onsdag den 8. august 2012

Ind ad min dør..

- eller rettere ved min dør. Eller for at være helt korrekt, modtag ÆldsteDatter, i mit fravær, en stor pakke med de lækreste oliven baserede produkter fra Gaea.
Hvilken fryd og hvilken glæde !
Der var tapenader og oliven og olier.
Bare for mig at smage og for mig at fortælle om.
Og det gør jeg gerne !
For Gaea laver gode produkter.

Jeg valgte at begive mig ud i produkterne, helt enkelt og uden for meget indblanding af alverdens råvarer. Jeg ville kunne smage produktet.

 Tomat bruschetta nød jeg helt enkelt på et stykke godt brød. Den har en fin smag af tomat og hvidløg. en lækker haps, når sulten pludselig kommer, hvilken den ofte gør, i denne ferietid :-)
Den fine grønne oliven tapenade, den var jeg spændt på, da jeg, sagt i al ubeskedenhed, ikke har smagt en tapenade, der slår min egen:-)
Men denne...den er sørme god !
Smuk lys grøn farve og fin smag af oliven og citron.
Ingen besynderlige ingrediensser , bare dem der hører sig til.
Jeg nød den, blandt andet, under og ovenpå min kartoffelmad- ikke ringe !

 Olivenolie.
Jeg holder meget af olivenolie.
Jeg bruger meget olivenolie.
Og jeg er kræsen med olivenolie.
Og her var 3 !
 Jeg duftede og smagte.
Den længst til venstre, Kritsa, spist jeg så enkelt som muligt;
- et godt stykke brød, en smule olie at dyppe i, et glas rødvin - Mums !
Den er god!
Den længst til højre, har en fin mild smag af peber, så den lod jeg kysse mine vidunderlige svenske kantareller. Jeg havde skam selv plukket dem, i Irma :-)
Og lad mig sige det lige ud- de klædte hinanden godt.
Og så bare en enkelt "lille" oliven til at afslutte det hele :-)
Gaea er nyt for mig. Jeg bruger oftest italienske olier. Gaea er græsk og et nyt og spændende bekendskab for mig. Og det kan udvikles, for jeg kan se mange muligheder for køkkenleg i deres produkter.
Se, det var noget af en gave at komme hjem til :-)

8 kommentarer:

  1. Det ser så fantastiskt gott ut! Den här sommaren har jag också lagar mycket mat. Kantareller är fantastiska att använda i matlagning. Och så har ajg odlat egna örter på balkongen som jag har använt. Klem till dig från mig

    SvarSlet
  2. Det lyder lækkert! Jeg har ikke hørt om det mærke før - findes det i butikker eller kun på nettet?

    SvarSlet
  3. Sikke lækkerier at gå ombord i :-)

    SvarSlet
  4. Heisann!:)Så herlig innlegg, sitter her med vann i munnen og inspirert til å lage noe godt!:)Så gode smaker og dufter, dette merket har jeg kjøpt her i Norge, spesielt synes jeg at de har deilige oliven.:)En fin dag til deg!:)

    SvarSlet
  5. NAM OG UMMMMHHH er vist de rette ord (lyde) at komme med! Elsker Oliven og oliven olie, for 25 år siden var jeg på besøg på en oliven plantage i Tunesien og så hvordan de pressede olivenolien, og smagte på olien, dengang var jeg kun 14 år. Jeg kan næsten stadig smage hvor lækkert den smagte. Her i hjemmet købes der også lækre olier. De andre i huset bryder sig ikke om oliven, så det kan jeg altid nyde for mig selv :) Kender ikke de olier du viser her! Har smagt tapenaden, kan bedst lide den grønne ( og grønne oliven generelt) Klem herfra

    SvarSlet
  6. jeg er fuldstændig vild med oliven - især de grænne, frugtrige derfra! Uhmnnn - ren umami

    SvarSlet
  7. Nu ser jeg hvad du havde smagt.. Det ser altså lækkert ud..

    SvarSlet
  8. Kære Sara, det er en glæde at lave mad, at tænke mad og at spise mad :-)
    hvor dejligt at kunne gro noget af sin egen mad !
    Mums :-)

    Kære madame; mener bestemt du kan købe deres produkter i fysiske butikker.

    Kære Margith; ja ! Det var ren juleaften :-)

    Kære Humlehagen; Hvor dejligt at du kunne lide mit indlæg :-) Jeg håber solen vil skinne på dig i Norge :-)

    Kære Æblekinder- Det må også have været en oplevelse, der i Tunesien, den har gjort indtryk. Det er vel ok, at du så må spise alle oliven selv :-)

    Kære Marian; Ja- den er ret gode og så dufter de også så dejligt :-)

    Kære Sidse; :-) Og tak for den skønneste dag :-)

    SvarSlet