lørdag den 8. december 2012

Hvad du sender ud..

Hvis du smiler til mennesker, smiler de tilbage. Nogengange.
Hvis du møder dit liv med forventningen om, at det bliver en forrygende oplevelse, vil det blive netop det. Nogengange.
Men på en eller anden måde, tror jeg på, at det jeg sender ud, får jeg på en eller anden måde igen..
For mange år siden lavede jeg en collage med billeder og ord om alt det er gerne ville have mit liv skulle indeholde. Jeg venter stadig :)
På den første dag i 2012 ,skrev jeg 2 ønsker ned for det nye år, 2 ønsker for mig selv.
Havde læst eller hørt, at det at nedskrive dem i en fin bog, ville give dem en kraft og så ville de nok gå i opfyldelse...
Jeg venter stadig :)
Men på en eller anden måde, må det, at vi formulerer, er bevidste om det, gør os mere åbne for det.
Eller hvad?
Jeg tror det. Jeg håber det.
Og nu vil jeg nyde at tænde mit kalenderlys- god Lørdag til jer :)

30 kommentarer:

  1. Ja,jeg tror det er akkurat slik som du beskriver, vi blir mer åpne slik at ønskene våre går i oppfyllelse!:)God helg til deg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Og troen kan flytte bjerge :)
      Tak søde du og må din weekend blive som du drømmer om :)

      Slet
  2. Jeg tror på, at det vi formulerer og er bevidste om er det, vi tiltrækker :-) Jeg fik fx et job på den måde mod alle odds :O) Dejlig lørdag til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Bevidsthed er ofte nøglen til mangt og meget. Fantastisk at du fik et job fordi det var det du skulle have !

      Slet
  3. jeg ved at tro kan flytte bjerge, så hvis du tror nok, så sker det :)

    hvor der er en vilje er der en vej :)

    god dag til dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må være skønt at have denne tillid og tro.
      Tak:)

      Slet
  4. Sådan har mit liv formet sig .... tillid til at det det sker er altafgørende. Nogen gange kan jeg først se at det virker laaang tid efter. En skilsmisse er i øjeblikket hård - senere nødvendig for at leve efter mit inderste. Det gjorde det muligt for mig at tilgive ... som så igen gav mig mulighed for ... osv osv
    God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Siffe, tak for at dele. Kan godt genkende det med at se sandheden i det skete, i bakspejlets klare lys. Tak for dine ord :)

      Slet
  5. Ja mirakler kan ske og da især hvis man er åben og klar...det tror jeg på. Men nogen gange har jeg også oplevet at der inden i mig er en lille bitte modstand og så sker der intet ; )

    SvarSlet
    Svar
    1. Lille modstand. Ja, modtageligeheden skal nok nok være fuldstændig. Mirakler er en del af virkeligheden, dét er da fantastisk !
      tak :)

      Slet
  6. Det er jo det de siger.....men det sker jo ikke altid...
    jeg tror på at vi har vores "bog" skreven for vores liv og der er det ikke SÅ meget at ændre på,så er det jo også lidt nemmere at tage nederlagene når de kommer....
    MEN det at møde andre med smil på læben,det gør jeg altid,det kan redde andres liv og det koster jo hellere ikke noget...her i vores lille by,dem der ikke kan huske mit navn de kalder mig "smiley"...hellere det en hende den sure :D
    Må din dag blive forrygende og jeg krydser fingre for at dine ønsker går i opfyldelse inden udgangen af året.

    Rigtig mange knus og kram herfra mig til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Du tror måske på skæbnen.En tillid du møder livet med ! Smiley, ikke det dårligste kælenavn :)
      Tak for at dele dine overvejelser :)
      Knus tilbage !

      Slet
  7. kære Miri
    Ååååh hvor jeg ønsker alt det bedste for dig :)
    sender min daglige dosis tanker til dig (og det er mange - hver dag )
    og et kæmpe kram♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Marianne:) Jeg har det godt :)
      Knus tilbage til dig og smukke Fyn :)

      Slet
  8. Kæreste Miri, jeg synes det er meget at lægge på et menneskes skuldre - at have ansvaret for egen lykke og held. Jeg er slet ikke i tvivl om, at når vi møder livet med et positivt sind, så får vi det bedre indeni, men det er ikke det samme som at alting bliver godt og dejligt.Jeg er slet ikke i tvivl om, at et menneske med den positive tilgang til livet planter positive frø i andre menneskers hjerte, og kære Miri, det gør du. Jeg håber for dig, at du må få lov til at opleve lyse og lette sider af livet, måske ikke det du havde forestillet dig, men dejligt og skønt alligevel. God weekend til dig. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lene; TAK for de ord ! Jeg synes nemlig også det kan være noget af en byrde at slæbe rundt på !
      Er faktisk ret enig med dig :)
      Og mit liv ER altså fyldt med lethed og lys og masser af glæde- også:)
      Tak for dine ord- og knus tilbage :)

      Slet
  9. Kære Miri.
    Jeg ved, at man nogen gange ikke får det man ønsker, men så får man det man fortjener. To vidt forskellige ting, men jeg håber du får det du gerne vil. Som andre også skriver, kan troen flytte bjerge.

