mandag den 10. september 2012

Fravalg

Jeg vælger ikke at falde hen i selvmedlidenhed !
Også selv om der er meget i denne verden, der er hamrende uretfærdigt.
Jeg vælger at sætte mig i en solstråle og  strikke;
Jeg vil brygge mig en kop the og nyde synet og duften af den lille bitte buket af salvie, der står der i mit køkken vindue;
Og så vil jeg løfte mit hoved, klappe mig selv på skulderen og huske, at jeg jo klarer de udfordringer og forhindringer og besværligheder, som det fantastiske, magiske og ganske dejlige liv, byder mig:)

14 kommentarer:

  1. så fint skrevet & rigtig dejlig aften til dig! kh sophie

    SvarSlet
  2. Det gør du for du er en sej kvinde :-)

    SvarSlet
  3. Så nydelig sagt.."sitte i en solstråle å strikke"..synes det var så vakkert!:)Klem fra Humlehagen!:):)

    SvarSlet
  4. Kæreste ven
    du forstår at se det positve ....
    Du er som Margith skriver så sej
    Sender dig et kæmpe kram

    SvarSlet
  5. Dyb respekt for den vinkel på livet!!
    Kh Ulla.

    SvarSlet
  6. Kære Sophie; Tak :)

    Kære Margith; Jeg smiler og ryster lidt på hovedet og føler mig ikke særlig sej, men tak :)

    Kære Eva; jeg takker, selv om jeg ikke føler mig særlig løve agtig i i disse dag :)

    Kære Humlehagen; Tak :) Lyset faldt så smukt ind i min stue i går:)

    Kære Marianne, Jeg takker:)
    Sej, måske- i hvert tilfælde stædig :)

    Kære Ulla; tak- jeg forsøger virkelig :)

    SvarSlet
  7. Det er et godt fravalg. Men et som kan kræve beslutsomhed at holde fast i! Men hvor kan det være nødvendigt. Livet ER jo uretfærdigt - samtidig med at det er skønt, rigt og vidunderligt.

    SvarSlet
  8. Det lyder bare super godt, Miri - og sikke dit strikketøj lyser af hygge og kreativitet:-)
    Du er rigtig stærk og sej....og hvis man føler sig uretfærdigt behandlet, så er det stort alligevel at rette ryggen og elske dig selv, for den du er. Stort kram fra Gitte

    SvarSlet
  9. Som Anne skriver, så er livet uretfærdigt, men også skønt, rigt og vidunderligt :-)

    SvarSlet
  10. Kære Anne, tak for dine ord:)
    Du kan tro jeg bruger dem :) !

    Kære Gitte, åh tak for rigtig opmuntrende ord- dem tager jeg til mig med tak .)

    Kære Madame, og hun har heldigvis så inderlig ret :)

    Kære Thea, 1000 tak :)

    SvarSlet
  11. mycket mycket bra tankar. och att skriva ner dem här är ju ofta som en självuppfyllande profetia inte sant. positiva affirmationer fungerar oftast underbart bra. jag tycker om..

    kramar genom regnet, Lycke

    SvarSlet
  12. Kære Lycke, åh jo- håber alt hvad jeg skriver af positive tanker og refleksioner, på en eller anden måde, går i opfyldelse. Skrev mange ned- drømme- da vi gik ind i det nye år- synes dog stadig ikke de er gået i opfyldelse...Men der er jo også 3 måneder tilbage :)

    SvarSlet