhold til en chokolade af slagsen ;-)
    Fine håndledsvarmere, dem er jeg vild med!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, men chokoladen og småkagerne er jeg jo nød til at have til theen :)
      Jeg er også ret glad i dem- enkle og fine :)

      Slet
  3. En the-julekalender, hvor er det dog en god ide, og meget bedre end en chokolade-julekalender ;) Dine håndledsvarmere er meget smukke og feminine, ligesom du selv er. Og hatten af for dig og dine færdiggørelser, du er bare konge :)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er nemlig skønne, faktisk helt enkle, sådan som jeg nogen gange drømmer om at bo og klæde mig :)
      Du er nu sød flink mod mig, tak :)
      Jeg er også ret stolt ag mig selv, al denne færdiggørelse ligner slet ikke mig !

      Slet
  4. Så fine pulsvarmere!
    Har været så heldig, at min mor lige har strikket to par til mig... Bare uden hul til tommelfingre - så sku hun jo ha strikket ti huller pr par - hi-hi!,

    SvarSlet
  5. Så god idé med n kalend og stjernen passer så fint dertil.
    Dorte

    SvarSlet
    Svar
    1. Din stjerne af en af de sager, jeg slet ikke kan forstå at jeg ikke har manglet før :)

      Slet
  6. Fantastisk ide med en the julekalender - den må jeg huske til næste år - tor min mand skal have sådan en :))))

    Og skønne pulsvarmere - jeg har selv et par som søde vidunderlige Laj (tulipan-hygge.blogspot.com) har strikket til mig, og jeg elsker dem SÅ meget :)))

    Kh og god jul

    Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nyder i hvert tilfælde min :)
      Sød tanke at give een til din mand.
      Pulsvarmere er dejlige at gå med :)

      Slet
  7. tycker också så mycket om december och har alltid gjort. och liksom du försöker jag minska på pressen och hinna njuta..så så viktigt..* och vilka vackra handledsvärmare..och jag som önskar jag mindes hur man stickade! vill sticka sockor nu, långa och korta av alla de slag..jag som är så frusen (ler)

    kramar Lycke

    SvarSlet
  8. Hej søde Miri
    Sikke en god ide med te kalenderen :) - den ville jeg elske at ha' .....
    Netop for at prøve nye smage :)
    Nå lige nu er der brygget en stor kop mynteblade te med et drys lakridsrod i :) ... Så kan jeg drømme om den anden til næste år :)
    Wauw de er flotte dine puls/ håndleds- halvhandsker :)
    Kæmpe onsdag kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en rigtig hyggelig og spændende julekalender:)
      Din the lyder nu ikke dårlig !
      Jeg sidder og drikke (for meget) kaffe og spiser (for mange) hjemmebagte brunekager :)
      Tak og knus tilbage :)

      Slet
  9. Kære Miri,

    Jeg er heller ikke til bør og burde jul. Det er nok derfor at vi ikke har et krav her på at der skal være 4 slags småkager og mindst 3 dåser konfekt.

    Julen er hjerternes fest og lad os følge det ♥
    knus

    SvarSlet
    Svar
    1. det var faktisk ret fint og enkelt sagt- julen er hjerternes fest !
      Sådan :)

      Slet
  10. Dejlig ide med en the julekalender. Så får man da også smagt lidt forskelligt og måske finder man en ny nr 1 i te for en tid.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg finder i hvert tilfælde en masse nye dejlige smage :)

      Slet
  11. Sådan skal December være♥ Hører mange i Danmark der er rigtig negative omkring julen men man har vel altid noget at sige! Og alle de julemarkeder lyder hyggelige! Søde handsker♥ Knus Miri!!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er mange der ikke gider julen. Eller sneen. Eller DSB. Eller regeringen.
      :)
      Jeg holder meget af julen. Og elsker sneen. Synes det er synd for dsb og brokker mig lidt:) Regeringen er en skuffelse, men havde heller ikke regnet med andet :)

      Slet
  12. Du er go', Miri - og de er da blevet fine :-) Og du forstår at julehygge. Det er det vigtigste.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg ejer en udpræget evne til at hygge, især hvis der føler kager med :)
      Vi ses lige om lidt :)

      Slet
  13. Er vild med din the-julekalender. Den tror at jeg vil adoptere til næste år....

    Dine pulsvarmere er smukke - og dejligt at få gjort diverse projekter færdig

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også tænkt mig at gøre den the kalender til min tradition. Nyder den rigtig meget:)
      Det er faktisk en god følelse, at få disse små projekter ud af verden.

      Slet
  14. Sikke nogle skønne håndledsvarmere og en rigtig god idé med teerne! Ja, du styrer da for vildt i Helles udfordring :)

    SvarSlet
  15. Hej miri.
    Det er da en helt vild go´ide med en the-julekalender. Sikken en masse forskellig slags the du får smagt !
    Jeg er vild med dine håndledsvarmere.
    Kram Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nyder de mange smage, nogen mere end andre :)
      Tak, de er også fine, synes jeg :)

      Slet
  16. Hej du fina lilla! Vilken fin julkalender - så finurlig påhitt! Jag sitter ofta på trappan på kvällen och räknar stjärnorna ;) ... bara 10 minuter sedan tänkte jag på något som liknar din kalender -ide.

    Att för en tid droppa bort ett "måste" eller göramål/per dag och istället göra något som man inte har tänkt att göra. Hur skulle det kännas och är det verkligen ett måste att disken är diskad innan man går och lägger sig? Man kan ju diska lite mera efter morgonfrukosten. Alla dessa "måsten" tar så mycket tid, som man kunde använda till något annat. Något liknande får det bli som nyårslöfte ... ta emot utmaning ;) ... kom på något så kör vi igång och bjuder in flera. Jag vill ut från detta inrutade liv - eller rättare sakt - jag är ju redan ganska långt borta från alla rutor, men jag vill ha ännu mera "rock´n roll" till livet.

    De där handledsvärmarna är ju så fina och att du redan blev färdig med dem. Bra jobbat. Måste ha varit riktigt roligt att sticka dem. Packningen är också jätte snygg.

    Julmarknaderna är härliga. Man hittar massa ideer och inte minnst annorlunda julklappar. Också människor man träffar är oftast på julhumör - glada och trevliga.

    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, Nina- det kunne være en rigtig god ide !
      Jeg søger også et liv uden disse kasse, uden alle disse burde og bør ! Rock´n roll holdning til livet, herligt :) !
      Lad os tænke og skrives ved igen !
      Disse "udfordringer" kan være begyndelsen til ændringer hos dem der griber dem.

      Jeg har faktisk haft det godt med at strikke dem, garnet er dejligt og de er enkle og fine. Og glade, venlige mennesker, med noget på hjertet- de gør mig glad !

      Slet
  17. Jamen åh vad smart med en tekalender!! :)
    Inga måsten eller borden här heller, bara det jag väljer att ha lust med. Lust, ljus, värme, natur och tacksamhet i juletider, tänker jag. :)
    Idag är det lucia, firar ni lucia i Danmark?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de fine nøgleord, der burde være ordene for December :)
      Ja, vi fejrer det med optog og sang og gyldne safran boller :)

      Slet
  18. De ser dejlige ud, og sikke en god ide med færdiggørelse af små projekter :)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er dejlige :) Og det er sjovt at sætte fokus på færdiggørelse :)

      Slet
  19. Og så er jeg vild med din the-julekalender :)

    SvarSlet