søndag den 21. oktober 2012

Hudløs ærlig

"Livs kvalitet er at kunne købe en bil.
Åndelighed er ikke at behøve at købe den bil".

Svensk tv sender en dokumentar serie af  og om Jonas Inde- " Jonas löfte".
Jonas Inde er en svensk forfatter og skuespiller.
Alkoholist og biopolær.
6 gange en halv time om en mand, der hver eneste dag tager et bevidstvalg om at vælge livet.
Åndelighed, Djævelen,Vold, Tro, Sorg, Selvmedicinering.
Et emne i hvert program.
Citatet fra fra i Onsdags, hvor emnet var Åndelighed.  Jeg har skrevet det ned efter hukommelsen.
Han rør ved noget i mig, ham Jonas. Han får mig til at tænke, tage stilling, til at forstå, til at undres, til at favne.
Der er vist kun et enkelt program tilbage, på Onsdag. ved ikke om det kan ses på nettet. kan anbefale det.
se om du kan finde "Jonas löfte", du vil ikke fortryde det. En ærlighed, der er så befriende og skaber den største respekt.

Fra "min" skov. Fra dengang ,jeg ejede et stykke skov i småland.

13 kommentarer:

  1. Wauw det billede :)
    Ser aldrig svensk tv men
    Tror jeg vil se om jeg kan finde Jonas ....
    Søndags kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen Marianne ! Du går glip af meget godt tv, ved ikke at se svensk tv.
      Knus :)

      Slet
  2. MAn kan samle gode ord, til sit liv. Det er du rigtig god til. SMUKT billede!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan man. tak- jeg prøver efter bedste evne :)
      Skoven var smuk ! Inderlig smuk, både yndig, magisk og barsk. Svensk :)

      Slet
  3. Det lyder som en meget givende programserie! Tak for anbefalingen, Miri - jeg vil kigge med på torsdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skulle jo have fortalt om ham for længe siden ! Nu er der kun et enkelt afsnit tilbage..med mindre du kan finde ham på nettet.

      Slet
  4. Kære Miri, ser jo næsten aldrig tv, mest nyheder, så finder det nok aldrig. Dit citat, lyder dog som noget jeg allerede diskutere for og imod inde i mit hoved, så var nok også blevet rørt ved og ændret, hvis jeg havde set programmet.

    Tak for dine søde ord idag på bloggen. Du har evig ret, det er en stilling med ansvar og stillingstagen jeg har fået og jeg glæder mig, men omverden vil ikke synes om det.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Lis, jeg ser meget tv :)
      Tillykke med din stilling , så håber jeg dine opgivelser vil være glade på dine vegne og bakke dig op.

      Slet
  5. Ni kan se hela serien på urplay.se http://urplay.se/170679

    Det är en fantastiskt fin och klok serie som man verkligen ska ta chansen att se.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anna, ja, den serie går direkte ind og man kan ikke se den uden at blive berørt. tak for dit link ! Men...jeg har prøvet det og får bare at vide at " stream not found" lige meget hvad eg gør.. men tak :)

      Slet
  6. Tænk, jeg er så heldig at jeg har ferie i to dage mere - det er fordi jeg var på arbejde mandag og tirsdag i sidste uge. Jeg ville virkelig ønske, at jeg ikke skulle bruge så meget tid på at arbejde for penge. Men jeg arbejder på sagen og håber jeg har fundet den kreative løsning som jeg arbejder på når vinteren er omme.

    SvarSlet
  7. Ja, undskyld, det har måske ikke lige noget med dit blogindlæg at gøre, det jeg skrev. Jeg var bare så begejstret over at jeg igen kan lægge kommentarer her på din blog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anne, jeg er glad for du kan skrive hos mig igen :)
      Og det lyder da rigtig lovende med den løsning. Håber du kan fortælle mere.
      For ja, jeg føler også jeg bruger al for meget energi på at hive pengene hjem til husleje og mad. Trænger virkelig til at ændre mit liv !
      men ændringen må vente lidt endnu :)

      Slet