mandag den 12. november 2012

Kaffe og kærlighed

Solen skinner. Det er November og solen skinner.
Sidder her ved Acer, stadigvæk. I svøbt mit regnbue sjal, for her er lidt koldt. Sjalet dufter at Ældstedatter, hun har også svøbt sig i det, i morges, da jeg lå i sengen og læste " Ud og stjæle heste", af Per Petterson. Hvilken bog !  Nå, men kan jo stadig hænge her og bruge tid på at hænge her. Besøge jer alle i Bloglandet.
For tiden er min egen i dag. Den der mini ferie.
Tid.
Tiden blev brugt godt, her i weekenden.
Der var tid til at fange de små regnbuer i min stue.
 Og tid til at mærke hjerte svulme, fordi dette menneskebarn fylder 21 år- just i dag, hvor solen skinner.
 Tiden slog også til, at beundre løvet kaste skygge på Altanen. For solen skinnede sørme også i går.

 Lige nu sidder jeg bare og lader mig fylde af tid, lys, kaffe og kærlighed.
Må din Mandag vise sig fra sin bedste side.

28 kommentarer:

  1. Åh så dejligt at læse - tillykke med din smukke datter!

    SvarSlet
  2. kære Miri
    Stort tillykke med Rosalina ♥
    og sikke en dejlig weekend/miniferie
    kæmpe solskinskram♥

    SvarSlet
  3. Stort tillykke med din datter, skønt vejr at fejre fødselsdag i.
    Jeg har ikke fået nogen mail fra dig, jeg sender dig en SMS med mit Tlf nummer, mener jeg har det.
    Endnu engang stort tillykke
    Kram fra mig til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Meget sært ! jeg har sendt dig mindst 2. Bla direkte svar på din sidste mail til mig..Kan du ikke skrive mig en mail med din mail adresse skrevet ned? For , du får åbenbart ikke min mail, når jeg svarer på din mail til mig..Mystisk !
      Og tak- ja, hun får sol på dagen:) Vi fejre hende i aften :)

      Slet
  4. Ja! Här skiner solen idag! Stor kram till dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tænk at solen skinner over både Danmark og Sverige :)
      I sandhed en ganske særlig November dag :)

      Slet
  5. Vilken fin glimt av regnbågen. Det finns massa små regnbågs glimtar i vårt liv, inte dock många som klarar av att fånga dem i bild. Livets sköna Långsamhet.

    Underbar klistermärke i din dator ... kaerlighed :)

    Njut av veckan och alla små regnbågs glimtar som du antagligen har hur många som helst i ditt hus som i ditt hjärta!

    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. tak søde Nina- jeg vil bære regnbue i mit hjerte i dag, det har jeg nemlig valgt at gøre.)

      Slet
  6. Kære Miri,

    Stort tillykke med yngstebarnets fødselsdag. Hvor er hun bare smuk som hun ligger der, lille og fin, klar til at opdage verden omkring hende.

    Dejlig måde at vågne på, tid helt for sig selv, til at læse, at putte sig i den varme dyne, uhm siger jeg bare. At det så kan ske på en mandag gør jo bare det hele endnu bedre. Nyd din ferie i fulde drag, med solen højt på en kold novemberdag. Du fortjener det.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :)
      Og alt dette på en MANDAG , du kan tro jeg nyder :)

      Slet
  7. tillykke med din datter :)

    tak og må din mandag blive dejlig :)

    SvarSlet
  8. Stort tillykke med datteren sådan en skøn solrig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak og er det dog ikke skønt med den November sol :)

      Slet
  9. Kjære deg..hva skal jeg si? Dette var bare så nydelig og stemningsfullt altså..du formidler så godt at du nyter tiden din!:)God mandag, og ønsker dere en fin fødselsdagsfeiring!:)Klem fra Else Britt

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, søde Else Britt :) Og nu vil jeg snart cykle mod toget. med en stor taske fyldt med gaver .)

      Slet
  10. Til lykke med datteren. Og det ser ud til at du har nydt din mini-ferie i fulde drag. Og du har stadig en hel dag tilbage... Hvor dejligt. Samtidig er der ikke så forfærdelig længe til at der er weekend igen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Vi havde en rigtig dejlig fødselsdag og nu skal jeg bare nyde min sidste feriedag :)
      Og ja, at det snart er weekend hjælper på det:)

      Slet
  11. .....det lyder så dejligt alt sammen......stort tillykke med din datter......så godt at du har nydt din miniferie i skønne drag......

    SvarSlet
    Svar
    1. Dét er faktisk også ret dejligt :)
      Mange tak- vi havde en rigtig fin fødselsdag:)

      Slet
  12. Kæmpe tillykke med din smukke yngstedatter :-)
    Ved godt i fejrer hende nu, men du skulle lige have en lykønskning inden det var for sent!

    KH

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Jeg er sikker på vi alle kunne mærke din lykønskning, helt nede i Roskilde :)

      Slet
  13. Så deilig at du nyter dagene. Enig med deg. Ut å stjele hester, er en fantastisk bok. Gratulerer med datteren. Klem til deg :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro de dage har været gode ved mig. Bogen kan kun anbefales, jeg betaget af hans sprog og de billeder, de skaber i mig. Og tak- vi havde en rigtig dejlig fødselsdag med alt hvad der hører sig til :)

      Slet
  14. egentid är verkligen så uppskattat. och det synes mig du brukar den väl kära du..härliga bilder, så länge sen jag skymtade regnbågen..tack ***

    kramar Lycke

    SvarSlet
    Svar
    1. Egentid kan være en luksus, især for en småbørns mor som du :)
      Åh, Lycke, jeg forsøger virkelig at gribe regnbuen !

      Slet