søndag den 4. november 2012

Bevidst gang

Jeg har delt min nat med denne bog.
En halvblodsindianers erindringer om sit eget liv, sit folks skæbne.
Det er en grusom, smuk og ærlig bog.
Om europæerens brutale fremfærd. Om ødelæggelsen af et land og et folk. Om håb og kærlighed og nye begyndelser.
Om at navigere i en forandret verden, et forandret liv, en forandret krop og et forandret sind.
Vi er en del af hinanden og af jorden. Vi er et produkt af vores historie. Erindringen vil præge vores liv og jorden liv.
Livsglæden og magien er tilstede. Trods alt.
Den sidder dybt i mig, denne bog.


4 kommentarer:

  1. De er så gode, de bøger som rammer en på sjælen. Gør en forandring hos læseren og giver stof til eftertanke.
    Jeg notere den til senere læsning.

    God søndag til dig. Jeg håber du får tid til at nyde solen i dag trods træthed på den gode måde.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er netop på vej ud i solen :)

      Slet
  2. Kære Miri - hvor lyder den dejlig, den bog. Jeg tror, der er en mening med, at du skulle læse den - også når jeg ser det indlæg, du har skrevet bagefter - at du godt ved, at det er noget andet, du skal - at dit liv skal leves på en anden måde - men jeg læser også, at du accepterer, at det er sådan lige nu - og det er bare så smukt og sådan som det skal være - for måske er du ikke helt kommet dertil endnu, at du lige ved, hvordan du skal leve - hvordan du skal bære dig ad med at komme frem til det - jeg er sikker på, at det er på vej til dig - bare det at du er bevidst om det:-) Det er sådanne dejlige og sigende ord, du har skrevet i dit allerseneste indlæg:-) Stort solskins-knus til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Mange tak for dine ord og solskins kram :)

      Slet