søndag den 15. juli 2012

Taknemmelighed

Jeg er et taknemmeligt menneske.Jeg takker mange gange dagligt, for det der møder mig- alt fra Cikorie blomsten, der igen lyser blåt fra det samme sted ved vejen, til den uforsigtige bilist, der opdagede mig, i sidste sekund.
 Jeg er taknemmelig for Yngstedatter orkede at følges med en Fredags træt, letter hyperaktiv mor, i mosen, for at plukke vilde hinbær.
De blev Fredags slik af den dejligste slags- med skyr, vanilje og hakket chokolade.

Jeg er taknemmelig for, at der sidder en Dorthe, der ude i  Søborg, der havde lyst til at forkæle mig med frokost, kølig vin, strik, snak og samtale, samt den yndigste, velsmagende jordbærtærte.
Og nu, sidder jeg her ved mit lange bord, skriver, drikke kaffe, planlægger dagen og smiler taknemmelig mod den lille rosa buket, der står dér, midt i Søndagen og bare er så fin.

Tak.






20 kommentarer:

  1. Tak. Lille ord der rummer meget fint og smukt!

    SvarSlet
  2. Ihhh Miri, hvor lyder det bare dejligt:-) Dine billeder siger alt om din tilstand lige nu:-)

    SvarSlet
  3. Og den skønneste vase, dér på bordet. Hvor er den fin! Jeg må også huske taknemmeligheden i det små ;o)

    SvarSlet
  4. Kære Alfebørn, jeg er enig. Et inderligt ord, som jeg prøver at bruge med bevidsthed.

    Kære Gitte; :-) Tak.

    Kære Krutters Krøller; jeg må ærlig indrømme at jeg holder meget af små flødekander og samler lidt:-) Men bruger dem sjældent til fløde :-)

    SvarSlet
  5. Der er skam meget at være taknemmelig for. Tak fordi du minder os om det gang på gang.
    God søndag.

    SvarSlet
  6. Det lyder nu også ret rart altsammen :)

    SvarSlet
  7. Kære Eva, og tak for dine ord- de gør at jeg stadig har lyst til at blogge om mit stille liv.

    Kære Mivsel- ja, ikke sandt :-) Kagen var særlig rar :-)

    SvarSlet
  8. ...Jo det er et lille ord "tak" men nu har jeg i et par timer gået og smagt på ordet taknemmelighed, og hvuis man deler ordet op i mange små ord så får man nogle pragtfulde ord ud af det
    tak
    nem
    lig
    hed
    og hvis man så smager på hvert enkelt af de ord så er de små ord også enlig ret STORE på deres måde... ok... undskyld der gik vist ammehjerne i det hele... jeg har for meget tid for tiden... men jeg synes det er sjovt at smage ordentligt på ord vi bruger i vores sprog, da de rummer ret meget andet også.

    SvarSlet
  9. De små, men dog så store glæder, som er så vigtige at dvæle ved!
    Du inspirer mig til, at vi spiser vores hindbær med skyr, vanilje og hakket chokolade :-)

    SvarSlet
  10. Kære Alfebørn; Jeg synes det er skønt at du smager på ord ! Ord besidder en kraft og energi og jeg tror vi skal " smage" ppå dem, for at åbne op for al deres kraft. Tak for at dele :-)

    Kære Madame, jeg holder virkelig af at kunne inspirere jer :-)
    Åh, hvor dejligt at I har egne hindbær!

    SvarSlet
  11. Kære Miri!
    Det lyder som en søndag af allerbedste slags. Kagen er så fin :-)

    SvarSlet
  12. Åh hvor det lyder som en rigtig dejlig dag..
    kh hanne

    SvarSlet
  13. Lykken er at være taknemmelig.
    Jeg er også taknemmelig for mange ting - og en af dem er glæden ved at blogge og læse livskloge blogs. Tak for dejlige ord og billeder - igen.

    SvarSlet
  14. Takk til deg for et herlig innlegg - takknemlighet er noe vi trenger å bli minnet på.:)Gleder meg til å følge bloggen din.:)Hilsen Else Britt

    SvarSlet
  15. Kære Margith, det var nemlig en Fredag og Lørdag og Søndag der var fyldt med mange glæder:-)

    Kære Hanne, jeg var også glad og tilfreds og ikke mindst meget taknemmelig for de mange små og store glæder:-)

    Kære Glade blogger- jeg deler bestemt også din glæde ved at læse blogs !
    Det er en kilde til mange oplevelser af forskellige slags :-)

    Kære Humlehagen- Kære Else-Britt; mange tak for dine fine ord :-)

    SvarSlet
  16. jeg er taknemmelig for, at du er så god til at dele ud af din optimisme og dine opmuntrende ord! :) Jeg ville godt nok have elsket at have været med på hind

    SvarSlet
  17. Ja der er mange ting at være taknemmelig over - både små og store ting.
    Og hyggeligt at noget af kreaklubben mødes trods sommerferie, jeg er da kun ganske lidt misundelig ;-)

    SvarSlet
  18. Du ser muligheder istedet for begrænsninger :)

    SvarSlet
  19. Kære Marian,mange tak for dine ord, den tager jeg til mig. Sidder nemlig træt og trænger til et venligt klap :-)
    Du er altid velkommen :-)

    Kære Karina, må indrømme, at jeg godt kan forstå, at du blev lidt misundelig- hi hi :-) Glæder mig til at se dig om bare een måned :-)

    Kære Hanne, tak for de ord ! Dem vil jeg virkelig tage til mig :-)

    SvarSlet