torsdag den 18. oktober 2012

Ind af min dør...

- Er hjemme. Fryser, sveder, snøfter, nyser. Ynk !
Men så banker Posten på døren og giver mig en gave fra princip!
En pakke gode sager, der kan skabe lidt hygge, hvilket jeg må indrømme, jeg trænger til i disse dage.
Jeg får denne gave, mod at fortælle om det.
Og det gør jeg gerne.
Fortæller. Om det jeg hyggede mig med i går.
 Earl Grey te. Denne udgave fra princip! kommer med den gode historie. Jeg holder meget af historier om det, jeg spiser og drikker. Jeg er lidt nem, bare der er en historie:)
Men se- theen er en  Single Estate- dvs at den kommer fra den samme plantage på Sri lanka.
Den kommer i de fineste små små poser. Theen er store blade, der åbner sig i det varme vand.
En rund, blød smag, med Earlens lette bitterhed.
 Bitterhed, magtede jeg ikke lige i går, så jeg rundende den af med blød lynghonning fra Fanø. den er sød, meget honningsød og med en smuk rødgylden farve. Og den er indsamlet af Kurt, der er biavler.Åbenbart. F
 Det mørke bløde kakao smørepålæg lod jeg ÆldsteDatter teste.
Hun er Nutella elsker. Hun nikkede anerkendende, for den gode mørke smag af kakao.

Jeg siger god for pålægschokoladen. Den smager af chokolade. Mørk chokolade. Og så er den da pæn- med en kakaobønne på.
Tror dagens forkælelse, skal være at smøre brødet med smør, før chokoladen skal dække det hele.

Den pakke kom lige i rette tid og øjeblik:)

15 kommentarer:

  1. søde søde ven

    øv øv at hovedet fyldt med s...
    jeg føler med dig ... Hvis jeg eller du boede i nær ville jeg helt sikkert forkæle dig med lige det du havde lyst til :)
    For sørensen hvor er det dejligt at disse lækkerier kom ind ad døren ...

    kæmpe god bedring kram ♥ og pas godt på dig selv ♥

    SvarSlet
  2. Det er da ikke de værste ting, du skriver om og tester....rigtig god bedring!!

    SvarSlet
  3. Sikke nogle lækre billeder, jeg er også nutellaelsker, spiser det gerne med ske (når ingen ser det). Håber du får det bedre, jeg vil jo så gerne se dig på lørdag, men du skal jo have det godt, for at komme ud af døren. Knus

    SvarSlet
  4. Søde Marianne, tak :)

    Kære Lavendel; nej, den kom i rette tid - tak :)

    Kære Helle Trompet, jeg er parat til Lørdag !Basta !
    Hi hi- tror Ældstedatter kunne finde på det samme :)

    SvarSlet
  5. Kære Miri - sikke en dejlig historie du skrev om deres produkter - jeg synes, det ser enormt lækkert og fristende ud, sådan som DU fortæller og viser os i billeder:-)
    Men nu til dig - det lyder sørme ikke så godt med dit helbred. Nu må du rigtig nusse om dig selv, putte under et varmt tæppe, drikke dejlig varm te og lidt sødt at hygge med dertil.....
    Rigtig god bedring, søde du:-)

    SvarSlet
  6. Dagens dejlige forkælelser - rigtig god bedring!

    SvarSlet
  7. Nå fikk jeg veldig lyst på både te, honning, sjokolade og det deilige grove brødet du viser bilde av. God bedring til deg!

    SvarSlet
  8. God bedring til dig...
    Skønt du fik sådan en dejlig gave den rigtige dag:)Håber den hjælper på det hele.

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
  9. Åh hvor træls - hvis der ikke var så langt, ville jeg servere "vores" medicin, flere glas varm hyldebærsaft, et varmt tæppe i sofahjørnet.

    Håber du snart er ovenpå igen.

    Knus Jo

    SvarSlet
  10. Kære Madame; jeg går ind for forkælelse:) Tak, søde du :)

    Kære Fuglemamma, tak:) det var også ret lækkert:) Og man skal jo forkæles, når man er syg :)

    Kære Elfepige- ja, det pakke kom ret belejligt :) Tak :)

    Kære Jo, jeg kan godt huske, du fortalte om jeres medicin mod alt :) Tak for tanken :)

    SvarSlet
  11. Kære miri
    Hvor var det godt du fik sådan en forkælelsespakke - det fortjener du!
    Jeg har faktisk også en lille pakke til dig, med stribede stoffer, men du får den ikke sendt før om et par dage, da jeg er sengeliggende med blærebetændelse!! Øv
    God. Bedring
    Kram Hanne



    SvarSlet
  12. Dejligt med forkælelse, især når man er sløj. Håber også du får det bedre til på lørdag, glæder mig til at se både dig og de andre søde krea kvinder :-)

    God bedring.

    KH

    SvarSlet
  13. Vad fint och gott! Och vilken vacker kopp!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Queen; Jeg holder af at forkæle mig selv :)
      Tak- det er en fin kop, som jeg har fået af min ÆldsteDatter :)

      Slet