søndag den 28. oktober 2012

3 skarpe glimt af glæde og klokken er ikke engang 11 !

 1.Åbnede skuffen for at finde springformen. Dér lå den lille hjerte udstiksform og pludselig væltede julefølelsen frem. Og duften af mine gode brunekager.
 2.Gik rundt og gav tørstende planter vand og opdagede pludselig, at den lille Dronning Ingrid, hilser frosten velkommen med en blomst. Hun står inde i mit kolde soveværelse. Kigger ud på de røde blade.
3. Derfor springformen skulle findes frem. Sønnen giver eftermiddagskaffen :)

Søndagen føles ret ok.
Håber DU også vil rammes af pludselige glimt af glæde.
Og så vil jeg gøre mit yderste, for ikke at tænke på at Mandag lurer lige om hjørnet.
Nu dufter her af æblekage med kanel !

17 kommentarer:

  1. Dejlig søndags glæde. Datter spurgte om jeg vil med i skoven, så mon ikke også min søndag bliver god!

    Rigtig dejlig søndag..... og vent med at tænke mandag før i morgen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor dejligt ! Vejret indbyder også til at komme ud og så i det bedste selskab :)
      Og ja, jeg skal vente til i morgen:)

      Slet
  2. Det er interessant, synes jeg, hvordan vi får også mandage til at blive lykkelige. For mit vedkommende handler det om at lønarbejdet fylder alt for meget tid i mit liv, de 37 timer plus pæn lang transport, mere end en time hver vej.OG så her i vinterhalvåret, hvor det er mørkt når jeg tager af sted og mørkt igen, når jeg kommer hjem. For jeg er tilfreds nok med det, jeg arbejder med. Måske er det også en illusion at tro at man kan være så super tilfreds med alt, måske lyser lykken op netop i skyggen af alt det, som vi ikke bryder os helt så meget om. Og måske handler det om at kunne rumme begge.........

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror lykken lyser op i skyggen af det, der knapt så vidunderligt..men dog, må der være en balance. Jeg oplever i hvert tilfælde at jeg har brug for mindre arbejde- arbejdet tager for meget af min tid, energi. Tak for at dele dine overvejelser.

      Slet
  3. Det kan tids nok blive mandag, men lige nu er det stadig søndag :-)
    Din søndag lyder dejlig, og glimtvis af glæde er fint.
    Duften af æblekage med kanel er også en glæde ;-)

    God søndag.

    KH

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, NU er det Søndag !Og det skal nydes !
      Og så må jeg bruge lidt energi på at gøre Mandagen dejlig- men først i morgen:)
      Håber din søndag er fyldt med glæder:)

      Slet
  4. Jeg har været ramt af glæde flere gange i dag... Nybagt brød, skovtur, forst, solskin, lækker frokost, alenetid, samvær, strik... Der er mange glæder på denne søndag.
    Fortsat go dag til dig. Håber du får så meget glæde ind på kontoen at det kan trækkes med og gøre mandagen blid

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for at dele dine glæder ! jeg synes nemlig glæder skal deles :)
      Og du har ret- glædes energi må optjenes til at mildne Mandagen :)

      Slet
  5. Svar
    1. Ja :) Dejligt når de små glæder bare vælter ind :)

      Slet
  6. Sikke en dejlig søndag, Miri - du er god til at finde glæderne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en rigtig dejlig Søndag :) Tak :)

      Slet
  7. Glimt av glede, det var et fint bilde. Jeg hadde en søndag som startet tregt med tette bihuler og hodepine, men som vokste seg varm og fin og full av Halloweed-glede. Jeg liker så godt at du får meg til å tenke over det.

    Og så håper jeg at mandagen din også kan gi deg glimt og glede.

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg fik sådan lyst til at besøge jer og være med til at fejre Halloween med jer:)
      Godt, du havde en god dag trods snot i hovedet:)

      Slet
  8. Kære Miri.
    "Dronning Ingrid" kan også gøre mig glad.
    Det kan bagning også. I går bagte jeg, da næsten alle ungerne "kom hjem" til hygge med æbletærte til kaffen og "mormmor mad" til aften: Forloren hare.
    Håber din mandag har været ok ?
    Kram Hanne

    SvarSlet