fredag den 2. november 2012

Altså

- du godeste og alt forbarme, hvor er jeg bare træt...........
Og træt af at være træt !!!
Savner at blogge. Altså sådan hver dag, som jeg faktisk, normalt, trives så godt med.
Savner at være i gang med nørklerier, uden opskrift, selv opfundne, fordi jeg bare ikke kan lade være.
Savner frygtelig mangt og meget og alle mulige og umulige.
MEN - nye boller på suppen!
Måske, hvis jeg leger, at jeg er fuld af overskud og glæde..... De kloge siger jo, at vi tiltrækker det vi sender ud;  Træthed og underskud =  knogletræt og klodset og en anelse trist... Overskud og energi = kreativitet og glæde og mod på at bide livet i låret.
Måske :) Jeg kan håbe:) Og tro på, at jeg magter det :)

Det er Fredag og pizzadejen hæver.
Rødvin og mozzarella. Oliven og italienske tomater. Rucola og syndig fuldfed, sort prikket vaniljeis.
Og den fine dåse med artiskokker.
Så kan jeg bare håbe på en god film i tv.
Og WEEKEND !!!

25 kommentarer:

  1. det lyder himmelsk. Må du få verdens dejligste weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Jeg vil gøre mit bedste ! Er allerede i gang med at huske at smile og se positivt på regnen :)

      Slet
  2. kæreste Miri
    Hvis ....
    jeg boede bare lidt tættere på....
    så ville jeg komme og kramme dig ....
    og måske snige mig ind på bænken ...
    jeg håber såååå meeeeget at du får en helt fantastisk weekend ....
    at trætheden forsvinder som dug for solen og at nye idéer vil spire :)
    kæmpe weekend kram♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg ville ønske du boede lige om hjørnet, for jeg trænger til Marianne knus og Marianne energi :)

      Slet
  3. Den plan for fredag aften lyder helt forrygende.
    Og som gamle Grundtvig sagde: "Ordet skaber, hvad det nævner". Og jeg har skam netop googlet det, fordi vi i næste uge skal have fokus på, hvad sproget gør for fællesskabet:
    Fra kristendom.dk:Ordet skaber, hvad det nævner – det er det, der sker, når sproget skaber ny virkelighed, udvider verden og sætter mennesket på plads i verden. Det er en skabelse, en poiesis, man skal øve sig på.

    Måske kan du skabe en helt ny virkelighed bare ved at bruge positive ord. Det er da værd at prøve. Og skyllet ned med lækker pizza og artiskokhjerter, så er du vist godt på vej.
    God fredag aften.
    P.S. jeg er s... også træt og spilder tiden foran skærmen, fordi jeg ikke orker andet. Måske skulle jeg prøve samme opskrift?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ord skaber, hvad det nævner. Øj, han vidste meget, den gamle Grundtvig ! Tænk, hvor stor en indflydelse han har haft på vores samfund, i alle kroge og alle kanter. Inspirerende mand. Tak for at dele:)
      Prøv du. Så er vi to, der lige som og på en måde, hjælper hinanden :)

      Slet
  4. Uhm, skøn menu, Miri! Det med trætheden har måske lidt at gøre med, at det nu allerede er mørkt før klokken 17? Jeg savner lys. Håber, du får en dejlig aften med rødvin og en god film :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige meget hvad er årsagen er, så bliver jeg nødt til at gøre noget, for det er ikke sjovt. Men du har ret, det bliver mørkt tidligt.

      Slet
  5. Jeg nyder, at det er mørkt, tænk på, hvor hyggeligt et er med levende lys ...
    Jeg nyder det er koldt, tænk på, hvor dejligt det at spise varm suppe ...
    Jeg nyder de lange aftenen med hygge i venners lag.
    Jeg nyder de aft´ner jeg kan hellige mig mit krea.
    Jeg står op og er glad for at leve, at have en dejlig datter og skønne børnebørn.
    Jeg nyder altid mit dejlige hjem, selv om det i dag er mindre en før, så er det altså MIT.
    Jeg har også et job, og dejlige personer omkring mig ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for at dele dine glæder, dine nydelser, det du er taknemmelig for :)

      Slet
  6. Nogen gange sker det at de "kloge" har ret. Og måske hvis du tænker omvendt, at det bliver bedre...
    Men du har i det mindste nogle lækre ingredienser til en dejlig fredag aften. Håber du finder en rigtig god film, ellers kan jeg anbefale netflix, det er vi blevet helt afhængige af herhjemme.

    Hav en god weekend.

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, selv de kloge kan få ret :)
      Det er bare det der med den onde cirkel..
      Netflix- jeg må have ÆldsteDatter til at sætte sig ind i det! Jeg orker ikke :)

      Slet
  7. Det kan godt være, at det lyder langhåret, men der er nogle kloge hoveder der siger, at tanker påvirker os helt ned på celleplan :) Så trætte tanker giver måske trætte celler. Eller måske mangler du bare jern ;) Altså det man optager med kroppen, aj altså, håber du ved, at jeg ikke er sjofel. Hvorfor kan jeg lige forestille mig dig danse tango på en fuldstændig fantastisk måde med nogle smukke mænd, hvad med at tænke på det, hvad kan det dog ikke føre til :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da et sjovt svar! Altså morsomt! Selvfølgelig er der ikke en eneste i det ganske Blogland, der tror at nogen er sjofel!! Ha-ha!!
      God aften!

      Slet
    2. Søde Helle Trompet, tja, jeg mangler måske jern... :) Tango ! Tja, jeg har aldrig prøvet :)
      Langhåret, måske, men det virker nu helt fornuftigt på mig. Jeg tror på at det hele hænger sammen, at vores sind, sjæl, krop hænger sammen, påvirker hinanden osv.

      Slet
  8. Sikke en lækker fredags menu...
    Håber din weekend bliver skøn!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker hjemmebagt pizza ! og rødvin :)
      Må jeres weekend bliver dejlig!

      Slet
  9. Håber det blev en dejlig oplivende aften.
    Jeg ser Divaer med to musiske drenge :)
    Kender du filmstriber.dk? næsten altid dejlige og gratis film.
    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Det blev en meget stille og afslappende aften og tidlig i seng :)
      Skønt at dele en tv aften med sine sønner :)
      Filmstriber- det må undersøges, tak :)

      Slet
  10. Kjære Miri,
    Jeg ønsker deg en medvindspust i nakken med denne sangen: http://www.youtube.com/watch?v=vAotDZRPr8E&feature=related

    Ha en deilig helg.

    Klem fra Fuglemamma

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak , søde du ! Det var en rigtig fin sang ! Tak for at spille den for mig :)

      Slet
  11. Det låter väldigt gott!!! Kram till dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er godt :) Og når ÆldsteDatteren så deltager, bliver det ekstra godt :)
      Tak og jeg sender tanker over sundet :)

      Slet
  12. Hold op en skøn dåse... Jeg glemte helt hvad du skrev af glæde over etiketten.
    Men jeg tror du har ret - vi får det vi giver.
    Jeg giver gerne et knus :)

    SvarSlet
    Svar
    1. He he- jeg forelsker mig også i emballage :)
      Tak, søde pernille:)

      Slet