onsdag den 21. november 2012

Hverdagen

Lys må der til, når morgenen er mørk. 
 Morgenmad og kaffe. Besøg i Bloglandet. Afsted på arbejde. Arbejde.
Fri !
Og så går det langsomt, men sikkert mod hjemmet. Langsomt for krop og sind er trætte. Og luften gør godt.
 Lidt mere kaffe og mad. Besøg i Bloglandet. Rengøring. Løbetur. Bad.
 Vigtige tanker tænkes.
Lidt småkage bagning. Leg med mandler og safran. Kan kun blive godt. Og det blev det :)
 Lidt mere mad og the. Strik, snak med den smukke kloge ÆldsteDatter. Tv og strik.
En enkel lyskæde eller 2 findes frem. For heldigvis er den mørke tid ankommet og den giver muligheder for alverdens lys.
Det var glimt fra min hverdag, på en Tirsdag i November.

16 kommentarer:

  1. Sikke en dejlig dag du havde i tirsdags. For mig ville det være en god dag, energi der mangler eller ej. Smerter gør at jeg må misunde dig at kunne nå så meget.

    Lækkert, at der er tid og lyst til at bage sidst på aftenen. Smagte det ?

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var også meget aktiv :) Sådan er det ikke hver dag. Gør mig ondt, at smerte hindrer dig. Smerter er meget belastende at leve med, de suger al energi.
      Og de smager :) !!

      Slet
  2. Dejlig med så meget energi, men alle de fine lys vi sætter op i denne tid gir mere energi..;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan sørme være du har ret ! at vi sætter de lys op, fordi vi for mere energi af dem - jeg bliver i hvert tilfælde glad af dem :)

      Slet
  3. Dejlig tirsdag :) og skønne billeder - især det på cyklen :)
    Ønsker dig en lige så god onsdag ....
    Kæmpe kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ligner jeg ræser af sted:) MEN det gør jeg IKKE :)

      Slet
  4. Det var dejlige glimt fra din hverdag, Miri! Jeg faldt lige som Marianne for billedet af dig på cyklen :-)

    SvarSlet
  5. Så herlige glimt fra din hverdag.:)Klem fra Else Britt:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hverdagen består af små glæder efter hinanden :)
      Og en masse øv !
      men glæder skal helst fylde mest :)

      Slet
  6. Skønne,skønne hverdagbilleder og smukke hjertens tanker:)
    Jeg elsker denne årstid der giver os lov at tænde alle mulige slags dejlige lys:)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig en fin årstid på rigtig mange måder.
      Vi skal bare være opmærksomme :)

      Slet
  7. Jeg kan så godt lide dine billeder af hverdagsglimt og tænker på at vi har gået sammen nogen af de steder du fotograferer. Glæder mig allerede til næste besøg engang i fremtiden.
    Safran har jeg kun brugt til fiskeretter og Luciaboller, men det lyder godt.
    Stort knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Safran er godt i kager også :)
      Og risotto :)
      Du er altid velkommen :)

      Slet
  8. Ingen dålig vardag det! Låter rätt så mysigt och meningsfullt. Här har det inte blivit så mycket bloggland det sista - suck. En helvilt ny familjemedlem som går ca 1m från mig ... och jag menar hela tiden. Tripp Trapp fram och tillbaka och jag undrar om jag är frisk i toppen ... jag springer ju flera kilometer inne i huset varje dag ...

    Spisen la sig och det blir mat i vedspisen istället. Det är som att kliva 70 år tillbaka till mormors tid.

    Plus Plus Plus ... små bekymmer egentligen men jag skulle inte våga skriva ett inlägg om min vardag just nu ;)

    Ett stort KRAM!

    SvarSlet
  9. Hvis jeg havde skrevet det indlæg om min hverdag i går....... Så så det sandelig også anderledes ud ! Onsdagen var ikke en særlig god dag. men jeg vælger virkelig at bruge energi på at se det positive.
    At lave mad som på mormors tid, kan være sjovt, når man har ferie- en uges tid :)
    IKKE i hverdagen.
    Knus til dig, søde Nina :)

    SvarSlet