torsdag den 19. juli 2012

I mit hoved

Der er altid en masse tanker i mit hoved. Mine tanker holder sjældent fri. De rumsterer rundt og kræver opmærksomhed.
Nogle tanker fylder mere end andre. Lige fortiden er den mest højtråbende tanke, tanken om FERIE.
Glæder mig enormt til at få ferie, med tid og forhåbentlig overskud, til at gøre det, jeg har lyst til. Til at leve efter nye rutiner. Til at komme væk fra Lejligheden og Altanen.Til at have fri fra arbejde.
ARBEJDE, den tanke hyler også op for tiden og efterhånden altid..
Mit arbejde har alle muligheder for at være et godt og interessant arbejde- med mulighed for at fordybe mig i noget jeg holder af- mad.
Men..Mange årsager til at det ikke er det- altså interessant, tænker jeg, er blandt andet ledelsen.
I min optik er det ledelsens ansvar at sætte gode rammer, så jeg som medarbejder kan bidrage med min kunnen og min glæde ved at udføre, et godt stykke arbejde.
Blandt andet.
Og så tænker jeg en del over hvad jeg dog skal gå i gang med at strikke, hvad jeg har råd til at strikke. Jeg tænker også en del over, hvorfor jeg dog ikke kan sove om natten, trods jeg er så træt. Jeg tænker meget ofte på, at det er trist, at jeg næsten ingen mulighed har, for at følge med i Tour de France. Jeg tænker også en del på hvad jeg dog skal lave til aftensmad, fordi jeg jo også gerne vil følge det sidste af Touren, når jeg endelig kommer hjem. Ofte tænker jeg på, at jeg glæder mig over mine børn. De, eller tanken om dem, bor i mig, som en varm og konstant følelse af glæde. Jeg tænker også en del på blomster og bær og træer og urter og grønsager. Tænker hvilke, der skal bo og gro, i den have, der da for søren, ligger et sted og venter på mig.
Jeg tænker også ret meget på det at blogge. Jeg tænker ofte at regeringen er en stor skuffelse. Jeg tænker en del over det at have venner. Faktisk tænker jeg ret mange tanker, stort set hele tiden.
Og nu tænker jeg, at jeg skal se at finde regntøjet frem og komme afsted !


14 kommentarer:

  1. Jeg tror, vi kender det alle sammen - tankerne rumsterer. God regnvejrstur, Miri! Dejligt at du snart har ferie :-)

    SvarSlet
  2. Kære Miri!
    Tanker kan være både gode og knapt så gode, jeg sender dig gode tanker :-)
    God dag, 2 dage, så har du ferie.
    Kh.

    SvarSlet
  3. Sikke mange tanker du har, sikke meget de fylder. Godt at du er god til at holde fast i de gode tanker og glæderne, og snart - tror jeg - vil du ændre på de ting, som giver tager din energi, i stedet for at give dig energi. Det lyder som om, du er godt på vej, og ferien vil sikkert rykke ved det hele. Rigtig skøn ferie og gode tanker til dig :)

    SvarSlet
  4. Du skulle bare ha et kæmpe knus!!!!

    SvarSlet
  5. Jeg tror, at det bliver godt for dig at sende din tanke-ström på ferie.... det er dejligt at taenke meget, men det er også godt at holde tänkepause!

    SvarSlet
  6. Det var mange tanker. Nå fortjener du ferie. God klem til deg fra meg. D

    SvarSlet
  7. Pyh sikke en tankestorm :-)
    Det er jo næsten til at få stress af alle de tanker ;-)
    Synes ikke du skal tænke så meget over Touren. Er de fleste alligevel ikke dopede?

    SvarSlet
  8. Tankerne finder nok deres plads, når det bliver ferietid. Her får du lige et cyberknus :-)

    SvarSlet
  9. Gode tanker, spændende tanker, triste tanker, hvordan-skal-det-dog-gå-tanker (her tænker jeg på regeringen), glade tanker, varme tanker, hverdagstanker.

    Det bliver godt med lidt ferie. Altid godt at vende hverdagen lidt på hovedet.

    God aften (Touren kører i baggrunden med en såret Chris Anker, synd).

    SvarSlet
  10. Kære Madame; Nu sidder jeg her, i regnvejr, og nikker beskæftigende til dine søde ord :-)

    Kære Margith; Tanker er bestem gode at have, nogen gange måtte de da godt holde en lille pause :-)

    Kære TrompetTrut; Og alle disse var bare lige dem , jeg kunne nå at skrive ned- ha ha :-)

    Kære Sandsdal- hvor er du sød- tak :-)

    Kære Marian; Du siger det så enkelt og klart- tak :-)

    Kære drudeblaa, hæ hæ, du har ret, jeg trænger vist til ferie fra det hele :-)

    Kære Karina; Jeps !
    Nej, Karina, de er en ren sport...
    Jeg elsker bare det hele, drama, taktik, udholdenhed, divaer, små tynde mænd i stramt tøj, landskaberne - ja , hele stemningen

    :-)

    Kære Lene; 1000 tak for knus og jeg ved, at (mange) af tankerne bare skal tænkes ud, og det er ferier gode til.

    Kære Eva, ja, stakkels stakkel Chris ! Og håber og tror også at ferie og det at vende det hele lidt på hovedet, vil gøre mig og alle tankerne godt :-)

    Kære Sidse, næ. :-)

    SvarSlet
  11. Sånn har jeg det også, Miri. Tankene fyker hit og dit, fra det viktige til det uviktige. Men så er det jo også disse tankene som er oss. Tankene dine er deg, - for det er hodet ditt og hjernen din som gjør deg til Miri. Det er litt fint å tenke på, synes jeg.

    SvarSlet
  12. Kære Hege, tak for de ord. Dine ord fik mig til at se på alle disse tanker, på en anden måde. tak :-)

    Kære Loppe-Shoppe , Ha ha :-)

    SvarSlet