torsdag den 4. oktober 2012

Et indlæg

Jeg har prøvet på at skrive et indlæg i dag.
Har skrevet mange udkast.
Havde lyst til at dele mine tanker, mine følelser med jer.
Skrevet om noget..Og slettet det igen. Skrevet om noget andet..Og slettet det igen.
Dette er en dele blog og jeg deler det, der optager mig.
Men min ryg optager mig ret så meget i disse uger.
Ret så meget endda.
Men, hvor må det dog være trist for jer at læse om !
Den er ihvertfald ret så kedelig at tænke på og leve med..

Jeg kunne jo også fortælle om, hvad jeg strikker fortiden- en hue og en stribet cardigan..men begge dele er lidt kedelige og optager mig faktisk ikke ret meget.

Jeg kunne fortælle, at det er kanelbollens dag i dag og det skal da fejres ! Men jeg tager mine ud af fryseren, de er bagt for uger siden, så det er jo heller ikke noget at dele.Frosne kanelboller..

Jeg kunne fortælle om den mand, der kom forbi gården, hvor jeg bor og fællede ALLE æbletræerne. Dem alle ! I går. Det tog ham en time eller måske to.
Men det er så trist. Jeg var faktisk ved at græde.

Jeg kunne fortælle om mine børn. Sønnen på 26, der er høj og rank og har anlagt sig skæg og ser så dejlig ud. ÆldsteDatter,der er 24 år og har det smukkeste lange  hår og så blå øjne, at man næsten ikke skulle  tro det. YngsteDatter, der om en måneds tid fylder 21 år. Vores allesammen lille lys i November. Hun er så glad i disse uger. Så glad for sit liv, så fuld af skønhed og glæde.
Men hvem gider og hører om andres børn..
Jeg gør godt nok- holder af at høre om andres børn- for de er jo det, der er livet, for mange af os.
De var her alle i går. Vi spiste lyserød laks i grøn ærtesuppe. Det var smuk mad.
Og det fortalte om deres liv og lyttede på mig. trøstede mig. sagde det nok skulle gå. De er gode, kærlige mennesker. Alle 3. Mine børn.

Jeg kunne også bare lade være med at skrive, fortælle eller dele noget.
Og lave mine rygøvelser og hænge vasketøjet op.

Nej- jeg vil dele denne lille bunke efterår med jer- en gave fra min datter- hende den yngste med de grønne øjne;

En bunke efterår fra et og samme træ.
God Torsdag :)

25 kommentarer:

  1. øv med din ryg :(
    og hvad sker der lige med at fæld alle de træer hmmm kan godt lide træer så kan god forstå du lige blev ked der ...

    jeg vil da godt høre om andres børn også dine så del du bare :)

    ønsker dig en god aften :)

    SvarSlet
  2. Åh, hvor dine indlæg fylder mig. Jeg gider godt høre om dine tanker om dine børn, din dårlige ryg og din smukke mad. Du er nemlig god til at fortælle om det, så jeg bliver rørt, og tænker videre ind i mit eget liv, og dermed spreder du ringe..... Jeg er rigere, når jeg lige har været inde her. Tak.

    SvarSlet
  3. Kære Eva, 1000 tak ! Dine ord gør mig glad, ydmyg, rørt og meget taknemmelig fordi, du læser og skriver her hos mig. Tak .)

    SvarSlet
  4. Du er dejlig, Miri - og jeg læser med glæde om dig, dit liv, din ryg, dine børn og alt hvad du ellers tumler med. Er ked af at høre at ryggen ikke er bedre. Og ked af æbletræerne - forhåbentlig var der en rigtig god grund (sygdom) og at der skal plantes nye. Savnede dig i tirsdags. Kærlige tanker herfra.

    SvarSlet
  5. Kære Miri!
    Jeg bliver helt rørt.
    Meget vred over de har fældet træerne, for hvis skyld og til hvad gavn???
    Hils dine smukke børn.
    Stort knus.

    SvarSlet
  6. Eva siger det så fint, og jeg er fuldstændig enig med hende :-)

    SvarSlet
  7. Eva har fat i det helt rigtige, du sætter ringe i gang, så jeg vil gerne høre om dit liv med ryg, skønne børn og alt det andet :-) God bedring med ryggen.

    SvarSlet
  8. Hvor er du god til at fortælle, og rammer så ofte mig lige der hvor jeg er. Din måde at formidle en stemning på, er så fantastisk, gid jeg kunne som dig :) Glæder mig hver dag til at læse dit indlæg, sådan er det bare, og det er godt at glæde sig

    SvarSlet
  9. Jeg gider ihvertfald godt høre om dine børn, rygskavanker, æbletræer - ja faktisk det hele! :-)

    Knus

    SvarSlet
  10. Hvor er det smukt Miri. Det hele. Tak.

