mandag den 13. august 2012

Fokus

Jeg vælger, meget bevidst og en anelse panisk, at holde fokus på det smukke, det sande, det der gør mig glad- her den første hverdag efter ferien.
Og selv på den grå og mørke altan, kan det fine findes, når bare jeg ser.
Merian/ Oregano- hevet op fra et sted, hvor hvor jeg godt kunne nappe et par stængler med fine små rødder. Den smager ikke vældig godt, men den er så fin og svirrefluer og andet godt, holder meget af den.

 Jomfruen står blandt Hornviol og fransk Estragon.
 En solsikke samler kræfter til at bryde ud i gult.
Og endelig- hvilken glæde har den høje, fine, lyslilla skønhed, Violfrøstjernen, dog ikke givet mig.
Fra den (dyre) potte med een lille grøn spirer, der stod så sikkert i min cykelkurv, i det tidlige forår- til nu, hvor den blomstrer overstadigt.
Fokus.
God aften :-)

15 kommentarer:

  1. Hvor er det godt at se! Alle frodighederne!

    SvarSlet
  2. Du er en klog kvinde:)
    Fokus på den spirende glæde. Sådan!

    SvarSlet
  3. Du gjør meg glad, og får meg til å tenke. D

    SvarSlet
  4. Så enig med deg..holde fokus på det vakre, det som er positivt og skaper glede!:)Så fint å se vekstene dine, så fine de er.:)God kveld fra meg i Humlehagen.:)

    SvarSlet
  5. Du er god til at finde fokus på det skønne og det grønne.
    Violfrøstjerne er et smukt ord, kendte det ikke og kan ikke glemme det nu :-)

    SvarSlet
  6. Kære Sidse, småt kan også være godt :-)

    Kære Eva, Åh tak :-) Det er dog sjældent er føler mig klog, men jeg takker :-)

    Kære drudeblaa; Mange tak- jeg bliver så glad, når jeg får det at vide, at jeg har påvirket dig positivt:-)

    Kære Humlehagen; Mange tak- jeg forsøger :-)

    Kære Karina; Tak:-) Et smukt navn til en smuk blomst :-)

    SvarSlet
  7. Jeg holder så meget af billederne fra din hverdag!

    SvarSlet
  8. meget smukke focus hverdags glade altanblomster billeder
    kæmpe hverdags tirsdags kram♥

    SvarSlet
  9. Er du klar over, hvor god du egentlig er til det? Og at det smitter hele vejen fra skærmen, dine ord, billeder og herud?

    Og når jeg løfter mit blik og kigger lidlt til venstre, ser jeg Miris fokusfugl og smiler stille.

    Tak.

    SvarSlet
  10. Det er slet ikke så tosset med en gang bevidst fokus, det kan man nemt have brug for mandag efter sommerferien.

    SvarSlet
  11. Kære Madame, hvor er du sød- mange tak :-)

    Kære Marianne, jeg takker for ord og ikke mindst Tirsdags kram :-)

    Kære Megan, nej, det tror jeg faktisk ikke jeg er klar over..Er glad for du fortælle mig det og tak :-)

    Kære Sonnie- ja, mon ikke !! :-)

    SvarSlet
  12. Åh ja FOKUS er godt ... dog beværsligt at fastholde .....
    Du gør det godt!

    SvarSlet
  13. Kære Siffe, tak:-) Lever efter devisen - øvelse gør mester - ha ha :-)

    Kære Thea; Tak- øjet kan næsten altid fange noget fint :-)

    SvarSlet
  14. Dejligt livgivende indlæg! Focus er vigtigt og især hvor det lægges.

    :-) Dorthe

    SvarSlet