torsdag den 13. december 2012

Færdiggørelse 4.dag

 TrompetTruts udfordring følges stadig her i huset. Eller lejligheden, som det jo er. Huset lyder bare bedre.
Min 4. færdiggørelse var at skylle og arrangere alle mine hyacinter.
 Jeg holder af at skylle dem fri for jord og sætte dem i  hyacintglas med vand.
Jeg nyder at se de fine rødder, det smukke løg og dufte deres kraftige duft.
Duften kan være bedøvende, så de står ikke på mit spisebord. Så kan jeg jo ikke dufte min mad:)
Hyacinten er en juleblomst for mig. Eller nej, jeg har den også i Januar. Men begynder ikke at købe den , før omkring juletid. Så kan den glæde mig i mine stuer, indtil tulipanen overtager dens plads. Og Vibeæg, Erantis, Vintergæk, Perlehyacint, Skilla og alle de andre forårsblomster.
Blomster MÅ der til i mit hus. Lejlighed.

20 kommentarer:

  1. Jeg har første gang tilgode med at fremelske blomst i hyancint til jul. Beundre de som kan. Så beundring herfra til dig. '
    Det er flot du følger med og gør ting færdige, det kunne jeg også lærer lidt af. Bare igår gik jeg igang med tre nye ting, host host... lidt forvirring er måske ikke så godt her til jul..

    Ønsker dig en skøn torsdag, med mange gode blomster indtryk.

    kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har ikke slev drevet dem frem, så du skal ikke beundre mig :)
      Købte dem færdige og skyllede bare jorden af.
      Og jeg kender til at begynde flere projekter end jeg afslutter :)

      Slet
  2. Hyacinterne var også en juleblomst i mit barndomshjem - min mor havde de yndigste farvede glas, hvor løgene fik hætte på, så de ikke blev for ranglede :-) Jeg må ud og købe hyacinter i dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Min mor drev dem også frem ! Og jeg husker de fine kræmmerhuse, hun klippede og satte på dem :)

      Slet
  3. Hej Miri
    Det er så sejt at få færdiggjort noget hver dag :)
    Jeg holder også af hyacinter .... Både vaskede og dem i potte ....
    Købte 10 1. Dec. De er langsomt ved atfinde sig ud :) så inden længe dufter her nok meget kraftigt
    Smukke glas du har til dine
    Kæmpe kram

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, jeg er også lidt stolt .)
      Dit hus vil snart dufte af jul :)
      Og hyacinter !

      Slet
  4. Så fint når røttene var skyllet av. Jeg har også hyasinter nå, men med en gang blomstene springer ut så må jeg kaste de. Jeg får vanskeligheter med å puste av lukten. Enn så lenge står de å er vakre med sine blader og løk. Det der med å gjøre ferdig ting skulle jeg nok bli bedre på !! Klem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved at mange simpelthen ikke kan tåle duften. Den er også kraftig.
      Det har været lidt sjovt at have denne udfordring:) Faktisk gør jeg mere færdig end jeg egentlige troede :)

      Slet
  5. Nydelig..jeg liker også å se røttene..fikk lyst til å kjøpe meg noen hyacinter jeg også nå til helgen!:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Blomster må der til ! Den bedste gave at give dog selv :)

      Slet
  6. Det ser rigtig godt ud med så mange hyacinter, dem er jeg selv ret vil med

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg holder af en enkelt skrabet blomst i et glas og jeg elsker når der er det store iverflod :)

      Slet
  7. Jeg ællsker hyacinter,de er både smukke og dufter dejligt (hvis der ikke er ALT for mange :D )
    En sjov måde at få tingene gjort færdig på,den måde du gør.Det kunne nok også være brug for at få det smittet af her hos mig engang i mellem :)

    Knus og kram herfra

    ps...flotte pulsvarmere :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret, deres duft kan blive FOR meget af det gode :)
      Det har været en sjov udfordring for mig, at færdiggøre noget hver eneste dag:)
      Tak :)

      Slet
  8. Det er også så hyggeligt med hyacinter. :)

    SvarSlet
  9. Hvor er dine glas og hyacinter smukke, og duften må være vidunderlig. Er det ikke bare skønt at sætte fokus på det man bliver færdigt med :) Nu kom jeg helt i humør til tulipaner, erantis og vintergæk - glæder mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, det er nemlig skønt ! og det går op for mig, at jeg faktisk er ok til at gøre tingene færdige :)
      Jeg elsker al den sne og kulde, men glæder mig også til våren :)

      Slet
  10. Hvor er det dog en dejlig ide´at gøre ting færdige - 4 dage med den slags - skønt! Og elsker som du hyacinter, der også for mig er en december-januarblomst. Og når de så også kommer i hyacintglas, skyllet fri for jord, kan det jo næsten ikke blive smukkere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er glad for at bo i et land med 12 måneder. Ja ja, alle lande har dem, men vi har stor forskel på vores måneder, vejrmæssigt,, og det holder jeg meget af. De gør at vi kan skabe et liv, der skifter indhold, alt efter årstiderne :)

      Slet