søndag den 23. september 2012

Endnu en salat

Jeg ved det godt. Jeg viser mange billeder af salater. Skriver mange ord om salater.
Men jeg spiser også mange salater !
Og dette er en deleBlog, dvs jeg deler det, der optager mig med jer.
Og salater optager mig.
:)
Lørdag spiste vi denne salat til vore Kartoffelpizza.
Den består af super tyndt skåret blomkål. Et gnistrende knitrende hvidt blomkål fra Danmark.
Karse fra Altanen- I ved, den der frilandskarse.
Tynde skiver af pibeløg. Ristede solsikkekerner.
Dressing af en en leg mellem æbleeddike, honning, sennep og olivenolie.
Salater skal smags sættes. Brug tid på at smage jeres dressinger til. Smag salaten til, når dressingen er tilsat. Smag smag smag.
Denne kålsalat smagte ret så forrygende.

12 kommentarer:

  1. Mmmm..så deilig salatinspirasjon..takk!:)God søndag fra meg!:):)

    SvarSlet
  2. Da jeg kiggede på fotoet, var jeg inde på noget med rejer og kammuslinger.....mendet er også tidligt på dagen :-)

    SvarSlet
  3. Kære Humlehagen, dejligt at du kan inspireres her :)
    Og må din Søndag bringe glæde:)

    Kære Helle, også mig også mig :)

    Kære Lavendel- :), du troede det var rejer og kammuslinger :) Næ, bare grønsager af den dejlige slags :)

    SvarSlet
  4. Uhm hvor ser det lækkert ud. Må virkelige prøve at gøre noget mere ud af vores mad. Du er en stor inspiration, og det virker så ligetil, når du "opfinder" dine skønne salater :)

    SvarSlet
  5. Kære Helle, det ER lige til. Det er enkelt. Få ingrediensser, men gode smage. Enkelt og nemt.

    SvarSlet
  6. Hei
    Det så godt ut med din salat.
    jeg synes det er vanskelig å lage en god og spennende salat, som ikke bare består av salat, tomat og agurk.....det er sååå kjedelig!
    God søndag ønskes deg.

    SvarSlet
  7. Salater er også et vigtigt og spændende emne! Mums hvor lyder den god... tak for inspiration.

    NYD din søndag.

    Klem
    M

    SvarSlet
  8. Så fint att komma in på din blogg och se mig omkring. Jag tycker också mycket om sallader och hittade på ett eget recept på världens godaste sallad med bondbönor, tomater, chevreost, solrosfrö, sallad, honung, olivolja, vitlök, citron, lite vinöger med fikonsmak, salt, peppar... så gott :) Kram

    SvarSlet
  9. uhm ...
    jeg er rigtig glad for at du vil dele ....
    det ser super lækkert ud :)
    knus♥

    SvarSlet
  10. Kære Sylvia, Tak :) Du må kaste dig ud i årstidens grønsager og frugter og opfinde dine egne salater:)

    Kære Marian, ja, er de ikke :) !?
    Tak og håber din Søndag var god ved dig.

    Kære Sara, tak for at dele din salat, den lyder rigtig lækker !

    Kære Marianne, jeg vil altid dele :)

    SvarSlet