onsdag den 11. juli 2012

Vild vækst vilje

 I foråret købte jeg en lille bitte grøn spire, som planteskolen påstod, var en Violfrøstjerne. En af mine mange ynglingsblomster. Den måtte jeg da også kunne presse ind på Altanen.
Den blev sat i den turkis krukke, hvor der gror bl.a Kobjælde, forårsløg, Hosta og andet godt.
Og så besluttede den sig for at gro. Og den beslutning, blev og bliver, gennemført med en enorm vilje !
Se ! Den støder på loftet !
Hvilken mageløs gro kraft.
Nu må den gerne bruge al den energi på at sætte fine lyslilla blomster :-)

9 kommentarer:

  1. De er på vej, de lilla blomst. Imponerende vækst, ja! :)

    SvarSlet
  2. Du har en frodig have på din altan - hvor er det smukt :-)

    SvarSlet
  3. Det er vildt
    Håber du får fyldt altanen med lilla blomster :0)
    Go onsdag til dig :0)
    Kram

    SvarSlet
  4. Jeg kan også se små knoppe som bliver til lys lilla blomster. Så må du knipse af toppen så den sætter sideskud og du får endnu flere lilla blomster.

    God onsdag.
    Kh. Lis

    SvarSlet
  5. Violfrøstjerne er yndig. Din er da noget så livskraftig. Så vidt jeg husker, er det også en af Søren Ryges yndlinge.

    God onsdag til dig.

    SvarSlet
  6. Kære Lene; Ja, de kommer- lige om lidt :-)

    Kære Madame; mange tak :-) Jeg savner jo min have, så der er tæt på Altanen:-)

    Kære Marianne; Ja :-) Det kunne være så fint med et lilla blomster hav, dér for enden af Altanen :-)

    Kære Lis, ja, de står på spring:-) Du har ret, jeg burde nok knibe den lidt.

    Kære Eva, jeg synes denne er yderst potent :-) Dem jeg havde i min have, var lidt mere forsigtige.
    Så har mig og Søren noget til fælles :-)

    SvarSlet
  7. Så frodig og fint på en veranda. Grønne fingre, regner jeg med.

    SvarSlet
  8. Kære Hege, tak :-) Jeg holder uendelig meget af at se blomster og vækster gro :-)

    SvarSlet
  9. oj vad fin! har aldrig hört om den. vet du vad den heter på svenska?

    kramar Lycke

    SvarSlet