fredag den 21. september 2012

Fredags overvejelser

Stille glæde over at kende een fra det store Jylland, der havde lyst til at besøge mig, at være sammen med mig, at være min ven.

Stor irritation over at ryggen bare bare laver så meget ravage, at jeg har måtte melde mig syg igen.

Stille forventning om, at jeg måske kan få gang i Evighedstæppet igen. Nye tæpper ligger nemlig og banker på, så NU må Evighedstæppet,bare altså afsluttet. Bare og bare...

Stor øv følelse over, jeg ikke kan sidde eller stå eller gå eller ligge eller løbe,særlig længe af gangen, pga ryggen, hvilke unægtelig besværliggøre ethvert projekt.

En ro fylder mig dog. Min erfaring fortæller mig nemlig, at alt i mit liv forandres, intet er statisk. Øjeblikket er forbi, inden jeg når at skrive om det. Om en time kan alt føles anderledes. Det gælder bare om at få det bedste ud af alt. ALT. Virkelig alt.

Så nu vil jeg begive mig ud i min Fredag.
Et skridt af gangen.
Biblioteket  for at samle glæder.
Apoteket for at hente lindring.
Skoven for at løsne ryggen, så benene kan fungere.
Sofaen så tæppet kan gro.
Gulvet så ryggen kan hvile.
Køkkenet så brød kan bages og oste nydes og kål snittes.
Stolen så ryggen...
Osv osv osv

Så jeg vælger at glæde mig til min Fredag , for den kommer faktisk aldrig tilbage !
Skræmmende og spændende.

God Fredag.


10 kommentarer:

  1. Og go' weekend til dig, Miri. Gode nedskrevede tanker - og du har evig ret. Dette øjeblik kommer aldrig igen, så det er med at værdsætte det. Håber ryggen får det bedre.

    SvarSlet
  2. Søde Miri!
    Nu sidder jeg mit sædvanlige sted igen :-)
    Ønsker dig en god fredag på trods.
    Kh.

    SvarSlet
  3. Sikken en fredag du har i udsigt, det gælder om at nyde og være, og det er du bare så god til :) God bedring med ryggen, glæder mig til at se dig i næste uge. Knus

    SvarSlet
  4. kæreste Miri
    F... hvor er du go' til at få det "sagt" ....
    jeg vil gemme dine ord ...
    ta' dem frem når livet slår knuder ....og forhåbentlig være lige så positiv/optimistisk som dig :)
    Må din fredag og weekend blive go' til trods for den f.....
    drillende ryg
    kæmpe kram♥

    SvarSlet
  5. Kære Miri.

    Måske ryggen gør knuder fordi du skal tage det roligt, fordi du skal passe på dig selv, fordi du skal se livet fra en anden vinkel, måske.....

    Håber virkelig du snart får det bedre, og skønt med din optimisme.

    Rigtig god fredag.

    Knus Marlene

    SvarSlet
  6. Kære Dorthe; Mange tak for dine ord:) Jeg ønsker også dig en dejlig weekend!

    Kære Margith; Tak og i lige måde:)

    Kære TrompetTrut , tak for din opmutring:) Jeg glæder mig også til at se dig!

    Kære Marianne, mange tak for dine ord, dem vil jeg tage til mig- og knus :)

    Kære Sysler fra hverdagen, måske..træls er det i hvert tilfælde. Tak :)

    SvarSlet
  7. Kære Miri.
    Hvor er du altså dejlig positiv.... det var der mange, der kunne lære noget af.
    Hvor er det dog irriterende at du har så mange problemer med den ryg... øv
    God weekend.
    kram hanne

    SvarSlet
  8. Åhh søde dig! ØVØVØV.. Kender den bedste fys til rygge, han hedder Steen og arbejder på Østerbro, var det noget?

    SvarSlet
  9. Ja, det er da lidt skræmmende at denne dag nu bare er brugt og aldrig vender tilbage.

    "Fik du sagt det, du ville, fik du hørt din melodi?"

    Jeg gjorde ikke. Ikke i dag.
    God aften og rigtig god bedring.

    SvarSlet
  10. Kære Hanne, jeg prøver på at finde noget positivt..Oftest skal jeg lige hulke lidt over min egen sølle skæbne, men så kan jeg vende det :)

    Kære Sidse, noget må der til..Jeg kontakter dig, hvis det ikke bliver bedre snart. Tak :)

    Kære Eva, der er mange dage, hvor jeg ikke bruger min dag ....I går, havde jeg bevidstheden om det. det var godt.Dejlig sang :)

    SvarSlet