lørdag den 1. september 2012

Trøst, forkælelse, belønning ?

Hvad det end er, så har jeg taget en beslutning, eller tog en beslutning i går, at fredag eftermiddag og aften, samt hele Lørdagen, skal fyldes med trøst, forkælelse, belønninger.
Blomster blev købt, vinen trukket op, maden serveret af den skønne ÆldsteDatter.
Boller med hjemmekogt syltetøj og gedeost. Altså her til morgen.Og kaffe. Og lidt mere kaffe.
Tid til intet og alt.
Derefter- besøg i garnbutik :) og kaffe stund med en rigtig god blogven.
Tanker om lækker aftensmad. Brød der skal bages. Strikke projekter. Broderi- måske.
Måske en løbetur, hvis benet vil- den gamle diskusprolaps, gav desværre lyd fra sig igår.
Men jeg passer på den. Og mig.
Solen skinner.
Det er Lørdag.
Og jeg skal først arbejde i morgen.
Høstmarked.
Mine børn kommer forbi og hilser på. På høstmarked.
Dem glæder jeg mig til at se- omend det bare er et hej og et hurtigt knus.
Jeg er nemlig glad for dem. Og stolt. Og så er de så smukke at se på:)
Men solen varmer på min ryg. Kaffe er en mulighed.Og hele dagen ligger åben. Men ikke for rengøring !

God Lørdag til dig- hvad end du vælger den skal bruges til.

17 kommentarer:

  1. Ønsker deg en nydelig lørdag med mange koselige hendelser!:)Hilsen Else Britt:)

    SvarSlet
  2. Kære Else Britt- mange tak :-) Og må dit skønne hus i den skønne natur, give dig den bedste Lørdag :)

    SvarSlet
  3. Rigtig god lørdag !
    Her med indkøb, græsslåning og hente børnebørnene, som skal bo hos mormor i nat, så der skal steges fiskefilet´er ... og løses højt og hygges.

    SvarSlet
  4. Kære Pia, din Lørdag lyder også ret dejlig :)
    Jeg glæder mig til det bliver min tur at få børnebørn:)
    Og jeg kan faktisk got lide at slå græs:)

    SvarSlet
  5. Det var en dejlig beslutning at tage :-)
    Glæder mig til kaffestund .-)

    Vi ses lige om lidt!

    SvarSlet
  6. Kære Karina, ja, ikke sandt:)
    Og jeg glæder mig meget til vi ses :)

    SvarSlet
  7. Lyder som en dejlig lørdag. Min lørdag står desværre på rengøring men min belønning kommer indimellem. Jeg arbejder 1/2 time og så står den på hækling, resultatat kommer på min blog senere og så lidt surf i blogland,så tilbage til rengøringen, så er det til at holde ud:)

    SvarSlet
  8. Jeg synes at det lyder godt med trøst, belønning og forkælelse... Håber du nyder dagen.

    SvarSlet
  9. Det lyder sørme som en rigtig god liste til lørdagslækkerier

    jeg tror jeg vil lave en til mig
    tak for ideen

    god løverdag!

    SvarSlet
  10. Jamen hvorfor ikke forkæle sig på en enkelt fridagslørdag?

    IKEA med både morgenmad og frokost, - én af de lange ture..... datter, svigersøn og søn, - altså halvdelen af kuldet med. Aaahh.

    Besøg til kaffe.

    Og så ville det passe med et eller andet RIGTIG godt i fjersynet til lidt strik.

    I morgen er der to-do-lister i farvandet, så lørdag bliver nydt.

    SvarSlet
  11. Kære Hanne; fornuftig plan:) Glæder mig til at se dit hækle resultat.

    Kære unikarina, jeg nyder- tak skal du have :)

    Kære Siffe; Lister kan bestemt også være af de gode :)

    Kære Eva; Sikke en SKØN Lørdag, du har planlagt !

    SvarSlet
  12. Jeg har også en slik helg. Det er deilig å bare gjøre det man har lyst til. Kos deg videre, og ha det hyggelig på marked i morgen. D

    SvarSlet
  13. Kære drudeblaa, godt du nyder din weekend, for du har ret, vi har brug for at kunne gøre hvad vi vil- bare en gang imellem:)

    SvarSlet
  14. Godmorgen Miri, det lyder som en dejlig lørdag :-)

    SvarSlet
  15. Min lørdag blev dels brugt i Fælledparken. 2½ times fodbold, med den mindste, 3 kampe der skulle spilles. Derefter cyklede vi over på skaterbanen, som han ville vise mig, fantastisk. En lille lur, et smut i gården for at nyde solen og snakke med gård-venner. Aftensmad og strik:))))

    SvarSlet
  16. Sikke dejlige weekendsplaner :)

    SvarSlet
  17. Kære Madame, det var lige sådan en Lørdag , jeg havde brug for:)

    Kære Stine, se dét var da en skøn Lørdag ! At have tid og overskud, til at være sammen, at have mulighed for at være alene, at hygge igennem:)

    Kære Pernille; Nemlig :)

    SvarSlet