    Ønsker dig en skøn week-end, det som er tilbage.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord:)
      For det man fortjener, kan lyde hårdt..Men tror jeg forstår hvad du mener:)
      Må din Søndag, den anden advent, blive dejlig :)

      Slet
  10. Dine tanker sætter mine tanker igang, læser the secret lige nu.
    vil anbefale dig atogså kigge i den bog en dag hvis du har tid.
    Handler lidt om det her... ønsker

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var sjovt, du var i gang med The secret ! Den står også på min hylde..Har bare aldrig fået taget mig sammen til at læse den.. Egentlig mærkeligt, for det interesserer mig jo :)
      Tak for dine ord og god fornøjelse:)

      Slet
  11. Hvad man sender ud i universet får man igen, siger nogle. Og det tror jeg på, når vi taler vores egne energier, positiv energi og overskud tiltrækker positivitet og overskud :) Men når man ønsker sig en ny bil, en ny kæreste, et hus eller andet materielt, så er det noget man drømmer om, og jeg tror, at for at gøre drømme til et mål, skal der være en handlingsplan hvor der tages højde for ALT, og så skal der en dato på, som er realistisk, og først der tror jeg på, at man når sit mål. Undskyld hvis jeg lyder kedelig og praktisk, men det er min erfaring at det virker bedst sådan ;) knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Du lyder hverken kedelig er praktisk ! Jeg er glad for dine overvejelser og erfaringer :)

      Slet
  12. Jeg skriver også ønsker, visioner og drømme ned. I ord og billedcollager. Jeg venter også på det. Måske er kunsten at fokusere på bare 1 enkelt ting adgangen så det er mere realistisk at realisere - ofte kræver det jo nemlig en kæmpe indsats fra egen side at opnå noget som helst. Men det er en skøn livsfilosofi at give/sende noget positivt ud, for så skal det nok komme retur før eller siden!

    Husk, der er stadig lidt af 2012 tilbage! Jeg vil straks se tilbage på hvad jeg har opnået og stadig mangler for i år - og så modificere det inden næste års drømme og ønsker skal nedfældes.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg smiler og du har ret, der er jo lidt af 2012 tilbage :)
      Jeg er rigtig glad for du deler dine erfaringer og overvejelser med mig. Dejligt for mig, at høre fra dig, der også skriver og klister billeder:)
      Du bliver ved. Måske jeg skulle prøve at tage 2013 med :)

      Slet
  13. Jag har hört att det kan vara så att det man behöver kommer till en, förr eller senare.

    SvarSlet
  14. De goda tankarna kan leda en dit.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Maria, tak for dine ord:) Du tror også at vores tanker hjælper os til at opnå, det vi har brug for. En del af mig tror dig og en anden er yderst skeptisk.
      Men jeg ved, at hvis jeg er positiv , bliver mit liv meget bedre :)

      Slet
  15. Jag tror det, vi måste tro det. Jag sänder dig varma kramar och tankar!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi må nok gøre det..Vi må føle at vi selv har en indflydelse på vores liv. Og det har vi jo netop og bla gennem de valg vi tager. Og et valg kan være at tænke positivt:)

      Slet
  16. Jag tror på det! "Be skall du få ..." heter det för mig. Sedan skall du veta att det tid finns inte med i dessa önskningar och när de går i uppfyllelse!

    Att skriva ner sina önskningar - men ännu mera, leva i dessa önskningar så som de redan skulle vara sanna - är något som gör att du snart - utan att du märker det själv har nått dina mål. Jag vet att det fungerar! Det är så som jag lever mitt liv! T.ex. Vinglagårdens cafe/lanthandel - finns inte, men jag pratar om det så som det redan skulle vara mitt liv. När jag gör det, så agerar jag också efter - tar små steg ått rätt håll.

    Dvs. fortsätt att göra det som du gör!

    Något som du måste också komma ihåg är att alldrig önska att någon annan skulle göra något. Det fungerar inte. Tänk på dina drömmar så att det är bara du som påverkar att mirakel händer. Du kan också drömma att det händer saker - men koppla alldrig ihop detta med någon annan människa.

    Jag kan berätta en historia. Jag har en väninna som för 8 år sedan gick med sin man i stan, stannade i ett hus, de tittade varandra och sa - i detta hus vill vi bo. De tog varandra i handen och tillsammans skickade en önskan upp till himmelen ... nu efter 8 år, har de flyttat in i just detta hus ;)

    Själv har jag många liknande upplevelser - men dessa tar vi en annan gång ;)

    PS.PS. Akta dig för tankar som "jag väntar fortfarande" ... du bara drar till dig energier som säger att du skall vänta ännu längre ;)

    SvarSlet