søndag den 4. november 2012

Det store overblik

Jeg ved godt, hvad der skal til, for at jeg kan føle mig hel i mit eget liv.
Jeg er helt bevidst om, hvad der skal til.
Men jeg sidder fast her, fanget i en elevplads, en lejlighed på første sal i en by, hvor der ikke er godt at bo, for mig.
Men -  en dag !
Jeg må tro på, at det lykkes !
Ofte kan det føles klaustrofobisk, at vide, men ikke at kunne handle.
Overblik og udsyn må vige pladsen.
Skønheden findes (også) i detaljen.

Sådanne tanker og de følelser, de bringer, kan være ødelæggende for det gode humør.
Så noget må gøres- en rask gåtur  og lidt brød bagning, plejer at kunne aflede og afhjælpe.
Det gøres hermed :)

22 kommentarer:

  1. Det er det rigtige du gør, fylder en masse gode ting ind, medens du er "fanget". Tanker kan man ikke spærre inde, og heldigvis for det, for så kan du heldigvis tænke på en fantastisk fremtid, med alt det spændende som du drømmer om, og fremtiden er jo lige om lidt :) knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, fremtiden må være lige om lidt :)
      Tak :)

      Slet
  2. Ja, sådanne tanker skal tages i opløbet og jeg er glad for at du ved hvordan det gøres. Gåture bringer altid tankerne på andre ideer, og bagning er bare guf for krop og sjæl.
    Velbekomme når du kommer dertil.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Vejret i dag gør selv gå tur i betonforstaden til en oplevelse :)
      Tak :)

      Slet
  3. Det gælder nemlig om at fokusere på glæderne - at bage brød, læse gode bøger (som den herunder), gå ture, være sammen med søde mennesker ... :-)

    SvarSlet
  4. Godt du har en god taktik Miri.....du må ud og indtage byens parker og grønne rum og nyde.............

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Taktikken er i orden :) Men nogen gange føles spændetrøjen bare mere end andre.. Tak :)

      Slet
  5. Kære Miri

    Jeg kender dig ikke, men læser med fordi dine ord "fænger"...i både indhold og form. Du skriver om livet, dit liv - og der er meget, jeg kan genkende.
    Det er mere end drøjt at føle sig fastlåst i rammer, man ikke føler tilfredsstillende, men det kan være ens vilkår for en kortere eller længere en periode . I den periode er det vigtigt at gøre noget, der fylder én med "vitaminer" og livsmod. At gå tur. At glemme tid og sted og snærende rammer mens man "leger" med noget kreativt eller gør noget andet, man kan "genoplade sine batterier ved".
    Du ved, hvad der skal til, for at du kan føle dig hel og trives, men kan ikke nå frem til "det sted" netop nu...Kan det hjælpe dig at tænke "dette er en mellemstation. Min elevplads giver mig mad på bordet og nye muligheder senere. Det er ikke hér, jeg skal være på længere sigt, men mens jeg er her, får jeg det bedste ud af det...og dét, der gør mig glad, må jeg finde andre steder"...? Det hjalp mig at tænke sådan om et stressende og opslidende job, jeg havde. Det var svært at finde et nyt job med bedre rammer inden for mit fag, men det lykkedes til sidst.
    Jeg ønsker dig "rigtig god vind" og håber, at du har fået suget sol & energi til dig på dagens tur,
    mange hilsener fra den blogløse Grete


    Jeg ønsker dig det bedste

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Grete- mange tak for dine ord !
      Jeg er glad for du læser med og er rigtig glad for at du i dag skrev nogle ord til mig:)
      Tak !

      Slet
  6. Hvornår bliver du færdiguddannet?

    Jeg ønsker dig en god søndag - med flere detaljer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Til sommer.
      1.Juni er jeg helt og aldeles færdig.

      Tak :)

      Slet
  7. Kære søde Miri
    Om mindre end 7 måneder ser dit liv forhåbentlig helt anderledes ud ....
    Du bliver ihvertfald fri som fuglen - og jeg bygger gerne et fuglehus du kan bo i fra 1.6
    Håber din søndag må blive fyldt med glæder
    Kæmpe kram fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. :) - du har jo drivhuset, du kan leje mig :)

      Slet
  8. Når man føler, at man sidder fast, bliver man handlingslammet og kan ikke set sig ud af noget. Det kender vi desværre de fleste af os i perioder. Har man ikke en afslutning på dette fængselsophold indenfor rimelig tidshorisont, bliver man nødt til at bryde ud af nogle af tingene og bare vide, at på den anden side af døren, venter der med stor sandsynlighed noget bedre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Handlingslammet. Tak for dine ord, der viser stor forståelse. Og ja, det bliver bedre :) Tak,

      Slet
  9. Om du inte tror på dig själv, så gör jag det. Tänk att du redan lever i dina drömmar. Prata om dem som de skulle redan vara här. Tro mig, det leder dig till rätta spår och snart är du där - fortare än du anar.

    Lycka till!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din tiltro til mig:)
      I talesætte mine drømme, dét lyder faktisk rigtig dejligt ! Tak:)

      Slet
  10. Ja, visst är det svårt när man känner sig bakbunden. Men promenad och bakning är bra aktiviteter för att rensa hjärnan och få lite nya idéer och rol i själen. Varma kramar till dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nogen gange må frustrationenerne bare råbes ud og skrives ned. Og så får jeg luft og overskud igen. En tid. Tak :)

      Slet
  11. Godt du kender midler til at bryde den onde cirkel.
    På den anden side tænker jeg også, at du har håb for fremtiden. Håb om, at det bliver bedre eller anderledes. Og håb er et mægtigt anker at have til det gode, når man er "fanget" på et sted, der ikke er ønskeligt ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har masser af håb og mange drømme :)
      Og en stor tillid til det skal gå i opfyldelse.
      Men også en lille rædsel for, at intet går som jeg drømme om.

      Slet