lørdag den 10. november 2012

Lige om lidt

- Bliver mit yngste barn 21 år.
Lige om lidt, er altså på Mandag den 12. November.
Men når jeg tænker over, hvor hurtigt de 21 år er gået, siden jeg så hendes smukke grønne øjne for første gang, så er Mandagens fødselsdag, lige om lidt.
Jeg bliver altid lidt melankolsk, lidt tænksom og frygtelig stolt, når mine børn har fødselsdag.
Og hende her, min yngste, hun er for sej !
Hun er smuk, klog, følsom ,intelligent, fjollet, kreativ i ordets bredeste betydning, omsorgsfuld, stærk, modig og altid tro mod sig selv.
Et ung kvinde ,som jeg er så uendelig taknemmelig for at have i mit liv.
Og på mandag bliver hun så 21.år.
Jeg glæder mig til at tage til Roskilde og fejre hende. Hun har lovet 5 retter mad og islagkage.
På Mandag:)

Jeg er mor. Jeg har født 3 børn. jeg har opdraget, opelsket, opfosteret  3 mennesker,3 borger i denne verden. Det er det område i mit liv, der har givet ( og giver ) mig, de største glæder.
Og stolthed.
Stolthed og dyb beundring for mine børn, der er 3 ganske særlige mennesker, som jeg bare har fået lov til at følge på vej.
Jeg er mor og det er jeg stolt over.
Og det er jeg også så uendelig taknemmelig over at få lov til at opleve.
ja ja, jeg sagde jo, at jeg bliver lidt tænksom og helt sikker rørstrømsk, når der er fødselsdage i familien :)


26 kommentarer:

  1. Tilykke med datterens fødselsdag.

    Det er en ret at være stolt, stolt af sine børn og blive sentimental når der er fødselsdag følger med som dens selvfølgelighed, det er at blive ældre og mere sentimental. Det er en ret, som følger med at være mor.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak- din lykønskning vil jeg erindre på mandag :)
      Min ret som mor :)

      Slet
  2. Hvem der bare kunne udtrykke sin eftertænksomhed som dig, tankerne har jeg men kan slet ikke formulere dem i ord.
    Jeg er også sikker på dine tre børn er lige så stolt over at have dig som mor, det ville jeg ihvertilfælde være :-)
    Knus Jo

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord. Jeg havde faktisk svært ved at finde mine ord i dag.. Synes slet ikke de fortælle det, jeg gerne ville fortælle om..men er glad for, at di kan læse noget ud af dem :)
      Og mange tak:)

      Slet
  3. Tillykke med din smukke datter og tak for dine smukke ord!
    Du er så god til at sætte ord på, og børn de er en gave. En kæmpegave som du har formået at sætte pris på, og værne om.
    Du er en god Mor! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. tak:)
      jeg ved ikke om jeg er en god mor, men jeg er mor med stor kærlighed og har altid gjort mig umage:)

      Slet
  4. Stort tillykke kære Miri! Og meget smukt skrevet... :-)

    SvarSlet
  5. Kære Miri
    Du er 110% sikkert verdens bedste mor :)
    Kærlig omsorgsfuld lyttende stolt
    Og rigtig god til at støtte dem i deres valg ...
    Og ikke mindst få det sagt til dem :)
    Kæmpe kram og tillykke med hende

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, Marianne:) Jeg elsker dem i hvert tilfælde :)
      Tak :)

      Slet
  6. Hvor er det smukt at læse - tillykke med din dejlige datter, altså på mandag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :)
      Jeg glæder mig til i morgen, når vi skal fejre hende :)

      Slet
  7. Åh du åh du!! jag blir likadan..och får tårar i ögonen när du skriver om dina. de är ju verkliga under. kan nog aldrig förstå det där riktigt, hur de kunde få komma till en. blir förundrad var och varannan dag..de växer ju så fort, och snart om mig också..
    stort grattis till din lilla stora fina..***

    kramar om, Lycke

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det går nemlig SÅ hurtigt ! Vips er der gået 21 år !
      Forundringen, den har jeg stadig. Og fatter ikke de er "mine" , hvordan jeg kunne være så heldig.
      Tak :)

      Slet
  8. Hvilken glæder der stråler over dine ord. Hvilken kærlighed og stolthed. Hvilken rigdom. (c: Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sidse, du fik kogt alle mine famlende ord ned til de vigtigste :)

      Slet
  9. Så fint kära du. Tänk 3 barn med en sådan mamma som du. Inte alla unnat!!! Liksom du är stolt över dem, är de nog meget stolta över sin mamma! Livet är härligt eller hur?
    Jag tänker på mina barn. Efter att vi flyttade till landet och jag sa upp mig från jobbet har det bara varit solskensdagar här i de djupa skogarna. Så många kramar och pussar. Så mycket mera gemensamt tid. På fredag komm killen hem och ropade från dörren - mamma jag har tre saker till dig. En lappa att skriva på för att han skall åka och bara med ungdomsgruppen. Jag skall nu köra bli dit med massa ungar - men pappret skulle skrivas på ändå. Det andra pappret var allmän information från skolan. Tredje saken var att han skulle pussa mig på kinden för att jag var hans mamma. Så underbart det kändes i hjärtat. Att vara mamma är det bästa som finns i livet.

    Kram

    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, Nina, hvilken dreng :) !
      Og jeg er enig, at være mor, er det bedste der er i livet:)
      Jeg tror det bedste vi kan gøre for vores børn, mens de vokser op, er at give dem tid. Og du har taget nogle valg i dit liv, som er kun kan bifalde og beundre.
      Knus :)

      Slet
  10. Kærligheden til ens børn overgår alt :-) Dine børn er alle smukke, søde, kloge og du kan kun være stolt over at de er dine :-)
    Knus.

    SvarSlet
  11. Tillykke med din smukke, kloge datter i morgen. Alle dine børn bærer en del af dig med videre i sig, så jeg er ganske sikker på, at de er gode og kærlige mennesker :) Og så synes jeg måske, at det er en lille smule uretfærdigt, at man kan have båret og født 3 børn, og så stadige have en krop som 30-årig ;) Rigtig dejlig dag til jer i morgen. knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh, søde Helle, hvor du smiger mig:) Tak :)

      Slet
  12. Tiilykke med datteren din..:-))

    Kaempe kram fra Camilla.

    SvarSlet