onsdag den 24. oktober 2012

Bare en skål

 Bare og bare. Jeg er ret glad i min gamle træskål. den har boet hos mig i mange mange år.
Faktisk har jeg arvet den. Fra min mor.
 Den er rund, blød og varm i sit udtryk. Blød at røre ved. Let. den er ikke klodset, som en del træskåle kan være. Nej, denne er drejet af en dygtig trædrejer, der kunne dreje noget tyndt og fint og spinkelt ud af noget tungt og solidt.
Min skål. Klæder mange en slags salat.
I går var jeg ude i noget med avocado, æble, valnødder, quinoa, skalotteløg, broccoli.
I skålen. Min træskål, der ikke "bare" er en skål.

11 kommentarer:

  1. Nejj det der er bestemt ikke BARE en træskål,
    jeg kan fornemme på denne side af skærme hvor blød den er:)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Har nemlig tænk over det ord " bare"...
      Knus tilbage :)

      Slet
  2. Uhm... Det lyder lækkert med den salat & skålen er virkelig fin!

    SvarSlet
    Svar
    1. Skålen indbyder til smukke salater :)

      Slet
  3. Jeg elsker måten du tar bilder av og skriver om mat og om enkle bruksgjenstander. Nå fikk jeg lyst på salat.

    SvarSlet
  4. PS: Jeg har lagt en blomsterbukett til deg fra meg i bloggen min.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker mad og holder af de ting jeg omgiver mig med og det kan åbenbart og heldigvis mærkes på min blog :)
      Blomster ! jeg må straks forbi dig :)

      Slet
  5. Hvor er den smuk.
    Vi har et par mindre træskåle, Anders' mor har drejet. Hun har også formået at få letheden ud af det tunge træ. Jeg holder meget af de fine skåle, så jeg kan godt forstå, du holder af din :)

    SvarSlet
  6. Og jeres skåle har endda et meget personligt tvist, ved det er Anders´mor,, der har drejet dem !
    Jeg synes det er lidt magisk at følge en dygtig trædrejer- se hvad der gemmer sig i den træklods.

    SvarSlet
  7. Hvor er den smuk og smuk signatur <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er nemlig også ret vild med den signatur :)

      Slet