    SvarSlet
  11. Kære Miri. Habde håbet vi sås denne fredag, men fortsår at det er aflyst. (c: Men vi gør bare gengæld. KNUUUS

    SvarSlet
  12. Jeg hygger meg alltid med din blogg, og kan godt like å lese om dine barn. Nydelige høstblader du fikk i gave. Vi er heldige vi som har barn. Jeg har en flott datter. Hun fyller 30 om 5 dager. Klem, Drude. (Jeg har forresten en give-away. Håper du vil være med.)

    SvarSlet
  13. Åhh kære lille du, øv med den ryg. Smerte fylder så meget og det skal ud ind i mellem, så sig du bare av her inde. Jeg skal nok sende et kram til dig, med masser af indbygget varme til at hjælpe lidt, bare lidt på det hele.

    Jeg fik helt kuldgysninger over dit indlæg idag. Hvor var det smukt, enkelt og fyldt med kærlighed, til alt som optager dig i dit liv.
    Bliv ved med at være sådan, det gør verden til et dejligt sted og din blog til et enestående sted.
    Jeg bliver gladere, rigere når jeg har været forbi.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  14. Jeg liker så godt alle dine innlegg! Og så er jeg lei meg for å høre at du har så vondt i ryggen. Gode tanker kan kanskje ikke helbrede, men forhåpentligvis varme litt i alle fall.

    SvarSlet
  15. Kære Dorthe; Tak for fine ord, bliver ganske genert :) Jeg håber også at nyt skal plantes...Men det tager mange år, mange før det så evt vokser op..

    Kære Margith, :) Jeg bliver også rørt.

    Kære Madame; Hun skriver så smukt ! Og jeg takker med ydmyghed og glæde:-)

    Kære Lene, mange tak :) Jeg er meget glad over dine ord:)

    Kære Helle, Trompet- Det er jeg meget glad for at høre- og meget ydmyg/genert eller hvilket ord, der nu dækker det..Tak- taknemmelighed fylder mig :)

    Kære Karina, mange tak:)

    Kære Anja, selv tak- tak for at læse og skrive det:)

    Kære Sidse, ja, desværre- men en anden gang :)

    Kære Drude, mange tak :) Jeg føler mig meget velsignet med mine 3 børn, så ja, vi er heldige !

    Kære Lis, hvor er det fint, at du skriver disse ord til mig- jeg bliver glad og rørt og ja ydmyg - tak :)

    Kære Fuglemamma, mange tak for dine ord og ikke mindst dine varme tanker :)

    SvarSlet
  16. Kæreste Miri
    Jeg gider altid høre hvad du har at dele ....
    Eva skriver det så smukt og rigtigt
    Kæmpe weekend kram og god bedring med den dumme ryg

    SvarSlet
  17. Jeg gider godt høre om andres børn.
    Jeg gide godt græde med, når hele skove fældes.
    Jeg gider godt ynke en værkende ryg og sende tanker om bedring.
    Jeg gider godt høre om frosne kanelboller - også selvom jeg ikke får bagt nogen selv.
    Jeg gider godt høre om hverdagen - på godt og ondt.

    Jeg håber ryggen får det lidt bedre, at øvelserne hjælper, at vasketøjet tørrer og at de smukke efterårsfarver giver glæde på en trist fredag :)

    SvarSlet
  18. god bedring med den dumme ryg....dejligt med - osse - andres børn, jeg og de ved, du skønne rpå dem!
    Stor varm hilsen fra Frangse :-)

    SvarSlet
  19. Kære Marianne, tak :)

    Kære søde Pernille, tak for dine skønne ord !
    Og heldigvis er der stadig masser at glæde sig over :)

    Kære Lone, tak for hilsen fra det store udland :)

    SvarSlet
  20. Tack för ditt besök hos mig! Jag orkar höra om det mesta om det är på danska, för det är ett av världens vackraste språk tycker jag! Hoppas du får en fin helg! Kram!

    SvarSlet
  21. det är väl fint att dela med sig. Av livet!

    SvarSlet
  22. Kære Queen; Jeg smiler og tænker, det er pudsigt- for sådan har jeg det med svensk :)

    Kære Maria; Livet- ja, vi skulle nok dele det hele, lidt mere. Og ikke kun når det er let og nemt..

    SvarSlet
  23. Kære Miri
    God bedring med din ryg
    - håber snart du bliver frisk igen.
    Kanel bollernes dag? - den er gået forbi mit hoved!

    Det er en mors ret at kunne berette om sine børn - og jeg vil da gerne høre om dem- de lyder som nogle dejlige unger!

    Nu sidder jeg så og tænker hvem var den mand der fældede de træer- hmmm det gør man vel kun hvis de er syge??? Nå men jeg ønsker dig en rigtig dejlig weekend!

    SvarSlet
  24. Kære Æblekinder, "Det er en mors ret at kunne berette om sine børn"- åh, tak for den formulering, den er jeg vild med :)
    Håber din weekend bliver skøn !

    SvarSlet