onsdag den 7. november 2012

Pusterum

Det er ingen hemmelighed, at jeg er træt i disse uger.
Træt og tyndhudet.
Jeg forsøger at passe på mig selv, bl.a ved at lytte til mig selv, mærke efter, hvad der er godt for mig.
Det kan være lidt svært, når jeg er træt.
Det er nemmere at mærke alt det, der ikke er godt for mig.
Tid er en luksus. Tid til "bare" at være til . Tid til at gøre intet. Tid til at mærke efter.
Jeg har valgt at tage lidt ferie- 2 dage i slutningen af denne uge og 2 dage i begyndelsen af næste uge.
Luksus !
 En dyb glæde, ved den blotte tanke om 6 dage uden at skulle på arbejde.
Den glæde er for mig også et indikation om, hvor meget jeg trænger til tid, måske ikke så meget tiden i sig selv, til mig selv- men  mere det, at jeg ikke skal møde på min arbejdsplads.
Jubii.
Torsdag, Fredag, Lørdag, Søndag, Mandag og Tirsdag.
:)

28 kommentarer:

  1. Søde Miri
    hvor er jeg glad på dine vegne, jeg ved du vil nyde det.
    Stort knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Ja, så er det bare ærgerligt at Jylland ligge så lagt væk :)

      Slet
  2. Det er jo også en lille ferie. Må den bringe masser af energi og glæde til dig, hvad du end måtte bruge den på.

    Ønsker dig en smuk dag.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Mit håb er, at jeg vil få lidt mere energi og overskud.

      Slet
  3. Det lyder så dejligt med din lille ferie, Miri! Tid er den bedste luksus at give sig selv. I 8 år havde jeg en ugentlig fridag, som jeg nød utrolig meget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Enig ! Tid er den bedste luksus.
      Og fornuftigt med en ugentlig fridag- den kan virkelig gøre en forskel.

      Slet
  4. Nyt det alt du kan . Det fortjener du. D

    SvarSlet
  5. Så bra att du får lite egen tid när höstmörkret kommer.
    Det är bra för själen.
    Stor kram till dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er bare så træt, så jeg håber jeg kan få lidt mere overskud. Men nu får jeg at se:)

      Slet
  6. håber det bliver godt og nærende.
    Kh Thea

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg også !
      Men måske skal der mere end lidt fridage til..
      men jeg glæder mig :) !

      Slet
  7. Jag skulle vilja bjuda in dig till min soffa. Så skulle jag göra en brasa i kakelugnen och sätta på vacker musik och tända ljus. När du legat och vilat en stund skulle du få en stor kopp te och nybakat bröd med ost och marmelad och sen skulle du få ligga i soffan och läsa tidningar lääänge. Kram!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, hvor er du sød !
      Hvor ville jeg gerne komme- sige mange tak for indbydelsen, have favnen fuld af blomster og danske æbler og en stor lyst til at være der hos jer :)

      Slet
  8. Det lyder som en rigtig god idé - nyd dine fridage i fulde drag

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, gør det ikke :) Synes selv min beslutning var næsten genial :)
      Tak skal du have .)

      Slet
  9. Super godt med muligheden for lidt feriedage! Enjoy søde Miri <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ferie er en ret god opfindelse :)
      Tak ;)

      Slet
  10. önskar dig den verkligen. tiden från arbetet. det är den bästa fritiden. när man verkligen vet att man får. ha fritid..

    kramar om Lycke

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Lycke :)
      Jeg blev bare nød til at få en pause. Ellers ville jeg enten græde eller råbe..

      Slet
  11. Svar
    1. Mange tak, søde du, er alleredde i gang med at nyde :)

      Slet
  12. Hej du fina och stiliga kvinna! Så fint att du tar hand om dig och vilar ut. Att lyssna på kroppen och själen. Att göra det som är bra för dig. Jag har kännt efter och känner just nu att bokläsning är det som gör mig gott, så jag går till biblioteket så fort jag har tid och sitter där och läser. Hoppas att du känner dig lite mer utvilad snart. Kram till dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor dejligt at du bliver på biblioteket og læser der. Så giver du bøgerne din fulde opmærksomhed, bliver i deres univers.
      Tak for dine ord :)

      Slet
  13. ....godt at tage tid til at mærke ind og tage gode valg for sig selv.........håber din lille ferie må gøre dig godt.........

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror jeg er god til at mærke efter, men bare ikke så skarp til at handle på det..
      Men nu gjorde jeg det :)
      Tak :)

      Slet
  14. Og når du så skal på arbejde igen onsdag, er det en lille, kort uge,- så er der weekend igen:)
    Jeg håber, du er godt i gang med at nyde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har regnet den godt ud, ikke :)!?!
      Jeg nyder:)
      Men kan godt mærke at det er svært at slappe af, give slip og bare være..

      Slet