tirsdag den 13. november 2012

Udsigt

Jeg har 2 Altaner. der gror mangt og meget på de 2 små Altaner. men jeg bruger ikke Altanerne som steder, hvor jeg sidder og slapper af, drikker et glas vin, læser eller strikker.
 Jeg har mange sten på Altanen. her en samling af runde sten, samlet gennem mange år langs Storebælt.
 Violfrøstjernen lader sine blade henfalde med stor ynde.
 Karsen holder stand og leger det er sommer.
 "Udsigt" 1, derfor sidder jeg ikke på den lille Altan.
"Udsigt" 2, derfor sidder jeg ikke på den store Altan.
jeg kan ikke bare sidde og glo lige ind i huse og mure. mit øje må have plads til at vandre.
Men Altanerne giver mig mulighed for lidt jord under neglene og en følelse af årstidernes skriften.
Og dét er jeg dem uendelig taknemmelig for.

12 kommentarer:

  1. Jeg kan godt forstå du ikke bruge altanerne. Så hellere en gåtur eller en cykeltur når vejret og energien er til det.

    Kan karse gå i frø??

    De runde sten synes jeg er flotte. Jeg har aldrig set dem så hvide og runde før. Måske jeg skal lokke manden til en strand tur på sjællands siden!!! (mon han tror det rabler helt for mig så). På strandene rundt omkring Grenaa kan man finde masser af sten med hul i. Dem har vi så tilgengæld en masse af. Sjovt som naturen har forsynet Danmark med forskellige sten fra kyst til kyst. Så stor er DK jo heller ikke.

    Ønsker dig en skøn tirsdag.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, da Karsen går i frø, når den gror i jord ude i den frie luft. karsen smager også anderledes end når den gror i køkkenet på vat. Du skulle prøve det, til foråret!
      jeg betages også af danmarks mangfoldighed og forskellighed, for som du siger, det er så lille et land :)

      Slet
  2. Din altaner er så vidunderlige, og så meget dig. Jeg har lyst til at sidde på din store altan, på din bænk med en kop kaffe og noget strikketøj og dit selskab, og kigge på himlen og på alle din blomster og opstillinger, og så kan jeg godt lide de huse du bor i, synes de er smukke :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske dit selskab kunne gøre en forskel :) Vi har en aftale ! Når foråret kommer, så holder vi en kaffe/strikke stund på Altanen :)

      Slet
  3. Kære Miri
    Jeg kan kun samtykke helle's kommentar :)
    Du forstår at udnytte situationen som den er for dig lige nu :)
    Og heldigvis har du mulighed for at tage en tur ud i det blå
    Kæmpe tirsdags kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig ! Jeg gør mit bedste ud fra de muligheder jeg har :)
      Og nyder nu min kaffe ved bordet i køkkenet, efter en løbetur i en meget smuk efterårs skov :)

      Slet
  4. Du er en mester i at indrette dine altaner personligt, og så har du heldigvis træer uden for altan 1 :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret, de træer blev skånet for bestyrelsens lyst til at fælde alle træerne:)

      Slet
  5. Forsinket tillykke med din datter♥ Og jeg synes også at du er god til at få noget godt ud af situationen. Hvad med en kolonihave? KNUS

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Vi havde en skøn fødselsdag med frygtelig dejlig mad, gaver og snak og grin og knus :)
      Jeg drømmer om at flytte inden for det næste lille årstid, så håber det hele løser sig..

      Slet
  6. Vad skulle livet vara utan blommor? Ganska färglöst eller hur ... som husväggena dina. Runda stenar, blommor som vägrar att möta vintern - små saker som ger livet en guldkant. Att vandra är underbart. Man blir en del naturen. Min favorittid att gå i skogen är höst. Skogen doftar så underbart och löven har fått regnbågens färger.
    I Finland kallar man denna tiden för "Ruska". Ett ord som i finns inte i alla fall i svenska ordbok. Under Ruska tiden fylls Finska lapland med alla vandringsfantaster - och det kan man förstå. Vi trängs i små vandringsstugor, tänder eld i spisen och oljelampan - blir bekanta med varandra och bara har det gott. Det är det bästa sättet att lära känna finnar i Finland - du vet ju hur vi är annars ;)

    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. I sandhed en dejlig tid:) Og et skønt ord, Ruska !
      Og nej, hvad skulle livet være uden blomster !
      Der hænger et citat fra en thepose på mit køleskab; "Life starts when we start growing a garden". :)

      Slet