lørdag den 29. september 2012

Lørdag

 "At være et kreativt menneske handler ikke kun om at være kunstner. At være kreativ handler om at skabe-
den verden, man ønsker at opholde sig i,
omgivelser,
bolig,
den mad, man ønsker at spise,
venskaber,
arbejdsforhold
og i sidste ende: SIT LIV og SIG SELV."

Åh, så kloge ord fra Majbritte Ulrikkeholm.
Ord, hvis mening og betydning- jeg vender tilbage til, gang på gang.
Ord, der virkelig sætter mine tanker i gang.
Ord, der får mig til at reflektere over mit liv, som det er lige nu.
 Ord, jeg bruger til at give mig selv og mit liv et "service tjek" i ny og næ.
For de ord, minder mig om, at det er mit ansvar at skabe mig det liv, jeg trives i.
Lørdag morgen med nybagte boller og rabarber/jordbær sylt.
Kaffe og kastanjer.
Solstrejf mellem regnbyger.
:)


16 kommentarer:

  1. Kære Miri!
    Ønsker dig en dejlig lørdag hvor du passer på dig selv og nyder livet.
    Knus.

    SvarSlet
  2. .....og det er da livet :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  3. Så kloke ord..så sanne og riktige..det gode liv skaper vi selv i takknemlighet over det vi har, de vi har, det vi er,der vi er..for det gode livet?Det kommer innenfra.:):)Klemmer fra Else Britt.:)Ønsker deg en deilig lørdag, bollene og syltetøyet ser fantastisk godt ut!;)

    SvarSlet
  4. Lige præcis. Ofte synes jeg at den kreative label bliver lidt misbrugt til alt muligt, men det her det er da lige på kornet.

    Hav en dejlig weekend.

    SvarSlet
  5. Åh ja, Miri, hun er en klog kvinde - jeg har læst flere af hendes bøger og holder også meget af hendes musik ...

    SvarSlet
  6. Meget kloge ord og dejlige smukke billeder...
    Rigtig god lørdag Miri :-)

    SvarSlet
  7. Margith, tak søde du og jeg ønsker det samme for dig :)

    Kære Frøken Solhat, ja, det er nemlig det ,der er :)

    Kære Humlehagen, tak for at dele dine ord- de føjer sig smuk sammen med Ulrikkeholms og jeg kan kun være enig:)
    Tak- det smagte også godt :)

    Kære Marina; Jeg er også så glad i den, fordi den rammer en sandhed i mig og min oplevelse af kreativitet. Tak og må I have det samme:)

    Kære Madame; Også mig :)

    Kære Karina, kloge ord kan være ganske fine at tænke over i ny og næ:) Tak, søde du og i lige måde:)

    SvarSlet
  8. Ja hun skriver så fint og godt!
    Knus

    SvarSlet
  9. Ja, sikke nogle smukke ord. Dem kan man da lige tænke en del over.
    God lørdag aften.

    SvarSlet
  10. Hej. Søde ven
    Håber din lørdag har været præcis som du havde tiltænkt den :)
    Kæmpe kram

    SvarSlet
  11. Kære Thea; hendes ord får altid mig til at tænke mig om eller vækker mine følelser. Jeg er aldrig uberørt af hendes ord:)

    Kære Ann; er glad for at hendes ord også berører dig :)

    Kære Sonnie, ja, ikke!? Hun fanger begrebet og sætter betydninger på, som vi så lige kan overveje:)

    Kære Marianne, tak:) Det blev den ikke, men den var dejlig alligevel :)

    SvarSlet
  12. Lyder som en rigtig hyggelig lørdag(:

    Du er velkommen til at kigge forbi min garn-give away(:

    http://kreaman.blogspot.dk/2012/09/give-away-nr-5.html

    SvarSlet
  13. Undersøgelser har vist, at kreative mennesker lever længere. At være kreativ er med til at holde hjernen i gang, at udvikle, undersøge, lære og forstå.

    Kreativitet er skønt - hvis du spørger mig :)

    SvarSlet
  14. Kæreste Miri !

    Har så svært med at skrive - men i dag prøver jeg. Digtet går lige i hjertet hos mig. Hendes bøger og musik er virkelig unik.

    Knus Nicole

    SvarSlet
  15. Kære elisa, tak :)

    Kære Pernille, ej, hvor spændende ! Så bliver du jo tusse gammel :)

    Kære Nicole, dejligt at høre fra dig:)

    SvarSlet