mandag den 24. september 2012

Grib det

Det er koldt og gråt og mørkt.
Skal varmen virkelig tændes ?
Sjalet bindes stramt. Træerne vrikker sig i de uldne sokker.
Det er koldt og gråt og mørkt.
Mellemfornøjet og med kold næse, ser jeg mig omkring; - ser geranium strække sig forbi regnbuen.
Helt ærligt !
Tag dig sammen og se dig omkring- livet byder det hele, du skal bare vælge.
Ja det er koldt- tænd for varmen eller pak dig bedre ind.
Ja, det er mørkt- tænd en bunke stearinlys- de varmer også.
Eller tænd eet eneste og kig ind i den lille flamme, der oplyser mørket.
Ja, det er gråt- men hvad er der så i vejen med grå ? 
Ryg eller ej, dagen skal nydes, om det så er i det helt små, det helt nære. For det er Mandag og en ny ubrugt uge byder sig til:)

15 kommentarer:

  1. måtte tage mit tørklæde på i morges ej hvor er det koldt, men jeg nægter at tænde op for varmen før vi rammer oktober !

    god dag :)

    SvarSlet
  2. Hej søde Miri
    Igen igen igen får du set det positive :)
    Holder meget af stearinlys - lunt tøj - Og grå :)
    Og ingen stearinlys uden mørke ...
    Ingen lunt ( gerne strikket ) tøj uden kulde :)
    Og den grå ... Holder jeg bare a' ... Altså farven - ikke himmelgrå - grå himmel ...:)
    Må din mandag og nye uge blive go ' .....

    Kram Og go bedring med ryggen

    SvarSlet
  3. Søde Miri, det er rigtigt, tænd for varmen, omgiv dig med stearinlys og blomster, pak dig ind i varme klæder og lad dine positive tanker varme dig. Herfra får du og din ryg et knus og nogle varme tanker :)

    SvarSlet
  4. Kære Helle, så fryser du heller med anstand :)

    Kære Marianne; Tak søde du :)

    Kære Helle Trompet; 1000 tak , det dejligt med dine ord og tanker og nus :)

    SvarSlet
  5. TAK! det er lige den slags optimistiske "slagord" jeg har brug for, for at komme igennem den her årstid. Tester om den slags medicin kan virke for mig denne uge.

    God bedring til dig også!
    M

    SvarSlet
  6. Her har vi tændt for varmen, for det var koldt i nat og kun 7 grader udenfor i morges. Vi må glæde os over det smukke efterår iført lune sokker :-)

    SvarSlet
  7. Dans miri dans det er efterår og snart lyser skoven i kulden ;)
    forresten er jeg vild med din regnbue - sådan en vil jeg osse ha!

    SvarSlet
  8. Kære Losarinas mor, jeg vil bare sige, at der er sådan en fin stemning af nærvær på din blog, som jeg synes vældig godt om. Her er fint at være :)
    Kh Sophie

    SvarSlet
  9. Kære Marian, det er jeg så glad for at høre ! Først ville jeg slet ikke skrive dette indlæg, fordi jeg tænkte, det var endnu et pive indlæg. Men du kunne bruge det, så var det godt, jeg skrev det :)

    Kære Madame, Jeg vil også tænde for varmen ! Føler næste jeg fryser fast på toiletsædet :)

    Kære Sandsdal- du har ret ! Jeg danser for lidt :)
    Jeg holder også meget af mine gamle regnbue, den er fra dengang mine børn var små:)

    SvarSlet
  10. Kære Sophie, mange tak ! Det blev jeg meget glad for at læse. Tak fordi, du gav dig tid, til at skrive det til mig.

    SvarSlet
  11. Det er lige dén attitude der skal til, Miri - HERLIGT! Også her hos mig er det dans, varme klæder og høj cigarføring i overført betydnin g, for vi VIL ha det bedste ud af det hele, og dermed går vi positivt til værks trods kulde, kæbehulebetændelse og diverse småting! God mandag og tak for din opfrisker!

    SvarSlet
  12. Kære hjemmemortil9, sådan ! Jo flere k´jo bedre- for det spreder sig :)
    Kæbehulebetændelse- av......

    SvarSlet
  13. Ja det er piv koldt :) Er er varmen tændt! Ekstra sweater er viklet om kroppen- ælsdste ( den stakkel) befinder sig pt på fodboldbanen og det regner og stormer! Men jeg kan faktisk godt lide blæst og regn - det renser luften. Det bedste ved efterår er at brændeovnen sprder sin hygge i det lille hjem, stearin lysene bliver tændt. God mandag til dig :)

    SvarSlet
  14. Kære Heidi æblekind, hen er godt nok sej, ikke sjovt at spille fodbold i sådan et møgvejr! men sådan er det jo i Danmark, så vi kan lige så godt få det bedste ud af det :)

    SvarSlet
  15. 'Blå Bølge' hilser 'Regnbue'.

    Billedet af din lille farvestrålende skulptur fik mig til at falde helt i staver over min egen blå/grå/grønne 'bølge' som p.t. pryder køkkenvinduet - i al sin skønne enkelhed...

    Ønsker dig et dejligt efterår!

    SvarSlet