torsdag den 13. september 2012

Kærlighed til mad


Mad er godt.
Mad lavet med kærlighed og respekt for råvarerne er meget godt.
Og mad lavet med kærlighed, respekt og med hensyntagen til sæsonen- ja det er vel ret ideelt.

Denne blanding af rodfrugter i labre farver, er jo skøn at skue og dejlig velsmagende at spise.
Altså, efter en tur i en varm ovn.
En skål med vintersalat til, så har du et dejligt velsmagende, smukt måltid.
Min salat var fint snittet spidskål, i mangel af grønkål, tynde strimler af syrlig sødt dansk æble, persille, avocado og valnødder, en god olie/eddikedressing med masser af smag- dvs sur,sød, stærk, salt , skrap og dog rund. Smag dig frem !
Lidt linser kunne godt koges og kommes i salaten- de sorte Beluga f.eks.  -  hvis du gerne ville have lidt tydelig protein.
Eller du kunne stege en bid fisk.
Kærlighed :)

8 kommentarer:

  1. Nydelig..veldig fristende,for jeg liker best vegetarisk mat.:)Hjertepoteten var søt!;)Ønsker deg en fin torsdag.Hilsen Else Britt:)

    SvarSlet
  2. Kærlighed til mad ... Helt sikkert mums det gad jeg godt spise i aften :)
    Kram og go torsdag

    SvarSlet
  3. Miri, det her skal du! Du brænder igennem med din ægtemadglæde og dit kendskab til gode råvarer og glæden ved at anvende dem. Man kan mærke, at du ved, hvad du har med at gøre og ikke mindst din kærlighed til både god og sund mad.

    Jeg føler mig hjemme, når jeg læser det, du har skrevet. Hjemme forstået på den måde, at jeg tror på dig og får lyst til at gøre som du. Fordi du udstråler autencitet og ja, i det hele taget.

    Bare hvis du var i tvivl. Du er kommet så langt! Og det er en fornøjelse at følge dig i processen, også den svære del.

    Stort knus og god solskinsfyldt septemberdag :)

    SvarSlet
  4. Sidder og smiler over den skønne hjertekartoffel - jeg elsker mad, og særlig mad med farver - gerne årstidens farver - og er der noget bedre en rodfrugter i efteråret? jeg synes ikke i hvert fald :))) og så giver det da bare lige et ekstra pift til glæden ved mad, når så også formen signalerer glæde og kærlighed :)

    Tak for et smil på læben og skøn inspiration til aftensmaden ;)

    Kh Karina

    SvarSlet
  5. Næ hvor er det altså et skønt billede - kærlighed og gode lækre danske råvare! Smukt- tak fordi du deler!
    Knus og tanker herfra

    SvarSlet
  6. Kære Else Britt; den var så fin- den perfekt kartoffel- altså i en hjerteform :)

    Kære Marianne; Jeg elsker mad:) Og kage:) Og kaffe :) og rødvin :)
    Og gode venners selskab :)

    Kære Megan, 1000 tak ! Hvor er du bare sød:) Dine ord betyder SÅ meget for mig, det skal du vide. De er som et kærligt klap på kinden og et blidt puf videre frem- tak :)

    Kære Uglemors verden; Ja, den kartoffel var bare så fin :) At spise efter sæsonen giver en glæde og en følelse af at være i harmoni med jorden.

    Kære Æblekinder; Jeg holder så meget af dele- og er bare taknemmelig for du læser med og gider at skrive en kommentar- så det er mig dig takker .)

    SvarSlet
  7. Kærlighed til mad er en god ting. Det er SÅ vigtig hvad vi byder vores krop - det må og skal gerne være god mad skabet med og af kærlighed...
    Desværre hopper jeg selv over hvor gærdet er lavest. Men jeg mærker på krop og sjæl når jeg har været gode ved dem.
    I aften står den på lækker, lækker laks med grønt og godt brød

    SvarSlet
  8. Kære unikarina, det er en gave du har, at du kan mærke hvad din krop helst vil have. Mane mennesker ved det jo godt, men kan ikke mærke det og det gør det lettere at springe over , det berømte gærde.
    Din aftensmad lyder RET lækker :) !

    SvarSlet