søndag den 1. juli 2012

Farvel Juni og Velkommen Juli

 Dér fløj Juni !
En glæde ved Juni var de nye kartofler.
Koger dem altid ( så længe Altanen kan klare forsyningen ) med en kvist løvstikke.
Dufter og smager af sommer.
Og her er så Juli.
Heldigvis stadig blomster at plukke i hegn og krat.
Roserne står langs vejen. Fuld af torne, holder kort, men er tilgængelige og rigelige.
Løvefoden væltede ud under en hæk og jeg lånte en enkelt kvist.
En rigtig Juli buket.
Velkommen Juli.
Om 3 uger har jeg ferie :-)

14 kommentarer:

  1. Tittet innom din herlige blogg - koselig!:)God søndag!:)

    SvarSlet
  2. Sikke en skøn buket, og nye kartofler er bare dejligt. Vil lige prøve at koge med en løvstik :o)

    SvarSlet
  3. Kære Humlehagen, tak for dit besøg, det er så dejligt at lære nye bloggere at kende :-)

    Kære Sonnie; Tak :-) Jeg holder meget af kartofler og løvstikke:-)

    SvarSlet
  4. Det er en dejlig buket - fuld af sol og sommer. Her mæsker vi også i nye danske kartofler - og i jordbær :-)

    SvarSlet
  5. Din sommerbuket lyser op, jeg glæder mig til jeg flytter i sommerhuset i morgen og kan plukke på gåturene . God søndag til dig og dine :-)

    SvarSlet
  6. Det virvler af sommer i dine bileder af nye kartofler og skønne blomster! Sommer mmm...

    SvarSlet
  7. Nye kartofler er skønne. Er så vild med dem, at det er lige før de er de eneste jeg behøver til aftenmad.

    SvarSlet
  8. Det er vildt som tiden går, jeg synes lige juni startede.
    God juli :)

    SvarSlet
  9. Sikke skønne billeder! Får både lyst til nye kartofler og til at få smukke blomster ind i stuen :)

    SvarSlet
  10. Kære Madame, det er en frydefuld tid- al den dejlige mad ! :.)

    Lære Lene; Jeg håber du får en skøn tid i sommerhuset :-)

    Kære Alfebørn; Jeg er helt enig- sommer mmmm :-)

    Kære Moster Munter; ja, bare med lidt salt, smør og et grønt drys :-)

    Kære Pernille, sådan har jeg det også ! Så det gælder om at holde øje med Juli :-)

    Kære En glad Blogger, det gør det! Vi må virkelige nyde de gaver sommeren giver os, for det går så hurtigt :-)

    SvarSlet
  11. Jeg er sikker på at den Løvemund er dig vel undt, de breder sig så meget ...

    SvarSlet
  12. Din altan producerer meget mere mad end mine 900 m2. ... Det er da utroligt.. (c: Du er utrolig.

    SvarSlet
  13. Kære Pia, :-) - jeg tog også et sted, hvor den ikke ville blive savnet :-)

    Kære Pia, Tak- men det virker måske af meget, fordi jeg hele tiden snakker om det :-)

    SvarSlet
  14. Kære Miri
    Velkommen til juli - med hvad dertil hører :0)
    Kæmpe tirsdagskram

    SvarSlet