mandag den 5. november 2012

Så rankede jeg lige ryggen

Mandag.
Møder dagen med et smil, fordi jeg havde besluttet mig for at gøre det !
Kaffe, A38 med frugt og nødder, besøg i Bloglandet. Den bedste begyndelse på min dag.
Kom forbi Sallys Döttra , et for mig relativt nyt bekendskab. Men et dejligt bekendskab:)
Det er da skønt at møde Mandagen med det indlæg i ryggen !
Jeg tror, vi som kvinder, skal tro på vores styrke. Tro på os selv og have en omsorg og respekt for de kvinder omkring os, der også besidder en styrke, de måske skal have hjælp til at indse.
Jeg har ofte brug for den hjælp. Føler ofte, at jeg er et lille skvat. Men det indlæg, fik mig til at ranke ryggen, både personligt, men også som en del af det store fællesskab af kvinder.
Mandag.
Billedet er fra foråret 2009. Jeg boede et andet sted. Ved jorden. Med have.Billedets tekst lyder; "5 minutter i solen, trods Angst". Jeg havde Angst, Var syg af Angst. Men satte æggeuret på 5 minutter og krøb sammen derude i solen. Trods Angst. Dét er styrke og stort mod!
Mandag.
Og nu må jeg afsted :)

30 kommentarer:

  1. Det er så dejligt at tiden med angst ligger bag dig! Ja, du har helt ret - vi skal tro på vores styrke!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er meget dejligt ! det var meget svært at leve med Angst.
      Jeg tror vi rummer en stor styrke, nogengange skal vi bare lige gøres opmærksom på den.

      Slet
  2. Svar
    1. Synes det var et godt indlæg :)
      Og en spændende blog!

      Slet
  3. You go girl <3
    Dejlig smilende mandag til dig søde Miri..

    Kram

    SvarSlet
  4. Rigtig god mandag og du er så meget stærkere end du tror. Sådan fremstår du ihvertfald i mine øjne OG.. så er det sgu da herligt at du ikke længere har ondt i ryggen så du kan ranke den lige så meget og ofte du vil :))

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :) Ja, det er SKØNT at ryggen er ok igen !

      Slet
  5. Et innlegg å både smile og klappe for. Nyt mandagen med rak rygg, Miri!

    SvarSlet
    Svar
    1. Synes de har skabt sig en rigtig fin blog, som jeg er glad for at have opdaget.
      Tak- det regner, med jeg griber Mandagen :)

      Slet
  6. Ønsker også dig en god mandag, med rank ryg. Dejligt, at hører hvordan du har flyttet dig. Det er bare flot klaret. Sikke en vilje og mod du må have brugt på at gøre det 5 min. ad gangen. Et lille skridt af gangen og nu er du her.

    God mandag Miri.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine søde ord :)
      Vi besidder jo stor styrke, ikke sandt :)

      Slet
  7. Tak! Jeg har også ranket min ryg. Bare kom an mandag. Jeg ønsker dig en dejlig dag og god fornøjelse med den ranke ryg. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt Pernille ! Så kan vi gå ud og få det bedste ud af vores mandag :)

      Slet
  8. Vi kan hjælpe hinanden:)og det gør vi så fint her i blogland, altid er der gode og kloge ord at komme videre på, og du står for mange af dem. knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror du har fat i den lange ende- for vi skal nemlig hjælpe hinanden, støtte og bakke op. Og jeg er enig, Bloglandet styrer for vildt !!
      Tak .)

      Slet
  9. Kæreste Miri
    Du er så dejlig ...
    Målbevidst og sød
    Smilende og med de fineste ord
    Jeg håber du blev mødt at glade mennesker på din vej
    At din dag blev præcis som du ønskede den
    Kram
    Ps godt angsten ikke har det store tag i dig mere ....

    SvarSlet
    Svar
    1. Marianne, din skønne kvinde, jeg sidder her og bliver helt genert :)
      Tak for dine meget fine ord.
      Og håber din Mandag blev så fantastisk :)

      Slet
  10. Tack. Om du bara visste vad jag har gott genom i livet. Har inte provat droger - men tror resten av listan är väll prövat. jag är inte bitter utan tvärtom - stålt över min risiga bakgrund - det ger styrka. Känner att det är inte mycket som kan få mig att gå under. jag har mina två ben och jag kommer att stå där i vund och rusk.

    Ångest. Äggklocka för 5 minuter. Det var mycket klokt gjort av dig och modigt! Jag tror på att små steg leder till stora steg. Men det blir inga stora steg om du inte tar det där lilla!

    Haa haa tänker också att om jag inte kan springa rätt håll så går jag. Om jag inte kan gå så kryper jag. Om jag inte kan krypa - så banna mig - då ramlar jag mig ått rätt hål ;O)

    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Nina, jeg vil bare sige det kort, men ment af hjertet- tak og jeg du har min dybeste respekt.
      Så glad for jeg fandt jeres blog !
      Mandags knus :)

      Slet
  11. Ja, det må være fantastisk skønt at starte dagen med at se sig inkluderet i selvskabet af stærke kvinder.
    Selv om du forkommer mig en mere kvindelig stærk kvinde, end dem med musklerne... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha- jeg kan nok ikke bryste mig med svulmende overarme :)
      jeg fik bare en øjenåbner over, HVOR stærke vi er som kvinder- ret generelt.

      Slet
  12. Jeg vil også ranke ryggen. Og fortsat øve mig i det store mod, som du beskriver!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det godt at læse ! Nu blev jeg helt glad :)

      Slet
  13. Det er skønt med anerkendelse.
    Jerg synes hun har ret, og du er stærkere end nu tror
    Jeg håber du har haft en dejlig mandag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. VI er stærke! Det er det der gjorde mig stolt og glad:)
      Min mandag var faktisk god. Bare din var det samme !

      Slet
  14. Et herlig innlegg om å rette ryggen..og sterkt det du forteller om angsten..det gjorde virkelig inntrykk på meg, kjære deg!Håper mandagen din har vært fin!:)Klemmer fra Else Britt:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en spændende blog- de 2 skaber.
      Og tak :)

      Slet
  15. Man kan sagtens være "lille bitte" og svag og samtidig skide stærk... Og begge dele skal jo ha plads ellers ved man jo ikke noget om noget! Du er stærk... Og go tirsdag også :) <3

    SvarSlet
  16. Søde du, du har har jo ret. Der kan være stor styrke i svagheden. Tak for dine ord :)
    Lad vores Tirsdag blive skøn :) !

    SvarSlet